Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Borderland Kings: Crusader 2

Hater forøvrig Posten på det sterkeste for å ha klart det umulige; Rote bort to individuelle brev som inneholdt mitt nye simkort.

Hadde jeg som Dexter hatt en trang til å drepe, ville samtlige på Trondheim postmottak ha innfridd punktene i Harry's Code.

Lenke til kommentar

Jeg bruker landområder og penger til gjøre vasallene fornøyde.

Penger er ok (om du har høg diplomacy), å gje vasallar som allereie har land meir land er ein sikker oppskrift på interne powerblobs. Som du ikkje vil ha. Tar så mykje land eg kan sjølv (demesne limit, grumblemumble) og lager gjerne nye vasallar av folk at court som har gode stats.

Lenke til kommentar
Penger er ok (om du har høg diplomacy), å gje vasallar som allereie har land meir land er ein sikker oppskrift på interne powerblobs. Som du ikkje vil ha. Tar så mykje land eg kan sjølv (demesne limit, grumblemumble) og lager gjerne nye vasallar av folk at court som har gode stats.

Hvis jeg ikke gir bort land er jeg usikker på hvordan jeg skal unngå et utall opprør ved hvert tronskifte. Selv om jeg har maks demesne tviler jeg på at jeg vil kunne ha en stor nok hær til å slå ned flere opprør. Jeg har tidligere kommet i den situasjonen at jeg går tom for både penger og soldater etter å ha slått ned opprør på opprør. Med "gi bort land"-taktikken har jeg holdt mitt nåværende rike samlet i over 150 år, og kunnet ekspandere. Det blir også fort dårlig stemning når jeg sitter på flere duchies, og noen må jeg gi dem til. Personen som får et duchy blir så misfornøyd hvis han ikke eier alle counties under det.

Hardliner-strategien virker fristende nok, det er tross alt morsommere å styre med hard hånd enn å stryke disse utakknemlige drittungene med hårene, men jeg er usikker på om den fungerer i større riker.

Lenke til kommentar

Har funka godt både i mitt Empire of Spain, Empire of Scandinavia og i vanilla-imperiane.

Altså, eg er jo ikkje kjip med alle - berre dei som er mest misnøgde. Alt dette var enklare i CK1, der var slektskapsband og vennskapsrelasjonar såpass viktige at opinion-bonusen overstyrte det meste anna - sånn at det faktisk var lurt å dele ut land til slekta. No er det berre ei oppskrift på succession crisis.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Det er nesten så jeg tør håpe at når jeg legger meg i morgen kveld har jeg kjæreste. Men bare nesten. Egentlig prøver jeg å unngå å være optimist men i går og i dag har hun vært veldig på, både fysisk og på sms. Og vi hadde det jo ikke akkurat fælt på fredag og vi skal ut igjen i morgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...