Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huhei, glad jeg ikke kjøpte Stalker serien i går gitt. Ble Stalker, Total War pakken og NFS Hot Pursuit på meg i dag.

Er litt nysgjerrig på Sins of a Solar Empire (eller kanskje Endless Space?). Noen her som har spilt det?

 

Steam-salg er skummelt. Kjøpt meg flere spill på et par dager enn jeg har kjøp siden nyttår.

Lenke til kommentar

Den er litt utdatert, særleg etter 1.06, så eg må få ordna ein ny/oppdatert/meir avansert utgåve. Den dekker heller ikkje alt, som min lille Q&A-session med Error i går avslørde. :p

 

Etter å ha sjekka kontoen tok eg mot til meg og kjøpte Endless Space.

Beste måten å lære er ved å prøve seg fram, det synes i alle fall jeg. :p

 

Måtte faktisk åpne CK2 igjen og se hvordan det sto til med kongeriket jeg forlot. Etter å ha spilt litt kom jeg fort på hvorfor jeg hadde lagt det til side. Endeløse borgerkriger med utakknemlige vasaller, ikke før er jeg i gang å slå ned den ene før en ny spretter opp. Plusser du på at de lager rot i arverekkefølgen jeg vil ha så blir det fort irriterende. :hrm:

 

Zealuu, hvordan gikk det med dine riker?

Lenke til kommentar

Har gått bra med dei fleste "seriøse". Kunne "Create Empire of Spania" i Leon-spelet like etter patchen, men har ikkje gjort mykje derifrå. På Bergenhus-saven treng eg to counties i Danmark eller noko for å erklære meg Emperor of Scandinavia. Men sidan SoI har eg vore litt opptatt med muslimane, så desse andre har fått stå i fred. Prøvde først eit spel med Ghana/Mali som eg droppa fordi det var så keisamt etter 50 år. Landlocked og isolert og cockblocked av Mauretania. Så prøvde eg meg som Mauretania og endte opp med heile Nordafrika og Østkysten av Spania før eg oppdaga at eg har feil kultur for å lage Empire.... Må vere Andalusian eller Iberian, Almoravid Mauretania er Maghreb.

 

Kjekkaste Muslim-spelet har vore med Abbasid-dynastiet, som er Sunni-kalif, på Emir/Duke-nivå og ein vassal av Seljukane. Utvida området mitt enormt etter eit stort opprør mot Malik Shah, som etterlot ein del mini-emirat klare for roflstomping. Hadde òg ein lang regency med ein liten Kalif, fordi den første karakteren min døydde med berre ein son på tre eller noko som arving. Nemnde son lev framleis og er ein no ein hardbarka, 24-martial mujahed-Kalif. Vann jihaden min (som eg kan starte fordi eg er Kalif) mot Abyssinia åleine.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Med tanke på hvor mange spill jeg eier som jeg ikke har spilt er jeg vel dekket ut livet. Kan egentlig bare slutte å kjøpe nye spill nå.

 

Har jeg for mange blir det fort bare pliktløp. Dessuten ser jeg ikke poenget med å bruke mye penger nå når jeg kan bruke litt på dette salget og litt på jule-salget.

 

Siste dag før sommerferie! :D Litt forkjøla men det får gå.

Lenke til kommentar

På Bergenhus-saven treng eg to counties i Danmark eller noko for å erklære meg Emperor of Scandinavia.

Nice. Jeg ble faktisk nettopp Emperor of Scandinavia. Litt kjipt at arveloven der startet som Gravelkind, for hvis jeg dør nå går Kingdom of Denmark og Kingdom of Sweden til mine yngre døtre (har bare døtre, bummer, I know ><). Vil endre det til enten Primogeniture eller Elective, men for å gjøre det må jeg ha regjert i 10 år, og enda verre, ingen vasaller kan ha en negativ oppfatning av meg. Det er litt kjipt for mange av dem hater meg, spesielt mine engelske vasaller. :(
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...