Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Optimister. I dagens differensierte og spesialiserte samfunn er det vanlig å ha samme (type) jobb hele livet.

 

Det jeg mente var for øvrig at om du ikke har jobb på forhånd, kan dette fort skremme bort en del friere. Om du mister den i et forhold er det en annen sak, men selv gode damer trenger mat på bordet.

 

Er man en ryddig kar som uheldigvis ikke har jobb skjønner dama det, såfremt hun ikke er en idiot. Samme type jobb har jo de fleste hele livet, særlig om man har utdannet seg.

 

Da kan jo jeg si at man har samme "type" dame hele livet da?

Lenke til kommentar

Når man har utdannet seg holder de fleste seg til samme type jobb, men bytter kanskje arbeidsplass for å ha en viss karriere. Men mange holder seg til nøyaktig samme jobb når man føler at man har funnet yrket sitt - alle de voksne jeg kan komme på akkurat nå har gjort dette. At man har ulike jobber fra videregående skole og videre gjennom utdannelsen er jo klart. Men hvis det finnes statistikk på dette skulle jeg veddet mange penger på at de fleste holder på en jobb lenger enn de holder på en kjæreste. Men da selvsagt ikke (små)jobber som skal kunne la deg leve gjennom høgskolen.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Kom over en artikkel der Nasjonalt råd for tobakksforebygging vil ha Norge som et røykfritt land innen 2030. Greit nok det, men forslagene deres er jo helt på trynet.

 

# Røykenekt i bilen og hjemme

 

Du skal altså ikke få røyke i ditt eget hjem eller din egen bil. Det er å gå altfor langt.

Å røyke mens en kjører bil er ikke lov lenger tror jeg. Det er nå likestilt på samme måte som å snakke i mobil mens en kjører. Hvis jeg ikke husker helt feil da, det var iallefall noe om det for ikke lenge siden. Jeg synes ikke noe om at foreldre røyker inne huset/leiligheten der barn er, men at akkurat det skal gjøres ulovlig er jo nytteløst. Hvordan skal de sjekke om folk følger den loven liksom? Skal de banke på tilfeldige hus og snuse rundt og spørre om de har tatt en sigg i det siste?

Lenke til kommentar

Trenger ikke være føreren av bilen. Kan jo være en medpassasjer som vil ta seg en røyk. Eller at føreren stopper bilen på en rasteplass og tar seg en røyk.

 

Hvordan de skal kunne finne ut av det er er det verre med. Med mindre det blir pålagt å montere kamera i hvert rom i ditt eget hus slik at regjeringen kan følge med på hva du gjør på. Det forundrer meg ikke om det blir slik.

Lenke til kommentar

Kom over en artikkel der Nasjonalt råd for tobakksforebygging vil ha Norge som et røykfritt land innen 2030. Greit nok det, men forslagene deres er jo helt på trynet.

 

# Røykenekt i bilen og hjemme

 

Du skal altså ikke få røyke i ditt eget hjem eller din egen bil. Det er å gå altfor langt.

 

Jeg gleder meg til hjemmekontrollene. Det vil jo være den eneste måten å håndheve det på. :nei2:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...