Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Jeg får den pokkers sangen på hodet hver gang jeg ser et innlegg fra deg, Villanden. Og den pleier ikke å gå vekk på timevis.

 

DAY MAN

FIGHTER OF THE NIGHT MAN

CHAMPION OF THE SUN

YOU'RE A MASTER OF KARATE AND FRIENDSHIP - FOR EVERYONE

 

Er dette et slags sleipt markedsføringstriks dere lærer der nede? Absurd simpelt, i så fall.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får den pokkers sangen på hodet hver gang jeg ser et innlegg fra deg, Villanden. Og den pleier ikke å gå vekk på timevis.

 

DAY MAN

FIGHTER OF THE NIGHT MAN

CHAMPION OF THE SUN

YOU'RE A MASTER OF KARATE AND FRIENDSHIP - FOR EVERYONE

 

Er dette et slags sleipt markedsføringstriks dere lærer der nede? Absurd simpelt, i så fall.

 

Haha. Den er jo så fantastisk bra at jeg følte det var rett og rimelig å dele den med så mange som mulig.

 

Har du hørt den/sett serien, eller kommer det bare fra signaturen min?

 

http://youtu.be/TzaVd6zl2bA

Fra It's Always Sunny in Philadelphia. En serie som burde sees av alle.

 

In other news: Minecraft CO-OP er funtastic. Kom hjem for ikke lenge siden etter en 6-timers økt hos en kompis som resulterte i et gigantisk vakttårn og en altfor lang undervannstunnel av glass. Good times.

Endret av Villanden
Lenke til kommentar

Nei, for den låta makes perfect sense uten musikkvideo. Låter om folk som går på byen og eier baren og alle damene er ikke ukjent i rap/r'n'b, og referenget/komiske innslaget fungerer godt fordi Michael Bolton bare vil synge om film og driter totalt i byturen de andre synger om.

Lenke til kommentar

Nettopp fordi det er et tema. For all del, Space Stallions-låta er hysterisk og godt laget, men den er tilknyttet en historie i et fiktivt univers, noe som gjenspeiles i teksten. Like a Boss er en sang om hvordan han gjør det som sjef, akkurat som Aliens 2 av LYD handler om å få snøret i bånn eller Tomorrow av Paperboys handler om å ta livet med ro.

 

Mulig det er bare jeg som har et skille der, men det er i hvert fall slik jeg ser det.

Lenke til kommentar

Den er ikke tilknyttet en historie i et fiktivt univers, den er alt som er av historie fra dette fiktive fantasiuniverset (altså er det ikke et ekte fiktivt univers en gang).

 

Et stykke tekst som blir sunget til en melodi vil alltid være en sang like mye som et annet stykke tekst som blir sunget til en melodi, uansett om opplevelsen til denne sangen ikke blir fullkommen dersom den blir tatt ut av kontekst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...