Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Jeg var ikke så begeistret for det forrige Crusader Kings, da jeg synes det ble mye å sitte og stirre på skjermen mens jeg ventet på at noe skulle skje, men hvis toeren er mer involverende skal jeg vurdere det. Har tross alt brukt fem år av livet mitt på å studere europeiske middelalderhistorie, så det er ikke som om materialet ikke treffer.

CK1 var ganske keisamt om du ikkje var konge/keisar, sidan du då hadde naff finansar og ein pitte liten hær - og peacetime-events ikkje var så altfor mange. Mykje meir å gjere på i CK2 når du ikkje er i krig, sjølv om eg synest spelet framleis er på sitt beste når du er (erobrar-)konge snarare enn count eller duke. That said, eg har hatt mykje moro med å gjere kongeslekt av Hautevillene på Sicilia, eller opphøye Spartenos-slekta frå eit lite og isolert grevdømme til (moglegvis) den viktigaste vasallen til den bysantinske keisaren.

Ellers kan det sikkert vere kjekt å spele duke i eit stort kongedømme (Frankrike eller HRE?) og så slåst seg fram til uavhengigheit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ha ein casus belli, men chancelloren din kan "fabricate claims" ganske enkelt om han er kompetent.

Men det er jo stort sett berre eit problem mot andre som er kristne - og nesten aldri mot naboland, siden du kan lage/usurpe ein Duchy-tittel som inkluderer eit County dei har, og dermed få et claim på det. Mot muslimar har du alltid ein gratis casus belli (HOLY WAR) og mot pagans, uansett sort, alltid ein gratis casus belli (HOLY WAR).

Sånn sett var det veldig kjekt for meg at sonen til svenskekongen, som nekta å gje opp truen på Odin og Tor og hu og hei, gjennomførde eit statskupp. HOLY WAR FOR SWEDEN!

Veit ikkje om eg overlev ein time med YES THIS MUSIC MAKES ME TALK LIKE THIS-mannen, men hey. Amerikanarar og europeisk mellomalder - alltid festleg.

"Are you in the game now? o_o" Haha.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Lyst på Shadow of The Damned føler jeg, men litt usikker på om jeg vil like det. Er ikke så fan av Dante Inferno-ish spill, men veldig fan av Dead Rising for eksempel. Ser ut noe som en miks av de to.

Har uansett både Space Marines og Alan Wake: American Nightmare som jeg har start. Pluss Rayman: Origins og Enslaved som jeg enda ikke har åpna. Har vel også et par arcade-spill jeg kjøpte på Live som jeg heller ikke har starta eller spilt noe særlig.

Lenke til kommentar

Det er Suda51 og det holder for meg.

Det blir jo selvfølgelig enda bedre når mannen bak musikken fra Silent Hill 2 også lager musikken her.

Ny e-post:

Kjære kunde SpareBank 1

Du har 1 New Security beskjed!

Du har mottatt denne filen fordi din SpareBank Konto har blitt midlertidig suspendert.

Klikk her for å løse problemet

Takk for at du bruker SpareBank 1

| SpareBank 1 Gruppen AS. | Personvern og vilkår for bruk av nettsidene. |

Seems legit. Ikke bruker jeg SpareBank 1 heller.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Jeg ble faktisk ganske tent på Crusader Kings II av den videoen, hovedsakelig pga. hvor detaljert det virker, så jeg kommer nok til å gi det en sjanse. Om jeg ikke skulle like gameplayet kan jeg alltids bruke spillet som leksikon. :thumbup:

Disse tre karene som lager "Quick Look"-videoene på Giant Bomb minner meg om gamer-kompisene jeg hadde som tenåring; fulle av ADHD, alltid hastverk og ingen tålmodighet for spill med mye eksposisjon eller som krever planlegging. Ser en video av de samme gutta på Dark Souls nå og de går altfor fort fram. De går f.eks. rundt med hundrevis av items og klager over at ikke har noe sted å stashe dem, noe de ville hatt om de bare tok seg tid til å snakke med Undead Merchant og se gjennom hva han selger. Får rett og slett deja vu.

Lenke til kommentar

Er fler enn bare tre, de er 5-6 stykker. Og quick looks avhenger veldig av hvem som spiller, hvem som ser på og hva de spiller. De litt mer krevende spillene får gjerne en litt "enkel" fremstilling fordi de skal vises frem mens de enda er relevante, noe som fører til at de kanskje ikke får satt seg så godt inn i de alltid.

Syndicate er et spill som er lett å sette seg inn i, noe ql'en også viser. De forteller masse om hvordan spillet fungerer og jeg syns det er nesten bedre enn å bare lese en anmeldelse. I hvert fall et meget godt tillegg.

http://www.youtube.com/watch?v=2y3-NR6B5z0

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Om du skal bruke spelet som leksikon er det jo lurt å hugse på at det vanlegvis ikkje tar så long tid før AI-en får endra det framtidige europakartet ganske drastisk. Det er ganske fascinerande å sjå kva som skjer på resten av kontinentet, uavhengig av kva for hjørne av det du har bestemt deg for å bu i. Konsekvensane kan verte ganske drastiske om til dømes Doukas-linja aldri vert avsett i Bysants, eller om den tyske kaiseren klarer å halde riket samla.

Synest ikkje quicklooken av CK2 var så gale, eigentleg. Formatet er vel at han eine har spelt det før, og den andre (eller var det to andre?) får observere for første gong og kjem med sjåarvenlege spørsmål han med røynsla kan svare på.

At dei er amerikanske er jo ganske tydeleg, men det er likevel artig å sjå kva dei tenkjer om europeisk mellomalder. Mykje "THIS IS JUST LIKE GAME OF THRONES" - som kanskje ikkje så overraskande, når GRRM baserte føydalkulturen på Westeros nettopp på den europeiske mellomalderen.

Ser for meg at amerikanske historiebøker byrjar i 1492. :p

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Er en person som har lagt meg til i vennelisten sin på Steam, og jeg har ikke den fjerneste peiling på hvem hun/han er. Selv har jeg ingen på vennelisten og har ikke engang tenkt over at det er mulig, da jeg kun bruker Steam til å spille spillene mine. Visste ikke engang hva profilnavnet mitt var før denne venneforespørselen dukket opp :p

Lenke til kommentar

Bråbestemte meg for å begynne på Borderlands, jeg har av en eller annen grunn ikke spilt Claptraps New Robot Revolution og det skal jeg jammen meg gjøre nuh!

Fikk hentemelding fra posten i dag, fra lookfantastic.com. Enten har jeg bestilt masse sminke i søvne, eller så er det noe Zavvi.com bruker. Var 250 kroner i toll, så tipper det er snakk om HD-pakka til Metal Gear Solid. Det høres bra så suspekt ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...