lolidude_InnleggNO Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Jeg skrev deg kanskje feil. Men iallefall en by som hadde en hund som ordfører. Alle typer sosialisme hadde jo vært knall, men det funker bare ikke. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Vaenas, du kan skrive en artikkel om hvordan språket vårt har forandret seg de siste tiårene, og hvordan kebabnorsk har tatt over samfunnet vårt, jafs etter jafs. (Så dere hva jeg gjorde der?) Du skrev " see what i did there?" på norsk. Jeg sier natta. Jeg tror han mente at "kebabnorsk" og "jafs etter jafs" var en pun. Såå.. liksom.. Nei; nå er det natta! God natt! Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Sosialisme går til helvete. Lenke til kommentar
lolidude_InnleggNO Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Det gjør demokrati også. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 (endret) Jeg tror han mente at "kebabnorsk" og "jafs etter jafs" var en pun. Åååååja! Smarte Laland. Det skjønte jeg virkelig ikke. Det gjør demokrati også. Du mener ikke det er en fordel at folket får mulighet til å påvirke hvordan landet styres? Endret 23. mars 2009 av drugiS Lenke til kommentar
iharal3 Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Det gjør demokrati også. Jeg vil si at det går helt flott jeg. Mye bedre enn alt annet som fins. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 drugiS. Sove nå. og ikke sitèr så mye. Tre moderatorer og èn admin. Farlig, anyone? Lenke til kommentar
lolidude_InnleggNO Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Sove nå jeg også. Orker ikke lese V for Vendetta før imorgen. Det gjør demokrati også. Jeg vil si at det går helt flott jeg. Mye bedre enn alt annet som fins. Du kan ikke kommer her og si att verden er ett flott sted. Lenke til kommentar
Error Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Ja, aktiviteten økte virkelig etter den lille pausen vi hadde. På begge fronter! Abstinenser? Maybe. Lenke til kommentar
lolidude_InnleggNO Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 (endret) Jeg tror han mente at "kebabnorsk" og "jafs etter jafs" var en pun. Åååååja! Smarte Laland. Det skjønte jeg virkelig ikke. Det gjør demokrati også. Du mener ikke det er en fordel at folket får mulighet til å påvirke hvordan landet styres? Jo, men de som har makten misbruker det. Edit: Og faren for korupsjon og juks er stor. Endret 23. mars 2009 av lolidude Lenke til kommentar
Essem Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 drugiS. Sove nå. og ikke sitèr så mye. Jeg siterer da aldri noe mer enn akkurat det jeg svarer på. Er bare litt treg med å edite postene noen ganger når jeg glemmer at jeg har quotet voldsomt. Lenke til kommentar
iharal3 Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 (endret) :o SKUMMELT! Endret 23. mars 2009 av iharal3 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Jeg tror han mente at "kebabnorsk" og "jafs etter jafs" var en pun. Joa, det og, men Jafs er et gatekjøkken som har relativt gode kebaber også. Lenke til kommentar
Nøtte Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 @Nøtte: Den er interessant. I første kapittel skriver forfatteren for eksempel om hvordan en person ved hjelp av en internettside, et forum og digg.com klarte å få tilbake venninens stjålede telefon. Etter at saken havnet på digg.com fikk siden denne mannen opprettet noe slikt som en million lesere, flere av forumløsningene han prøvde krasjet av all trafikken, og nyhetsaviser i USA (og TV forsåvidt) plukket opp historien. Utrolig artig lesning. Dette viser bare hvor mye "makt" en person kan ha! Alikevel er det ingen som bruker det. Problemet er at vi alle er for opptatt med å tenke på alle andre. Hva de gjør, hva dem har på seg og sånne ting. Vi er alt for opptatt av å ikke være oss selv men være som alle andre så vi blir med et mye enklere å styre. Ta kjendiser for eksempel. man fikser litt på dem så skifter hele verden stil, tankemåte, væremåte og hele livet etter denne/disse personene. Jeg selv prøver så godt det lar seg gjøre å sørge for at familein min har det best mulig og at dem har det dem trenger for å overleve. Selv så gjør jeg stortsett slik det passer meg. Det er ikke alltid jeg kan gjøre det da jeg ville blitt fegslet og satt inn på en instutisjon for lengst. Men om alle gjør en god gjerning for en annen hver dag så vil ting bli så mye bedre! Lenke til kommentar
lolidude_InnleggNO Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Skjermtastatur :o How? Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 (endret) Ekte demokrati fungerer. Problemet er at demokratiet i dagens samfunn har store mangler og svakheter. Nederland er vel det nærmeste vi kommer et ekte demokrati i verden idag. Nederland har blant annet innført en ordning med direkte demokrati (muliggjort av dagens informasjonssytemer) der innbyggerne kan stemme direkte på enkeltssaker. Politikere kan da legge ut forslag til lovendringer, så kan innbyggerne stemme over forslaget. Det stemmes også over andre saker, som for eksempel hva befolkningen mener om en gitt sak etc. I Norge har vi desverre ikke noe slikt direktedemokrati. Skjønt, vi har hvertfall et flerparti-system, der vi kan stemme på det partiet vi er mest enig i. Nå har det vist seg at de norske partiene ikke gjør det de sier de skal gjøre under valginnspurten. Forsåvidt ikke bare løftebrudd det går i, de gjør ofte det stikk motsatte av hva de sier og hva som står i partiprogrammene deres. Dette systemet fungerer ytterst dårlig. SV skal liksom være norges miljøparti, men de har ikke gjort en eneste ting for miljøet mens de nå har vært i regjering i snart fire år. Senterpartiet har hvertfall oppnådd sin regionale politikk, der kommunene skal få et større budsjett til rådighet. Dette fikk de. Arbeiderpartiet har kastet alle ideologiene sine, og fremstår nå som en latterlig hermegås som prøver å stjele velgere fra FRP-massen ved å få Kolberg til å stotre fram budskapet til FRP på gebrokkent frpsk. Skjønt Høyre er ikke mye bedre som er like store i kjeften som vanlig. Nei. I USA er tilstandene enda verre. Der har de et to parti-system. Med andre ord må velgerne velge det minste ondet. De får ikke en gang sjansen til å stemme på et parti som faktisk representerer deres politiske meninger til en viss grad. Enten må man stemme konservativt og kristent, eller pittelitt liberalt og sosialdemokratisk. Nei, det er ikke mye bedre det. Og de politiske styresmaktene i USA er mer korrupte enn de italienske politikerene på Sicilia. :\ Endret 23. mars 2009 av Snorre Lenke til kommentar
Error Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 (endret) Jo, men de som har makten misbruker det. Edit: Og faren for korupsjon og juks er stor. Jeg tror den faren er større hvis det er et diktatur. Nei, demokratiet er langt ifra perfekt, men det er likevel det beste valget vi har. Edit: Egentlig bare les det Snorre sa. Endret 23. mars 2009 av Error Lenke til kommentar
Kiro Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Jeg holder på å lese Pet sematary, det er utrolig hvor annerledes den er nå enn det var for bare noen par år tilbake siden. kansje jeg har forandret meg?... men uansett så er den fremdeles en veldig bra bok Lenke til kommentar
lolidude_InnleggNO Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 (endret) Den ultimate tingen og gjøre ville være og utslette hele menneskeheten og fort og smerteløst. Edit: Er jeg en sykopath nå? Endret 23. mars 2009 av lolidude Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå