Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Gikk du virkelig hjem da Shampoo? Jeg husker jeg aldri fikk spille voldelige spill selv, og det gjorde meg ennå mer sugen. Jeg ble tatt for å spille System Shock 2 demoen som fulgte med en komplett Cd med demoer. Da ble det virkelig baluba hjemme :)

 

Jeg spilte Oblivion ganske lenge etter det kom ut, tror kanskje jeg spilte det for første gang i 2009. Frem til det hadde jeg bare spilt skytespill og strategispill omtrent. Hadde null interesse for slike spill, sikkert fordi jeg ikke forsto hva det gikk ut på.

 

 

Mammakamelen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var aldri særlig redd for Half-Life, men forsto ikke vitsen med å spille det når jeg kunne spille CS (som var så som så i forhold til ordentlige skytespill på N64. Goldeneye og Perfect Dark, jeg ser på dere.). Har fortsatt ikke spilt gjennom hele HL eller utvidelsespakkene. Det gjelder forøvrig både HL1 og HL2. :p

 

e: Derimot kom jo Doom, Duke Nukem, Quake og Wolfenstein 3D da jeg gikk på barneskolen, og det var evig populært å kopiere de via disketter og stikke hjem til kompisen med skilte foreldre, et gammelt vrak av en PC og ingen som brydde seg for å spille spillene vi ikke fikk lov til å installere på våre foreldres maskiner. Eller som i mitt tilfelle, maskina til noen og 30k som søstra mi og jeg fikk da jeg fylte 6. (Lover, vi var ikke bortskjemte drittunger. Bare bortskjemte.). Det mest voldelige spillet jeg hadde, var enten Commander Keen IV (og de 6 andre), Civ 1 (krigerske greier) eller Animated Quest (et spill hvor du var et dyr og skulle spise opp mindre dyr og passe på at du ikke ble spist av større dyr. Soundtracket var en MIDI eller ADLIB-versjon av "Mexican Hat Dance".).

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Eg hadde nok ikkje vorte så skremt om eg spelte det for første gong no. Men i 1998 var eg ti, og den jævla headcraben HOPPPA OPP FRÅ SJAKTEN sjølv om eg nettopp hadde lobba ein granat nedi. Eg var jo ikkje førebudd på det.

 

Dette var før CS var i Public beta, forsåvidt.

 

Opposing Force er bra nok framleis, men eg veit ikkje om eg ville brydd meg med Blue Shift om du ikkje har gjort det endå.

 

Punktum, ikkje bindestrek.

Endret av Zealuu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jo jo, jeg spilte vel HL første gang i '98 selv, på fritidsklubben vi hang på, som et alternativ til GTA 1 (fortsatt det beste GTA-spillet i mine øyne), men jeg var 12 da. :p

Mitt første møte med CS var vel 0.8 eller 0.9 som fulgte med et eller annet PC-blad. Enten Hjemme-PC eller Tekno. :p

Lenke til kommentar

Går i med Steam nå da. Klikker på et spill og kommer inn på en slags hjemmeside. Finner ingen kjøpeknapp heller.

 

Dette er jo helt sprøtt. Må være en bug.

 

Edit: Funker igjen nå.

 

 

AltF4: Sa ikke du at det var over 20 kapitler på Max Payne 3? Rundet det nå, og det stemte ikke. Uansett et bra spill, men med en del frustrerende ting.

Endret av nouse4aname
Lenke til kommentar

AltF4: Sa ikke du at det var over 20 kapitler på Max Payne 3? Rundet det nå, og det stemte ikke. Uansett et bra spill, men med en del frustrerende ting.

 

Talte 14, trur eg. Som i MP1 så ender du jo til slutt opp der du var i første cutscene. Kva var frustrasjonane? LET'S COMPARE NOTES, eg runda det òg i kveld. Skal runde på hard etter kvart òg, trur eg.

Lenke til kommentar

- Å miste painkillers du har tjent opp uten grunn

- At MP plutselig holder pistolen etter en cutscene, selv om du holdt riflen før. Blir ikke bedre at han velger å ta frem pistolen uten ammo heller.

- Når du blir skutt ihjel og holder på å dø kan du skyte en fiende for å overleve, men spillet har da bestemt at det kun er DEN ene fienden du kan skyte. Det presser crosshair mot den ene fienden, selv om det står en annen rett ved siden av. Ikke går det ann å skyte den ved siden av heller. Mulig det er designet slik at du må skyte den som holder på å drepe deg?

