Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du er hjertelig velkommen til å være husmor her de neste to dagene.

Jeg er nemlig fremdeles syk, noe som har ødelagt planene mine om å dra nordover denne helger. Alt av menneskelige normer har dermed røket ett ut vinduet og planet of the apes er et faktum.

Lenke til kommentar

Aberet med det er jo at det blir helt feil. Min erfaring er at menn vasker generelt bedre enn kvinner. :p

Erfaringen din er basert på at du er ei husmor med OCD for rydding og vasking. :tease:

Still ...

Den ene psykologen min snakket om det der, menn er mye grundigere og bruker lenger tid, da de ofte konsentrerer seg om detaljer.

Noe alà menn bruker 80% på detaljer og 20% på det totale, mens kvinner bruker 80% på det totale og 20% på detaljer.

Var visst skrevet en artikkel eller noe om det.

Lurer på om jeg finner den igjen.

Forøvrig har jeg tilbragt de siste tre timene i lokalavisen, hvor jeg har hjulpet dem med å bli litt mer digitale og forklart dem at de må bli mer aktive på Twitter / Facebook o.l.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, har faktisk lest noe lignende. Når mannfolk rydder, så rydder dem faen meg alt, mens kvinner gjør det litt hist og pist her og der.

Forskjellen er at mannfolk rydder så sjelden, at man trenger en "kast ut alle møbler og vask ned alt", mens jenter vasker så ofte at det blir bare litt skit her og der. :tease:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kjenner meg igjen der slimda. Når jeg rydder rommet fjerner jeg alle skap, seng, og møbler før jeg tar og vasker vegger, tak, vinduer, og deretter interiør før jeg setter alt inn igjen.

Selvfølgelig må skuffer osv tømmes for å sjekkes om det er noe som ikke trenges.

Lenke til kommentar

Nå fjerner jeg ikke seng, sofa eller hyller på rommet mitt før jeg vasker, da alt må demonteres før jeg får det ut døra og det vil ta mer enn én dag, men jeg tømmer hyllene, vasker de, tørker støv av tingene som stod i hylla og setter de tilbake. Bare det er en dagsjobb mtp. antall hyller og antall ting i hyllene. :p

Så er det å dra frem seng og sofa og støvsuge bak og inni og alskens, vaske vinduene, støvsuge og vaske gulvet, vaske lister, tørke støv av alle ting, rengjøre kabinett, kaste skrot og alskens.

Dog, jeg som hoarder alt mulig, kommer nok aldri til å få et ryddig rom, og ikke er jeg interessert i å ha det heller. :p

Lenke til kommentar

@AltF4: Tror PC-en hans er et par hakk bedre enn din. Grunnen til at jeg spurte han først var fordi vi har planlagt det tidligere (de to siste årene), og sist jeg spurte deg sa du at det var uaktuelt og at du er blitt for gammel til slikt.

Dessuten ser jeg ikke Mammakamel så ofte som <3 Noen ganger må du bare la meg ha det gøy med vennene mine uten å bli sjalu. Dessuten skal jo vi til Tåkio.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Turen hadde vært 33% bedre om du også ble med F4. jeg har forresten diskutert med dama mi Shampoo, og hun ble ikke sint! Hun ble nesten glad faktisk "å så kult gjort av shampoo osv". En svært hyggelig overraskelse, jeg tror det blir kongelino ganger 2! Gleder meg til å pirke på bilkjøringa di oppover forresten, jeg er et helvete som passasjer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...