Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Humm, angående ammo så er det litt slitsomt i starten, men det kommer seg raskt. Du kan eventuelt skru ned vanskelighetsgraden sånn at fiendene tåler mindre. Da vil du bruke mindre ammo.

Du vet om VATS også, ikke sant? Inntil du får en del perks vil jeg anbefale deg å bruke VATS når du er close-medium range, og skyte manuelt fra medium-long range (siden vats er såpass upålitelig i starten).

Angående speech-checks vil du faile litt inntil du får dytta litt poeng i speech-skillen (noe som ikke burde være et problem siden du får latterlig mange skillpoints per level på grunn av høy intelligence), men i de aller fleste tilfeller gir speech deg kun en liten shortcut.

Hvor raskt er raskt? Har kommet ut gjennom en subway nå (som jeg aldri fant første gangen jeg spilte, noe som er morsomt i seg selv ettersom det var en mye bedre rute), har funnet mange våpen men lite til ingen ammunisjon. Overvektig har jeg også blitt, tenkte ikke på å selge saker i Megaton. Kvitter meg med ting som gir lite helse men mye rad først, men de veier jo ingen ting.

At speech ikke er så vanskelig er greit nok, det jeg opplever som et problem er at jeg får et lass med quests helt i starten som jeg ikke klarer eller en gang gidder prøve på fordi jeg "vet" jeg bare vil tape på det. Eneste jeg gjorde var å gi meg selve 600 rad for Moira Brown, det var tross alt bare å stå i dammen ved bomba i Megaton.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får mer RAD av å drikke av doen oppe ved puben. Bare nevner det. Also, kvitt deg med all unødvendig bullshit, det er alltid vann i nærheten. Drit i mat med mindre du bruker det til å selge for å skaffe mer bottle caps. Du må scrounge for å finne ammo, sjekk alle lik, alle skuffer og arkiv og skrivebord og whatnot. Oppsøk steder der det er sannsynlig at det er, som subways og fiender sine baser etc. Om du synes det er for slitsomt er det kanskje en idé å lage en melee-karakter i stedet, selv om det er mye vanskeligere i starten.

Lenke til kommentar

For all del, jeg skryter ikke på meg å være noen mester - jeg syns bare spillet er jævlig tungvindt. For eksempel har jeg tre håndpistoler for øyeblikket, men bare 21 kuler. Tenkte det var lurt å ta vare på dem for å kunne reparere den ene som er best, men da må jeg har repairskill på 94 - og nå har jeg 22. Hurra.

Det er på mange måter en melee-karakter jeg har, valgte små våpen og melee som skill i starten - har slått ihjel en hel del fiender.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Æææsj, håndpistoler. Rifler og shotguns ftw. >_>

Eller energy weapons, da finner du jo noe rimelig tidlig i det kjøpesenteret. Hvis du gjør oppdraget for Moira, altså.

Forrige gang jeg prøvde dette spillet tok jeg det kjøpesenteroppdraget for Moira, men det var en av grunnene til at min daværende karakter tvang meg til å gi opp hele spillet - jeg var rett og slett helt tom for alt når jeg omsider kom i gang med å leite etter faren min. Derfor valgte jeg å ikke gjøre det denne gangen så har ikke vært inne i kjøpesenteret. Var utenfor å traff denne guttungen uten far igjen da, prøvde å å hjelpe ham men fire ants er visst OP tidlig i spillet så jeg loadet bare en litt tidligere save (akkurat det har jeg i hvert fall lært meg å gjøre ofte nå) og ga faen i hele guttungen foreløpig.

du er ingen grense for repairskill for spesifikke våpen. Det er bare sånn at jo høyere repair du har, jo bedre kan du reparere våpen. Hvis du har 22 repair kan du ikke reparere våpen over 22% durability.

Ah ok. Da er ikke våpenet ødelagt nok med andre ord. Fair enough.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Du må sløse noe helt vanvittig med ammo for å gå tom på kjøpesenteret, da. Er lov å bruke et balltre eller to og. Husket du å sjekke likene til raiderne du drepte?

Når det gjelder kjøpesenteret så dreit jeg i det nå, men forrige gang gikk det fryktelig dårlig husker jeg. Men det var tross alt i 2008 når spillet kom ut, så husker ikke hva slags ferdigheter jeg la vekt på - men jeg husker jeg fikk jævlig mange bom på headshots med over er 90% sjanse i VATS noe som ikke akkurat gjorde spillet noe mer fristende den gang.

Gamlefar henger ikke med i svingene. Liker det :tease:

Ti still :( Jeg er ikke vant til denne typen RPG'er så jeg pløyer på mange måter ny mark her. Ganske morsomt, selv om jeg føler jeg spiller litt mer på tross av at jeg vil enn at jeg vil. En annen ting er at jeg syns jeg levler noe jævlig sakte, er fortsatt level 2 og har enda en stund til jeg når 3.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Nei, jeg tror heller ikke det - men hvor langt inni det er inni det? Møtt en gruppe med soldater nå som lar meg slå følge med dem til radiostasjonen.

Sett stort på det syns jeg det er flott å se at det finnes spill som faktisk tør være seg selv og ikke legge en idiotisk lav terskel inn i spillet. Sett smått på det er det jævlig irriterende at det gjelder meg i dette tilfelle :p

Lenke til kommentar

Kjøpesenteret er ein flott stad å teste kampdynamikken til karakteren din, pluss at du får masse kjekt der. Om ikkje anna så kan du selje alt du finn på raider-folka.

Ikkje for å sprekke bobla di, men Fallout 3 sin inngangsterskel er på høgde med Oblivion sin - låg.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Forresten, er ikke nødvendigvis så gøy å trykke seg gjennom main quest med en gang. Personlig foretrekker jeg å utforske verdenen (verdenen i fallout 3 er fantastisk, kun slått av skyrim og noen få andre spill) og loke rundt med sidequests før jeg går gjennom hele historien.

Men, gjør det du vil. Det er det som er så digg med RPG's :)

http://open.spotify.com/track/0d5utfcFMFARlj1uuVu369

Endret av Error
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...