- Når jeg er i cover tar det et halvt sekund før crosshair dukker opp.

- Når jeg er i cover og ser rundt et hjørne og prøver å skyte står MP og peker med riflen opp i taket og skyter der, gjerne mens jeg blir skutt på.

- Kameraet er ofte litt for nært

- Sjekkpunkt

 

Dette er det jeg kommer på akkurat nå. Spent på om du har funnet noe annet.

 

Når jeg ser alle de negative tingene jeg har ramset opp skulle en nesten tro jeg mislikte spillet, men må si at jeg faktisk koste meg.

Lenke til kommentar

Last man standing er ein litt tøvete mekanikk, så eg prøver heller å bruke painkillers manuelt (det slår kun inn om du har painkillers igjen). Siktet er låst i nærleiken av han som drap deg, men om det står tre folk rett ved sidan av kvarannan så trur eg det er hipp som happ kven du til slutt drep. Du berre får ikkje drepe han karen på hin sida av rommet.

 

Våpenskifte i cutscenes og at det tar lang tid før crosshair dukker opp er forsåvidt ting eg irriterte meg over òg. Særlig det med crosshair. Det med å miste painkillers trur eg ikkje at eg la merke til, men når du seier det, så er det jo riktig. :p Har ofte hatt 4-6 bokser, også plutselig null etter kapittelskifte.

 

Det som irriterte meg mest var ikkje det faktum at det VAR checkpoints (det var det jo i realiteten i MP1/2 òg - autosave locations), men at det av uvisse årsaker kjem i veien for at eg kan få quicksave- og loade når det passer meg. Nokre omtaler var misnøgd med checkpoint-frekvensen, men det kan eg ærleg talt ikkje seie eg beit meg merke i. Måtte aldri gjere meir enn eitt rom om igjen.

 

In completely other news, Adecco ringte I DAG og ville ha meg til intervju/"samtale". Hallo. Eg søkte i GÅR. :|

 

PS. Nouse, haldt du fram med defaultstyringa? Syntes den var litt hemma. Satte både shootdodge og bullet time til henholdsvis MB3 og MB4.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

That's weird. Eg brukte det mykje, mange stader var det å springe/hoppe ut guns blazing utruleg mykje meir effektivt enn å vere "forsiktig" og bruke dekning. Det er neppe tilfellet, men det var som om AI-en til dei tøffe soldatgutta ikkje var kondisjonert til å reagere på ein skalla gringo som berre sprang rett på dei i staden for å delta i noko som kan kvalifisere som ein reell skotveksling. :p

 

Merker no at på Hard må eg bruke shootdodge endå meir enn før, særleg fordi du får mindre bullet time av å drepe folk, og straight up bullettime bruker alt opp veldig fort.

 

Einaste problemet med den klassiske Max Payne-flyten er at bretta er "lange", våpen er så presise og alle kuletreff så skadelege (fint sitat om ein tar det ut av kontekst) at det ofte er like greitt å berre stå på avstand og fyre laus i hodehøgde.

Lenke til kommentar

Synes det var så mange fiender i MP3, så tenkte at det var selvmord å hoppe ut og ta dem ut på den måten. Satt/stod som regel i cover, gikk inn i slow-mo, dukket opp og tok ut noen fieder, gikk tilbake i cover og gjorde det samme til alle var drept. Nå er det mange år siden jeg har spilt MP og MP2, men mener å huske at det var langt færre fiender der enn i MP3. Dessuten var fysikken mye enklere å håndtere.

 

Tror jeg kommer til å prøve meg på hard jeg også etterhvert. Normal var egentlig ikke noe problem. Pleide å spille gjennom MP og MP2 på vanskeligste vanskelighetsgrad. Det var til tider brutalt.

Lenke til kommentar

I MP1/2 på den høgaste vanskegraden var det headshots eller go home, så vidt eg kan hugse. Euphoria gjer på ein måte ting enklare, fordi reaksjonene på at folka vert skotne hindrer dei i å skyte tilbake sjølv - også kan dei snuble og trille ut av cover og litt fram og tilbake. :p

 

Men ja. Eg brukte og cover-slow-mo-dukke-opp-metoden ein del. Trur eg slutta med det presis då det vart mykje og tungt pansra folk. I favelaen med UFE, og endå meir på

politistasjonen/flyplassen.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...