Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

The Gathering i år var en ganske god og stor StarCraft-event. Men noen av grunnene til at vi ikke har klart å lage en stor event på størrelse med Dreamhack, MLG og GSL er:

 

1) Mangel på interesse fra sponsorer - det er pengene som gjør slike events. Jo bedre og mer kjente spillerne som er med i turneringen er, jo flere folk ser på, og jo bedre blir hele opplegget med tanke på kommentatorer, produksjonsverdi og lignende. Og de gode spillerne kommer kun om det er gode premiepenger.

 

2) Mangel på interesse blant folket. Sverige har i mange år vært ledende innenfor eSport, og det er utelukkende disse store eSport-landene (Sverige, USA, Sør-Korea, Tyskland) som har dratt igang store begivenheter. Dette er jo nært knyttet opp mot det første punktet, siden det er popularitet blant massene som skaper interesse blant sponsorer.

 

3) Mangel på eSport-stjerner. VI hadde Slayer en kort periode som stjerne i Brood War, og har hatt et par greie Counter Strike-spillere, men vi er milevis unna Sverige. Det er vanskelig å bli proff eSport-utøver i Norge, både på grunn av den generelle oppfattelsen av dataspill blant folket og siden det er dyrt å leve uten noen inntekt her. For å å bli god i StarCraft kreves det at du spiller minst seks timer hver dag, og da blir du neppe mer enn halvgod i den vestlige scenen - skal du bli skikkelig god må du droppe skole, jobb og det meste annet og spille spillet i ti timer hver dag. Snute er jo en norsk spiller som holder på å gjøre et navn for seg internasjonalt, men ellers har vi en lang vei å gå her i Norge. For som vi vet, internasjonale stjerner avler interesse rundt sporten blant folket.

 

 

Edit: Mana vs. Dimaga i finalen?! Det var jaggu uventet. Har ikke noe særlig imot noen av dem, men holder som sagt med godgutten Dimaga.

 

Han var forresten den første (og fortsatt blant de eneste) som klarte å slå NesTea i Zerg vs. Zerg i en televisert kamp. NesTea hadde vært i pro-scenen i halvannet år uten å tape en eneste ZvZ. Husker det godt, blei så overrasket. Tror det var på Terminus RE. Mange spine crawlers var involvert.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gratz! :D

 

Rundet Arcania: Gothic 4 i stad. Helt greit, men jo lenger jeg kom uti spillet jo mer irritert ble jeg på det. Heldigvis gav ikke jeg full pris for det.

 

Likte det overraskende godt selv, men det er dessverre veldig linært. Du går fra A til B og har ingen mulighet til å påvirke historien. Likte godt det store treet du besøker i løpet av historien. Kjøpte utvidelsespakken på Steam på tilbud, men har ikke testet det enda. Av hva jeg har lest varer det bare 2-3 timer.

Lenke til kommentar

Det later litt som om et er et spill med åpen verden. Teleporteringen er latterlig, det samme er kartet og musikken er nesten ikke tilstede. Historien var interessant i begynnelsen, men til slutt ble det bare kjedelig. Jeg likte det, men er også skuffet fordi det kunne vært så mye mer enn hva det er. :shrug:

Lenke til kommentar

Herregud jeg drømte i natt at to av mine kolleger stjal all sauen min jeg har farget (9 farger!) og avlet opp så fint. Jævlig sprøtt, vi var slike blokkmennesker vi også så det var ikke sånn at vi satt på hver vår PC når det skjedde, det var i Minecraft.

 

Kan ikke vente med å komme meg hjem så jeg får forsikret meg om at de lever.

Lenke til kommentar

Ja, jeg ble litt overrasket over hvor positiv du var til det spillet i begynnelsen. Har ikke hørt mye bra om det.

Jeg har heller ikke hørt mye bra om det, men det var en billig penge og jeg var nysgjerrig på en ny RPG-serie. Jeg har bestilt Kingdoms of Amalur, så jeg er spent på det. Tipper det er bedre, men det skal ikke så mye til egentlig.

 

Jeg har kjøpt meg noen nye klær og ny telefon i dag, Samsung Galaxy S3. :wee:

Klippa håret har jeg gjort i dag også.

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar

Herregud jeg drømte i natt at to av mine kolleger stjal all sauen min jeg har farget (9 farger!) og avlet opp så fint. Jævlig sprøtt, vi var slike blokkmennesker vi også så det var ikke sånn at vi satt på hver vår PC når det skjedde, det var i Minecraft.

 

Kan ikke vente med å komme meg hjem så jeg får forsikret meg om at de lever.

 

I natt drømte jeg at Bill Watterson tok opp pennen igjen og fortsatte med Tommy og Tigern.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...