Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det nå jeg skal nevne at jeg har kjøpt meg nye joggesko til 1700 kroner?

Personlig er det ikke så farlig for meg om man bruker mye penger på slike varer (selv om jeg aldri kunne gjort det selv), jeg er mer skeptisk til å kjøpe langt flere varer enn man trenger. For eksempel trenger man strengt tatt ikke mer enn 4-7 sett med klær til enhver tid.

Jeg er selvsagt ikke bedre selv, da jeg kjøper langt flere spill enn det jeg klarer å spille (selv om de fleste av disse jo er bruktspill), men jeg prøver å begrense forbruket mitt av klær, elektronikk, o.l.

Nå karmahoring for i dag, nå får jeg snart ringe AltF4 så vi får bestilt flybillett til Tokyo (hvor vi planlegger å kjøpe en masse varer vi ikke trenger).

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Er det nå jeg skal nevne at jeg har kjøpt meg nye joggesko til 1700 kroner?

Personlig er det ikke så farlig for meg om man bruker mye penger på slike varer (selv om jeg aldri kunne gjort det selv), jeg er mer skeptisk til å kjøpe langt flere varer enn man trenger. For eksempel trenger man strengt tatt ikke mer enn 4-7 sett med klær til enhver tid.

Jeg er selvsagt ikke bedre selv, da jeg kjøper langt flere spill enn det jeg klarer å spille (selv om de fleste av disse jo er bruktspill), men jeg prøver å begrense forbruket mitt av klær, elektronikk, o.l.

Nå karmahoring for i dag, nå får jeg snart ringe AltF4 så vi får bestilt flybillett til Tokyo (hvor vi planlegger å kjøpe en masse varer vi ikke trenger).

Jeg har absolutt ikke for mye klær, men jeg velger heller å kjøpe lit dyrere klær fordi de er bedre å gå i og ser bedre ut - dessuten handler jeg så sjeldent slike ting at når jeg først gjør det liker jeg å vite at det vil vare en stund.

Jeg sier ikke at jeg er noen buddhistmunk, men jeg er nå en gang i den situasjonen at jeg har penger jeg kan bruke med god samvittighet.

Lenke til kommentar

Jeg har inntrykket av at du gjerne gjør flere storkjøp i året. Jeg vil anta at du har flere enn ti plagg for overkroppen?

Igjen, prisen er, etter min mening, uviktig. Det er det at høyt forbruk generelt (av mengde varer, ikke mtp. pris) fører til forurensing og det at vi bruker langt mer enn vi klarer å produsere. Det er, igjen etter min mening, kanskje den største trusselen mot menneskeheten i dag. Hva skjer når India, Kina, afrikanske land og flere begynner å nå den vestlige levestandarden?

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Jeg har inntrykket av at du gjerne gjør flere storkjøp i året. Jeg vil anta at du har flere enn ti plagg for overkroppen?

Med t-skjorter og gensere så ja. Men jeg har også en jobb hvor det å kanskje skifte klær en gang i løpet av dagen kan være nødvendig samt at den sliter veldig på klærne. Dessuten har jeg fått pondus i det siste, og klær jeg kjøpte forrige kan passer faktisk ikke lenger utrolig nok. Dessverre gjelder dette den fantastiske skjorta jeg kjøpte på J&C som nå har lagt ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...