Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke helt der, jeg er mer der at det er sykt bugga. Flere ganger opplevd å få gjette på tegninger hvor rett svar ikke er godtkjent eller rett og slett umulig å stave - feil bokstaver å gjette med og for få/for mange bokstavruter.

Lenke til kommentar

Hvis fargen ikke har mye å si, så er den å få i hvit for 10 dollar mindre.

The Last Story er vel ikke akkurat det beste spillet jeg har spilt i år... :closedeyes:

Overrasket. Trodde du ville like det. Selv likte jeg det godt, men det er langt unna en favoritt. Likte f.eks. Xenoblade mye bedre.

Tja, jeg liker det jo, men mine første tanker er at Xenoblade er mye bedre. Forhåpentligvis får jeg spilt mer i dag, så jeg kan komme litt ordentlig i gang med det. Jeg liker karakterene (foruten om Syrenne...) godt, det lille jeg har fått se av de. Historien virker interessant og musikken er til nå upåklagelig.

Lenke til kommentar
Tja, jeg liker det jo, men mine første tanker er at Xenoblade er mye bedre. Forhåpentligvis får jeg spilt mer i dag, så jeg kan komme litt ordentlig i gang med det. Jeg liker karakterene (foruten om Syrenne...) godt, det lille jeg har fått se av de. Historien virker interessant og musikken er til nå upåklagelig.

Litt downer å høre at du ikke likte Last Story - kan Sakaguchi ha mistet grepet?

Jeg vet allerede at jeg liker historien og det estetiske, men det avgjørende momentet blir gameplayet. Det skal være actionfokusert såvidt jeg har skjønt, men jeg vet ikke helt hvor mye fingerferdigheter teller i forhold til stats.

Xenoblade er et av de beste JRPGene jeg har spilt så jeg forventer ikke at Last Story skal være like godt. Det skal også være et langt mindre spill og kan rundes på 20-30 timer.

Lenke til kommentar

I forhold til Xenoblade så blekner det veldig, på alle områder. Musikken er også ikke av det beste jeg har hørt til tross for at det er Uematsu sitt verk, men musikken er en av de tingene som gjør at jeg har fått litt gåsehud til nå i LS og det løfter spillet litt. Gameplayet er relativt enkelt, du bare løper opp til en fiende også angriper du automatisk, så lenge du holder joysticken fremover. Det gjør det litt problematisk når du skal bevege deg rundt i kampen. Går du for nær en fiende så angriper du, selvom du egentlig ikke hadde tenkt til det i det hele tatt. Du kan blokke (som gjøres manuelt), men da beveger du deg saktere. Du har spesielle skills også og der har jeg opplevd at når jeg trykker og skal holde inne den knappen på kontrolleren, så virker den litt treg til å komme inn i den modusen. Tiden i kampen stoppes på en måte, men blir du angrepet før du har klart å komme deg helt inn i den modusen, må du trykke og holde inne knappen på nytt. Siden den faktisk er litt treg, i hvertfall fra hva jeg har opplevd, så er det et lite irritasjonsmoment. Det blir vel ikke akkurat bedre i en intens kamp. I mine øyne er det ikke mye fingerferdigheter som spiller inn her, men litt flaks. Kameraet er ikke av det beste jeg har vært borti heller. Fra hva jeg har sett, så er det ikke mulig å endre på stemmene fra engelske til japanske. Det er enkelte av stemmene som får ørene mine til å blø omtrent, så det gjør meg litt sprø. Jeg var i en bosskamp i går der jeg trengte og sette spillet på pause, men det var ikke mulig tydeligvis. Det gikk ikke å trykke på Wii Home-knappen heller. Det er flere småting hele tiden som gjør at hele opplevelsen av spillet blir litt mindre underholdende enn hva det kunne ha vært. Jeg har spilt nesten 8 timer og kan ikke si jeg er veldig imponert av spillet.

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...