Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ville anbefale deg å begynne med bok-serien (Det er vel fem eller seks bøker i Hitchhiker's Guide to the Galaxy-serien). Bøkene er absolutt best. Skjønt Hitchhiker's Guide to the Galaxy begynte som et radio-program (med mindre jeg husker helt feil), og ble så omgjort til bokformat. Etter det ble det laget en britisk tv-serie. I 2005 kom en Hollywood-produsert film basert på første bok i serien ut (første bok heter for ordens skyld Hitchhiker's Guide to the Galaxy, det samme som hele serien), og filmen har samme navn.

Filmen er egentlig ganske middelmådig. Litt morsom, men ikke i nærheten av hvor morsom og underholdende bøkene er. Hvis du har mulighet ville jeg kjøpt bøkene og lest dem først. Deretter ville jeg sett filmen. Radio-programmet har jeg ikke hørt, og har kun sett en av tv-episodene. Men bøkene er absolutt best!

Har hele tiden tenkt på å kjøpe bøkene, men har aldri blitt til. Men må få gjort det snart. Men har enda 2 Jeremy Clarkson bøker å lese igjennom :p

Lenke til kommentar
Jeg ville anbefale deg å begynne med bok-serien (Det er vel fem eller seks bøker i Hitchhiker's Guide to the Galaxy-serien). Bøkene er absolutt best. Skjønt Hitchhiker's Guide to the Galaxy begynte som et radio-program (med mindre jeg husker helt feil), og ble så omgjort til bokformat. Etter det ble det laget en britisk tv-serie. I 2005 kom en Hollywood-produsert film basert på første bok i serien ut (første bok heter for ordens skyld Hitchhiker's Guide to the Galaxy, det samme som hele serien), og filmen har samme navn.

Filmen er egentlig ganske middelmådig. Litt morsom, men ikke i nærheten av hvor morsom og underholdende bøkene er. Hvis du har mulighet ville jeg kjøpt bøkene og lest dem først. Deretter ville jeg sett filmen. Radio-programmet har jeg ikke hørt, og har kun sett en av tv-episodene. Men bøkene er absolutt best!

Jeg har sett bøkene ved flere annledninger men sist gan jeg så den så sto det mellom autograf fra darth vader og bøkene. Syns også å huske at det startet som et radio program. Filmen har jeg sett flere ganger så er ikke noe stor fare i akkurat det da.

Endelig fant jeg filmen i film kassa mi:) Joda jeg flytter mye så har ikke tatt meg bryet med å sette dem inn i noen hylle enda. Filmen er som du sier middelmådig men får lyst til å se den en gang i blandt da jeg finner den underholdene :D

Bøkene får jeg vel tak i på oslos beste butikk (om alle mat butikkene hadde vært fjernet da og alt av kjøkken utstyr butikker) Outland der tenker jeg at jeg finner bøkene. Skal gå å se etter dem i morra tenker jeg.

Anyways, håper at maten smaker da!

Lenke til kommentar
Nei det er det vel ikke. Alle intelektuelle og beleste mennesker vet selvfølgelig at navnet Marvin kommer fra Hitchhikers Guide to the Galaxy, der Marvin er navnet på en konstant deprimert robot. :p

De nevnte menneskene vet også at svaret på spørsmålet om livet, universet og alt mulig er 42, og at både delfiner og mus er smartere enn mennesker.

Og jeg som trodde Snorre var en robotmoderator som var programmert til å fjerne spam og gjøre moderatorting...

Men han er faktisk et menneske som poster innlegg som ikke starter med: Denne tråden bryter med rettningslinjene....

:)

Lenke til kommentar
Vel nå har jeg vært på hjemmesidene til outland og funnet denne: http://www.outland.no/product.cfm?id=28191&path=159

Dette er bøkene i en slags samleboks. Da blir det nok handling på meg i morgen tenker jeg!

Så bra ut! Ikke var det dyrt heller. Jeg husker jeg hadde en bok med alle "bøkene" inni. Den var rå. Den var innbundet (ikke pocket-bok altså) og hadde fint geipesymbol på seg, og blått papiromslag med flere gipeting på. Den hadde også bonushistorie med Zaphod Beeblebrox. Men broren min måtte selvfølgelig låne den vekk til en venn, som ikke ga den tilbake. Trist som fy!

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Ali Bla Bla her på bekkestua? Eller et annet sted? Kanskje vi ikke bor så lagt fra hverandre.

Nå skal Lakus reinnstallere Windows 7 Betaen for å renske opp i all dritten har har installert på maskina si.

Om dere ikke ser han på noen dager vet dere hvorfor - han kræsja og brant maskina.

Btw: Stemte helt klart Ehtram

Lenke til kommentar
*Snip* Men broren min måtte selvfølgelig låne den vekk til en venn, som ikke ga den tilbake. Trist som fy!

Veldig, veldig, veldig skummelt om du heter Anders.

Edit: Ohh, heldigvis bor du i Bergen:p

Endret av Error
Lenke til kommentar
Weyh!

Fant akkurat ut at jeg er den brukeren som starter på I med flest posts!

Stolt? Ja.

Mange poster er egentlig ikke noe å være stolt av. Alle klarer å trykke på et tastatur.

Endret av drugiS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...