Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan godt trekke frem både stråmennene mine, samt mine nedsettende kommentarer. Nedsettende kommentarer var det dog Zealuu som begynte med (bortforklart som en spøk).

 

*edit*

 

Og misbruk av barn er negativt i alle mulige forstander, men dette er animerte bilder som ingen barn tar skade av. Det er derfor, i min mening, idiotisk å gå rundt å forby det mens man klager over seksualisering av barn. De aller, aller fleste personer klarer fint å skille mellom et fantasispill og den virkelige verdenen.

Endret av Slimda
Lenke til kommentar

Det er animerte barn som ingen i DIREKTE SAMMENHENG tar skade av, det fører fremdeles til en usunn seksualisering av barn. Å si at ingen barn blir påvirket av seksualisering av tegnede karakterer er ikke bare en faktafeil, det er en jeg er rimelig sikker på at du er klar over. Denne seksualiseringen blør over fra spill som "bare" voksne spiller til tegneserier som barn ser på, som igjen påvirker dem i like stor grad som våre "hollywoodidealer" påvirker oss, bortsett fra at de ikke har et like sterkt individualitetsbegrep som oss (for det meste). La oss si det slikt: Ville tera tapt noe på å gjøre karakterene mindre seksualiserte? Eventuelt fremstilt/tegnet dem som eldre? Tjener de noe på at de er seksualiserte bilder av små barn

 

Edit: Jeg må bare spørre, indikerte Zealuu på noen måte at du jobber i TERA, Slimda? For det var strengt tatt mot dem den spøkende, nedsettende kommentaren var rettet.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar

Tjener de noe på å bruke små jenter som figurer, fremfor voksne karakterer? Ja, det gjør de nok. Det finnes allerede fire andre voksne kvinner i spillet av forskjellige typer, og "småjentene" fyller bare en nisje slik som de andre gjør. (alv, demon, menneske, golem). De har også små teddybjørner som appelerer til andre folk igjen.

 

Men skal vi begrense hva vi kan lage, i frykt for at det kan påvirke noen som påvirker noen andre igjen?

Lenke til kommentar

Eg synest du burde bestemme deg for om du skal argumentere for dette anten ut i frå ein kostnadsperspektiv (!), altså at seksualiserte småjenter har ein marknadsappell som ein burde nytte seg av, eller den liberale absoluttismen du kjem med på slutten.

 

Tanken om at alt i samfunnet, inkludert barn og seksualitet, skal vere omsettbart utan nokon form for kontroll eller regulering er eit såpass orwelliansk konsept at eg er imponert over at du i det heile kom på det. Realistisk er det heldigvis ikkje

 

Om du er ein hardliner-liberalist i mot all form for sensur, så er det jo fint at du er prinsippfast. Det er likevel eingong sånn at det faktisk er semje blant lovgjevande forsamlingar verda over om at nokre ting kan samfunnet klare seg utan, fordi vurderinga av direkte eller indirekte konsekvensar opp mot verdien av det som vert produsert ikkje kjem ut i produktet sin favør. Dette er realiteten sjølv om det går ut over den (utelukkande teoretiske) absolutte ytrings- og trykkefridomen du forfektar.

Lenke til kommentar

Edit: Jeg må bare spørre, indikerte Zealuu på noen måte at du jobber i TERA, Slimda? For det var strengt tatt mot dem den spøkende, nedsettende kommentaren var rettet.

Nei, såklart ikke, men jeg ser ikke vitsen med å spøkefult hetse med en gruppe personer, uansett om jeg er medlem av den gruppen eller ei.

Lenke til kommentar

Ikkje så mykje moralens voktar som at det er greitt å call them out når ting for lengst har bikka over i creepy-land. On that note, du burde kanskje revurdere bruken av scare quotes.

 

Jeg mener det var nødvendig. Poenget var å understreke at det gjaldt handlinger som er ulovlige men som jeg ikke nødvendigvis er enig med at burde være det.

 

Voldtekt er voldtekt og det er ingen diskusjon om at det burde ulovlig uavhengig av alder, men jeg ser ingen grunn til at det skal være ulovlig å se videoer av det noe mer enn det burde være forbudt å se videoer av mord eller tyveri, og når det kun er snakk om at man ser på en sammensetning av farger og streker som ligner en mindreårig jente i en seksuell sammenheng så begynner det å grense til det fanatiske. Ikke at jeg har noe brennende behov for å se noen av delene, men det betyr ikke at jeg vil bruke skattepenger på å lønne et slags moralispanel som skal avgjøre når en tegnet, mindreårig jente er for sexy kledd, eller at man burde bruke allerede tynnslitte politiressurser på å etterforske den typen fjas.

Lenke til kommentar

Er det iscenesett eller faktisk voldtekt du vil selje videoar av?

 

Eg kan ikkje hugse å ha argumentert for korkje moralkomité eller at ein skal vie politiressursar til å kartleggje folk som speler TERA.

 

Men at noko skal vere fritatt alt av standardar fordi det er ein visuell representasjon og ikkje ekte kan eg godt argumentere mot, om det er dit du vil dra diskusjonen: Jamfør det eg sa om revidert lolicon-lovstatus i Japan. At noko kan dekonstruerast til å verte ei serie farga liner som saman utgjer eit bilete har ingen påverknad på problemstillinga, så lenge intensjonen bak representasjonen er så utvetydig. Direkte og indirekte konsekvensar vert det same som om det hadde vore ekte.

 

Å seie "det er berre på liksom!" slår meg som eit flortynt slør å gøyme seg bak når ein vil unngå problemet.

Lenke til kommentar

Og sånn skal jeg gå i en uke til. Sikkert like greit at jeg måtte snu villaen min, så har jeg noe å gjøre fremover.

 

Jeg bare håper du klarer å unngå skyhøye forhåpninger, som man lett kan få når slike situasjoner oppstår.

 

Jeg aner jo ikke hva som venter meg, så jeg vet ikke hva jeg kan, tør og bør håpe på..

Lenke til kommentar

In other news, jeg har lest The unberable lightness of being og har fastslått at det er en av de aller beste bøkene jeg noen sinne har lest.

 

Fantastisk bra

 

 

Hørtes ut som noe for meg. Forfatter?

Må ha en unnskyldning for å skulle til Oslo veit du :p

 

 

Milan Kundera. Den er postmoderne, filosofisk, noe absurd og tilsynelatende kun for kulturelitister. Alt som skal til for å imponere ett stykk middels kløktig kvinnfolk

Lenke til kommentar
Høres ut som noe for meg, får skaffe meg den når jeg har kommet meg gjennom Freud og Machiavelli.

 

Seriøst? Jeg er en stor fan av Machiavelli. Selv om "Fyrsten" (som jeg går utfra du leser, selv om det ikke er det eneste han har skrevet) først og fremst er en politisk håndbok synes jeg lærdommen kan brukes til å lykkes på de fleste områder av livet.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Selvsagt, men i tillegg til at jeg generelt synes at dataspill er mer moro må jeg dessuten holde meg oppdatert på spill-fronten siden jeg er spillanmelder og StarCraft-kommentator. Allikevel bruker jeg like mye, om ikke mer, tid på bøker som på dataspill, men da går det altså i skolebøker. Og dermed er det greit å "koble av" med litt annen underholdning.

 

Jeg ser forresten ingenting på TV etter at vi kuttet ut National Geographic, Discovery Science og History Channel (som uansett hadde tapt seg kraftig).

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...