Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

600 yen gir deg ikke noe kvalitetsmåltid av en annen verden, nei - helt grei "sjappemat". De bedre måltidene vi fikk i oss kostet nærmere 1000-1500 yen, som heller ikke er mer enn 75-100 kroner. Jeg fikk i meg noe sushi til bortimot 3000 yen/225 kroner (denne prisen inkluderer et par skikkelig fancy og dyre biter), som var svært godt, men AltF4 er såpass skeptisk til fremmed mat at jeg aldri fikk kommet til en skikkelig japansk restaurant som serverte innenlandsk mat til over gatesjappe-pris.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Vi endte faktisk opp på Burger King to ganger, den første gangen spiste jeg ikke der, den andre gangen tok jeg en teriyakiburger av alle ting. Problemet ble at hver gang jeg foreslo at vi kunne spise på forskjellige steder protesterte han og sa at han "ikke dro på tur for å spise alene". Noe ikke jeg forstår i det hele tatt, å spise alene er max koz.

Lenke til kommentar

10000 hørtes da voldsomt billig ut...jeg brukte over 7000 bare på flyreisen. Jeg sparte en del penger ved at jeg bodde den første uka hos en kamerat i Shibuya, men det ble litt trangt med to menn på 10kvm i lengden så han booket meg inn på et annet hotell, og han hadde ikke mindre sans for humor enn at han fant et som lå midt i Shinjukus horestrøk (derav Soapland-kommentaren min på FB, AltF4). Bodde også to netter på to forskjellige hoteller ute på landet, inkludert et onsen-hotell, og svidde av en del penger på å kjøre med Shinkansen. Totalsummen har jeg ikke oversikt over, men det må hvertfall ha vært rundt 20k for nødvendighetene.

 

Det stemmer at man kan spise veldig billig i Tokyo; hvis målet bare er å ha mat til å klare seg så kan man spare mye penger. Folk sier ofte at Tokyo er en dyr by å leve i, men det er heller sånn at det er en stor avstand fra de dyreste til de billigste stedene og man har mye valgfrihet. Problemet i Oslo er at alt er noenlunde dyrt uansett hvor man går; det går ikke an å oppdage en liten sjappe i bakgate som selger middag for under en femtilapp.

Lenke til kommentar

10000 hørtes da voldsomt billig ut...jeg brukte over 7000 bare på flyreisen. Jeg sparte en del penger ved at jeg bodde den første uka hos en kamerat i Shibuya, men det ble litt trangt med to menn på 10kvm i lengden så han booket meg inn på et annet hotell, og han hadde ikke mindre sans for humor enn at han fant et som lå midt i Shinjukus horestrøk (derav Soapland-kommentaren min på FB, AltF4). Bodde også to netter på to forskjellige hoteller ute på landet, inkludert et onsen-hotell, og svidde av en del penger på å kjøre med Shinkansen. Totalsummen har jeg ikke oversikt over, men det må hvertfall ha vært rundt 20k for nødvendighetene.

 

Det stemmer at man kan spise veldig billig i Tokyo; hvis målet bare er å ha mat til å klare seg så kan man spare mye penger. Folk sier ofte at Tokyo er en dyr by å leve i, men det er heller sånn at det er en stor avstand fra de dyreste til de billigste stedene og man har mye valgfrihet. Problemet i Oslo er at alt er noenlunde dyrt uansett hvor man går; det går ikke an å oppdage en liten sjappe i bakgate som selger middag for under en femtilapp.

 

Det jeg brukte mest penger på under hele turen var nok drikke, i og med at det var såpass varmt og automatene var plassert forholdsvis nær hverandre. Mat for meg er kun en nødvendighet, og har ikke noe behov for å gå på store restauranter for å bli mett, jeg syns maten på de forskjellige stedene var mer enn god nok så lenge jeg kunne anta at jeg visste hva jeg fikk.

 

Jeg opplevde ikke ting som dyre i Japan, og uansett balanserer jeg pris opp mot hvor lett det er å få tak i her hjemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...