ShampooMacTavish Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 (endret) Er det nå jeg skal nevne at jeg har kjøpt meg nye joggesko til 1700 kroner? Personlig er det ikke så farlig for meg om man bruker mye penger på slike varer (selv om jeg aldri kunne gjort det selv), jeg er mer skeptisk til å kjøpe langt flere varer enn man trenger. For eksempel trenger man strengt tatt ikke mer enn 4-7 sett med klær til enhver tid. Jeg er selvsagt ikke bedre selv, da jeg kjøper langt flere spill enn det jeg klarer å spille (selv om de fleste av disse jo er bruktspill), men jeg prøver å begrense forbruket mitt av klær, elektronikk, o.l. Nå karmahoring for i dag, nå får jeg snart ringe AltF4 så vi får bestilt flybillett til Tokyo (hvor vi planlegger å kjøpe en masse varer vi ikke trenger). Endret 27. mars 2012 av ShampooMacTavish Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 De er grønne, gule og oransje da. Kan jo ikke motstå sånne sko! Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Er det nå jeg skal nevne at jeg har kjøpt meg nye joggesko til 1700 kroner? Personlig er det ikke så farlig for meg om man bruker mye penger på slike varer (selv om jeg aldri kunne gjort det selv), jeg er mer skeptisk til å kjøpe langt flere varer enn man trenger. For eksempel trenger man strengt tatt ikke mer enn 4-7 sett med klær til enhver tid. Jeg er selvsagt ikke bedre selv, da jeg kjøper langt flere spill enn det jeg klarer å spille (selv om de fleste av disse jo er bruktspill), men jeg prøver å begrense forbruket mitt av klær, elektronikk, o.l. Nå karmahoring for i dag, nå får jeg snart ringe AltF4 så vi får bestilt flybillett til Tokyo (hvor vi planlegger å kjøpe en masse varer vi ikke trenger). Jeg har absolutt ikke for mye klær, men jeg velger heller å kjøpe lit dyrere klær fordi de er bedre å gå i og ser bedre ut - dessuten handler jeg så sjeldent slike ting at når jeg først gjør det liker jeg å vite at det vil vare en stund. Jeg sier ikke at jeg er noen buddhistmunk, men jeg er nå en gang i den situasjonen at jeg har penger jeg kan bruke med god samvittighet. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 (endret) Jeg har inntrykket av at du gjerne gjør flere storkjøp i året. Jeg vil anta at du har flere enn ti plagg for overkroppen? Igjen, prisen er, etter min mening, uviktig. Det er det at høyt forbruk generelt (av mengde varer, ikke mtp. pris) fører til forurensing og det at vi bruker langt mer enn vi klarer å produsere. Det er, igjen etter min mening, kanskje den største trusselen mot menneskeheten i dag. Hva skjer når India, Kina, afrikanske land og flere begynner å nå den vestlige levestandarden? Endret 27. mars 2012 av ShampooMacTavish Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Håper ikke det skjer i vår tid. Jeg mener å ha lest et sted at det pr dags dato ikke er mat nok for at alle i verden skal spise seg mett hver dag. Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Sjukt i huet sitt det der ja. Jaja, sålenge det ikke endrer noe for meg. Sålenge jeg kan ha MC, bil, unger, hus og jobb samt penger til ferie og all maten og klærne vi/jeg trenger er det samma for meg hvordan det er i Asia / Afrika eller andre land som det. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Det er helt sykt. Jeg ble ikke helt mett av dagens middag, så jeg vet hvordan de sultne barna i Afrika føler seg. For et grusomt liv de må ha. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Jeg har inntrykket av at du gjerne gjør flere storkjøp i året. Jeg vil anta at du har flere enn ti plagg for overkroppen? Med t-skjorter og gensere så ja. Men jeg har også en jobb hvor det å kanskje skifte klær en gang i løpet av dagen kan være nødvendig samt at den sliter veldig på klærne. Dessuten har jeg fått pondus i det siste, og klær jeg kjøpte forrige kan passer faktisk ikke lenger utrolig nok. Dessverre gjelder dette den fantastiske skjorta jeg kjøpte på J&C som nå har lagt ned. Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 De er heldige som ikke får være så stappmett på taco som jeg er nå. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Jepp. SAS ville ikke ha penger de. Får prøve igjen i morgen. Lenke til kommentar
LithitiumS Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Im pressing AltF4 right now. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 1700 er ikke uvanlig for et par gode joggesko. Mine var en bare en hundrelapp billigere og de er vært noen av de beste skoene jeg har hatt, men de begynner å bli skikkelig utslitt. Lenke til kommentar
LithitiumS Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Helvetes satans drittkafe, poster første post på side 25k, og anbefaler alle å se på himmelen snart for å se ISS men så kommer Nazi-Runar og fjerner innlegget mitt. Helvete. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 (endret) Jeg innså nettopp hvorfor jeg er aktiv i denne tråden, og ikke DNFK. Edit: Her var det folksomt ja. >< Endret 27. mars 2012 av Rider of Reason Lenke til kommentar
Licht Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Kven i alle dagar sette SO som "Løst"? Haha. 1 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Rennebæsj, spy og krampe i beina. Samtidig. Og jenter sier at gutter ikke kan gjøre flere ting samtidig... Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Usj. Har feber, vond hals, hodepine og øyeballer som virker som de vil poppe ut snart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå