Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Jeg for min del drømte at Nazi-tyskere tok over verden en gang i fremtiden, og etter å ha unsluppet deres fangenskap tok jeg opp kampen, men tiden i fangenskap hadde gjørt meg skikkelig sadistisk, så jeg torturerte alle jeg fanget på grusome måter, og så sendte dem tilbake til sjefene deres med beskjeder, og som en beskjed.

Edit: Enkelte fra Gamer-redaksjonen og forumet her var faktisk med. :p Alle ble tvunget til å jobbe for Nazi-tyskerne, så jeg så dem første gangen jeg ble bragt til hovedkvarteret deres. :p

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg drømte at jeg var i et hus i en skog, og så var den en haug med barnehageunger og noe sånt som hadde bursdagsselskap. Så gikk jeg inn på kjøkkenet. Plutselig er ene ungen klistret opp mot døren, og sklir nedover med blodspor (ala grøsser-sjangere), før det kommer en blodig kar inn på kjøkkenet gående mot meg. Da bestemte jeg meg for å våkne.

Og så at jeg forsov meg med en time. Doh!

Lenke til kommentar

Sitter og lurer på om jeg skal kjøpe Quantum Conundrum på Steam. Ser veldig gøy ut. Minner om Portal, og en av designerne til Portal har faktisk designet Quantum Conundrum.

Shit au, jeg kjøpte det. Det låses opp om noen minutter, så skulle jeg forhåndsbestille og spare noen få kroner måtte jeg kjøpe det nå :p

Endret av nouse4aname
Lenke til kommentar

Du har kjøpt Lollipop Chainsaw? Er litt interessert i det selv, men venter nok til jeg finner det på tilbud. Har lest rykter at Suda51 knapt nok har vært involvert i spillet, men bare fått klasket navnet sitt på coveret for selge mest mulig. Om det er sant vet jeg ikke. Catherine er veldig bra, men det er et veldig spesielt spill. Men det vet du nok.

Lenke til kommentar

Nei, skal kjøpe det i morgen. Det er i aller høyeste grad en Suda51-tittel, men han har fått en del hjelp av James Gunn som har skrevet manus. Dette er i aller høyeste grad et Grasshopper Manufacturer-spill! Dessverre har spillet hatt en veldig nedtona (nesten usynlig?) reklamekampanje, blottet for utviklerdagbøkene Suda har blitt så kjent for. De hvor han sitter på dass og på en stol laget av dukkehoder for eksempel.

Nesten litt rart, siden EA er utgiveren under en av sine datterselskaper (støtter mindre studioer) og dreit seg loddrett ut med Shadows of the Damned, som burde solgt mye bedre enn det gjorde.

Lenke til kommentar

Trur SoTD har litt same problemet som til dømes Bulletstorm har - folk har blitt kondisjonerte gjennom industrien sine låge standardar til å tru at spel som er cheesy og corny og over-the-top alltid leverer vissvasset sitt straight-faced og med stor patos. Og då forsvinn mykje av poenget med titlar som er sjølvmedvite og ler litt av mediet og/eller sjangeren og tropene som dominerer der.

Lenke til kommentar

Må si Quantum Conundrum er gøy. Gåtene begynner å bli smått avanserte også. Liker det bedre enn Q.U.B.E, som jeg også likte. Quantum Conundrum har en fortellerstemme som minner meg litt om John Cleese, men tror ikke det er han.

Edit: Det er John de Lancie som har fortellerstemmen. Ikke så veldig lik stemme, men minnet meg om Cleese med den britiske aksenten.

Endret av nouse4aname
Lenke til kommentar

Burde det? Jeg mener, sånne helsprø spill med relativt lav produksjonsverdi skapt av en eksentrisk spilldesigner pleier ikke selge så bra. Ta Tim Schafer sine spill, for eksempel. Humoren og tonen til Shadows of the Damned er nok ikke for de store massene.

SotD er jo tross alt også laget av skaperen bak Resident Evil og komponisten i blant annet Silent Hill 2, så ja - det burde ha fått langt bredere støtte om ikke annet for å vise verden at det går an å komme med nye IP'er selv i 2011.

Hadde det fått en bredere reklamekampanje med fokus på hva slags spill der faktisk var hadde det nok gjort det betraktelig bedre, akkurat som Bulletstorm slik Zealuu nevner.

Lenke til kommentar

Men det gjelder jo alle spill - mer markedsføring resulterer i flere salg. Ikke vet jeg helt hva de to navnene bak Resident Evil og Silent Hill har med saken å gjøre, heller. For en RE/SH-fan vil det selvsagt være et pluss, men "de store massene" har ikke noe forhold til de tidligere installasjonene av disse spillseriene.

For all del, SoTD fortjener sikkert (har ikke spilt det - enda) å selge bedre enn CoD og Battlefield til sammen, men det er dessverre ikke en slik verden vi lever i.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Jeg føler meg...skitten. Har forhåndsbestilt Call of Duty: Black Ops 2. Trodde aldri jeg kom til å gjøre det. Var faktisk usikker på om jeg i det hele tatt skulle ha det. Men når Siba listet det opp til 249,- med gratis frakt slo jeg til.

Frustrerende, hver gang Øystein Furevik (som jeg synes er Gamer.no sin beste skribent) skriver en artikkel eller anmeldese så blir hele tråden fylt opp med nynorsk-diskusjon :(

Endret av nouse4aname
Lenke til kommentar

Blei til at jeg kjøpte Catherine: Stray Sheep Edition i dag, sammen med både Shadows of the Damned, a Beautiful Mind på blu-ray samt 5 centimeters per second. Å kjøre familien til flyplassen lønner seg.

Edit: Kanskje verdt å nevne at jeg handlet det sammen med AltF4 på Jessheim Storsenter.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...