Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Faktisk null idé om kva slags matte eg hadde. Minstekravet for studiekompetanse pre-LK06, uansett - først yrkesfagmatte frå Media i eitt år, og så påbyggsmatte tredjeåret.

Trur kanskje det vart Y-matte tilsaman. Vanleg allmennfag hadde X-matte, men eg kan ikkje hugse om MX-matte var det same som X, eller om MX-matte var endå litt verre og tilsvarer det som no er R2.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Matteopplegget på VGS i dag er litt innviklet. I førsteklasse har du T- og P-matte, altså teoretisk og praktisk matte. T-matte er det vanskeligste. I 2. klasse kan enten fortsette med P-matte (P2), eller ta S1-matte (samfunnsfaglig matte) eller R1-matte (realfaglig matte), hvor sistnevnte anses som det vanskeligste. I 3. klasse kan du fortsette med S2-matte (S1 og S2 tilsvarer dermed R1) eller R2-matte (som kun er nødvendig i yrker med svært stort fokus på matte og fysikk).

There you go!

Takker! Der var virkelig en komplisert måte å gjøre det på.

Jeg gikk allmenfag og mener vi hadde M-matte første halvåret, så for andre halvåret kunne vi velge X eller Y-matte. Jeg valgte X og hadde 2MX andre året og 3MX tredje året. Valgte du Y-matte kunne du vel ta 2MZ andre året, men er ikke sikker på det. Jeg hadde også 2FY og 3FY, som vel tilsvarer Fysikk 1 og Fysikk 2 nå.

Lenke til kommentar

/bøye

Nanoteknologi hadde også vært interessant, men frykter at det blir for teknisk for meg. Det er i hvert fall et svært spennende felt for framtiden.

Når det er sagt, det er jo ikke vanskelig å komme inn på det med ordinær kvote (kun 0,1 økning), så det er slettes ikke et uoppnåelig studie. Psykologi og medisin har derimot en nærmest umenneskelig økning til ordinær kvote.

Edit: det samme med fotojournalistikk, som går fra å slippe inn alle til å ha et krav på 72.2. Hvordan det fungerer aner jeg ikke.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Nanoteknologi virker veldig interessant, spesielt innenfor medisin, men tenker jeg sjekker ut medisin profesjon først. Kommer jeg ikke inn i år kan jeg vel like greit spille Playstation i fire år og komme inn på alderspoeng, så det er jo et litt teit system.

Tror fotojournalistikk har noen opptaksprøver slik at det er mulig å få flere poeng, hvis ikke er det hinsides mange poeng.

Lenke til kommentar

Ok, så Max Payne 3 multiplayer kjekt, MEN: Kvifor må eg lide meg gjennom deathmatches for å få 50 kills før eg kan spele ein interessant gamemode, og - kvifor har dei ikkje fiksa ein crippling bug der sessions køyrer seg fast på lasteskjermen og alle må alt-f4 heilt ut av spelet?

Lenke til kommentar

Kan ikke si at jeg vet så mye om det da jeg aldri har vurdert å studere i Oslo seriøst. De har begge PBL, er vel bare Bergen som ikke har det. Men har hørt at lokalene i Oslo er nedslitte og det er dårlig plass. På NTNU er lokalene relativt nye.

Lenke til kommentar

Du må unlocke alt anna enn DM/TDM. Du treng berre femti kills totalt for å låse opp alt som er interessant (ie. alt anna enn hardcore mode), men likevel. Forstår ikkje heilt vitsen, det er ikkje som om folk som kjøper MP3 aldri har vore borti eit skytespel før. Gang Wars er utruleg mykje meir spanande enn TDM.

Lenke til kommentar

Personlig foretrekker jeg rett og slett Team Deathmatch, fordi det er den gamemoden som går fortest over om det er dårlig matching i laga, noe det som oftest er.

At det er en 50 kills grense syns jeg er greit, det går forholdsvis fort og gir deg den innføringen du trenger i detaljene rundt bursts, bullettime og de forskjellige klassene og hva slags vekttype man foretrekker.

Lenke til kommentar

Ah, Oblivion. Et av spillene som introduserte meg for "hardcore gaming"-miljøet. Plukker det stadig fram, det blåste meg virkelig vekk første gang jeg spilte det og man bare kunne gå rundt og gjøre akkurat det man ville.

Men om du ikke har spilt Skyrim enda så anbefaler jeg deg å gjøre det; det er tross alt et bedre spill.

Lenke til kommentar

Oblivion er et fantastisk spill ja. Husker enda første gang jeg spilte det, hvor tiden bare fløy og jeg til og med drømte om spillet. Til tross for at det kanskje ikke er det dypeste rollespillet der ute er Oblvion spillet som fikk meg interessert i sjangeren. Etter Oblivion har RPG nesten blitt min favorittsjanger. Har hatt planer om å spille Skyrim helt siden det kom ut, men så har det alltid kommet noe/andre spill i veien. Skal få begynt på det nå i sommer tenker jeg.

Lenke til kommentar

Ironisk nok, med tanke på kor casual-friendly Oblivion er. 8D

Jepp, men det var av de spillene som gjorde at jeg forvillet meg inn på diskusjon.no for første gang for å finne ut hvordan jeg slapp å bli vampyr og lignende, og viste meg at det faktisk fantes mer her i verden enn lisensspill basert på filmer. OK, jeg var ikke så grønn, men det var ikke langt unna. Det tok ganske lang tid før jeg fikk lov til å spille noe annet enn 12-årsgrense spill (og flinke gutten som jeg var gikk jeg alltid hjem fra kamerater dersom de begynte å dra fram CS eller lignende).

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...