Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Snart 29 år gammel, syns fortsatt vin smaker drit.

 

Folk som aldri lærer å like vin gjør som regel en vanlig feil; de tar en slurk, smaker og stopper. Det er jo først etter 2-3 glass den gode smaken setter inn! :wee:

 

 

Feil.

De drikker dårlig vin.

 

Det blir som å spørre en som ikke liker whisky om hva de smakt.

"Jack Daniels, vel"

 

.....Ok

Endret av Neptjune
Lenke til kommentar

@Spartapus: Ser bare to muligheter til at det skal kunne stemme. Enten må du ha blitt så full at du ikke merker smaken, eller så har vinen da smadret smaksløkene dine så hard at du ikke merker smaken.

 

Jeg kan ikke fordra ting som smaker bittert. Hvordan klarer dere å like det? :confused:

 

Edit: Jeg liker forresten ikke begrepet "Å lære å like noe". Enten så liker du noe eller så liker du det ikke. Smaken kan sikker forandre seg litt med årene, men du lærer ikke å like noe.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

@Spartapus: Ser bare to muligheter til at det skal kunne stemme. Enten må du ha blitt så full at du ikke merker smaken, eller så har vinen da smadret smaksløkene dine så hard at du ikke merker smaken.

 

Jeg kan ikke fordra ting som smaker bittert. Hvordan klarer dere å like det? :confused:

 

Edit: Jeg liker forresten ikke begrepet "Å lære å like noe". Enten så liker du noe eller så liker du det ikke. Smaken kan sikker forandre seg litt med årene, men du lærer ikke å like noe.

 

Feil.

Man kan visst lære seg å like noe. Når det er snakk om så komplekse smaker tar det tid før man lærer seg å skille ut hva som faktisk er hva og hvordan de smakene passer sammen.

Lenke til kommentar

Jeg hatet kaffe på denne tiden i fjor. Trodde jeg aldri kom til å like det.

 

Så jo, man kan faktisk lære seg å like noe.

Drakk du kaffe helt frem til du begynte å like det? Hvis ikke så var det bare smaken din som forandret seg. Skal du lære å like noe så betyr det at du aktivt går inn for å bli istand til å like noe du ikke liker. Med andre ord å tvinge i seg noe man ikke liker helt til man liker det.

 

Så nei, jeg er fremdeles ikke enig i at man kan lære seg å like noe. Og uansett om det skulle være mulig så er det noe jeg aldri kommer til å gjøre, såfremt jeg har muligheten til å la være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...