ShampooMacTavish Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 (endret) Jeg har på ingen måte oversikt over alle historiske epoker i alle land i hele verden gjennom hele historien (phew), så noen av dokumentarene kan absolutt være flotte; jeg har ingenting imot popvitenskap. Problemet er vel at de har begynt med mange tulleprogrammer som ikke har noe med historie å gjøre, og i tillegg har de stått bak programmer som prøver å legge en viss autoritet bak håpløse konspirasjonsteorier som at aliens bygget pyramidene. Jeg så til og med en dokumentar hvor de tok det som en selvfølge at kristendommen er sann og at antikrist eksisterer, og tok utgangspunkt i dette for å lage en dokumentar. Endret 18. april 2012 av ShampooMacTavish Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Jeg er også en stor tilhenger av popvitenskap da jeg ikke ser noen verdi av kunnskap som bare blir liggende i skuffene til et par dusin spesialister, og noen av de beste bøkene jeg vet om er populærvitenskapelige. Når det skal opp på skjermen derimot så virker det som om inntjeningsbehovet blir så stort at målgruppen må være altfor bred til at det blir noe som helst av faglig verdi igjen, og i de verste eksemplene begir man seg ut på ren desinformasjon så sant det kan dra seere. Et typisk eksempel vil være en dokumentar om vikingene som kun fokuserer på at de drepte og voldtok, fordi det er juicy underholdning, uten å gå så mye dypere inn i materien. Når man kommer dit at man diskuterer ytterliggående teorier som involverer romvesener og lignende, så er i grunn slaget tapt og vitenskapen forkastet til fordel for å trekke flest mulig seere. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Presis, og det er derfor History Channel ikke er øverst på "savn"-listen etter at vi droppet en rekke kanaler. Alle som ble droppet var for øvrig de eneste jeg hadde noen som helst interesse av. Og som du sier, popvitenskap er flott, men det må framstille virkeligheten på en riktig måte. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 He, skulle laste ned patchen til The Witcher 2, og så er den på over 10GB. Glad jeg nettopp har oppgradert nettet. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Er Enhanced Edition ute? Tenkte skaffe meg den iom jeg ikke har spillet allerede. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Den er ute nå ja. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Jeg liker at de gir ut sånt gratis! Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Jepp. Det gjør også at du får lyst til å støtte utvikleren når de gjør slikt. Ingen DRM, trenger ikke platen etter installasjon og du får en gratis backup på gog.com. Fantastisk. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Dang! Må nesten skaffe meg The Witcher 2 jeg da, men jeg har for mye å spille akkurat nå... Lenke til kommentar
Licht Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 The Witcher 2 burde ta presedens. Skal sjølv ha ein ny gjennomspeling med EE. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Har problemer med patchen og corrupted files. Launcheren vil ikke engang starte nå. Har lest at det er mange som har hatt det samme problemet. Leste meg frem til hva som måtte gjøres og prøver det nå. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Tror at om vi ser bort i fra Blizzard-spill så er The Witcher min favorittserie av spill de siste fem årene. Kan ikke komme på noe jeg har likt bedre akkurat nå, i hvert fall. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Definitivt gode spill, men likevel et stykke unna å være min favorittserie. Er veldig stor fan av Mario og Zelda, så det er nok de som mine favoritter. Fikk ikke fikset patchen til TW2. Satser på at CD Project fikser det fort. Slik det er nå er det ikke mulig å starte spillet engang, og det er mange som sliter med det samme. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Tirsdag: Jobbintervju på morgenen, date på kvelden. Sannsynligvis den dagen i året jeg må passe mest på hva jeg sier og hva jeg gjør. Lenke til kommentar
Error Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Når skal du på visning da? Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Lykke til, på begge deler. Jeg hadde vært så nervøs at jeg ikke hadde fått sove Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Nå blir det en myk seng med nyeste episode av A Game of Thrones. Tirsdag: Jobbintervju på morgenen, date på kvelden. Sannsynligvis den dagen i året jeg må passe mest på hva jeg sier og hva jeg gjør. Lykke til, spesielt for sistnevnte, som så klart er viktigst. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Pffft. En god jobb varer vanligvis lenger enn et forhold. Og uten en jobb kan fort det andre falle i vasken. Men jobben har han vel uansett, så vidt jeg forstår. Og jeg ser ikke hvordan dama kan motstå det beistet som er AltF4, så lykkeønskninger er i mine øyne en grov fornærmelse - som om han trenger hell. Det er dama jeg ville ønsket lykke til. 4 Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Ei god dame varer lenger enn en jobb, of that i am certain. Og har du en god dame forlater hun deg ei om du blir arbeidsledig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå