Error Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Jeg er traumatisert for resten av livet. Hvordan skal jeg noen gang klare å se AltF4 i øynene igjen uten å tenke på det der Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 (endret) Akkurat det burde ikke være noe problem, han bruker jo briller. Edit: Men, assa, Lakus. Det var ikke Herr Ole Lukkevindu jeg siktet til med kommentaren min. ;) ;) Endret 24. november 2011 av Rider of Reason Lenke til kommentar
Error Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Man kan vel se en person i øynene selv om de har briller..? Eller er det litt sånn Harry-Potter basilisk opplegg her Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Harry Potter ble ikke beskyttet fra basiliskens dødelige (eller lammende) blikk gjennom brillene sine. Har du noen gang møtt AltF4? Lenke til kommentar
Error Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Ja, hvem tar du meg for. Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Definitivt årets innlegg. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Man skjønner at Lakus har peiling på å suge. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Ja, hvem tar du meg for. Hm. Når var det..? Aha! Det var den gangen jeg sleit meg opp til AltF4s bolig for å være på AltF4-con, dausjuk av kyssesyken og streptokokker i halsen. Jeg dro dagen etter, uten å ha møtt andre enn Gal_ape og gamlefar selv. Etter det kom du, og muligens Mammakamel også. Eller? Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Det høres nesten ut som du vet hvem som har vært i kontakt med AltF4 til enhver tid, godeste Shampoo. ;P Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Jeg tror jeg har oversikt over de fleste han har vært kontakt med de siste årene. Vi prater jo sammen hver dag. Ikke i dag, da, dessverre. Har gjort litt arbeid og sett på Community. Derfor blir han grinete på meg. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 (endret) Man skjønner at Lakus har peiling på å suge. Oh you! Edit: Ferdig med wall of text. +1 relaxing deep breath. Endret 24. november 2011 av Lakus waits for no-one Lenke til kommentar
Error Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Ja, hvem tar du meg for. Hm. Når var det..? Aha! Det var den gangen jeg sleit meg opp til AltF4s bolig for å være på AltF4-con, dausjuk av kyssesyken og streptokokker i halsen. Jeg dro dagen etter, uten å ha møtt andre enn Gal_ape og gamlefar selv. Etter det kom du, og muligens Mammakamel også. Eller? Bingo. Jeg gikk altså glipp av SVK, aka han som er på høyde med englene, skyskraperen og diverse andre fascinerende kallenavn bare på grunn av en stakkarslig kyssesyke. Litt trist egentlig For din del. ellers har jeg et spørsmål til dere. Vil dere si at en maskin (som i computer, robot osv.) kan: (a) Føle noe (som i emotion) (b) Sanse noe (som i å bruke sansene) © Tenke logisk (d) Forstå tekst/språk Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Erh. Det finnes vel ikke maskiner som kan dette i dag? De har vel skapt roboter som har en vag form for egne følelser (altså mer avansert enn å gråte når de blir slått eller ropt til), men ingen som oppfyller alle kravene du stiller. Som IT-læreren min pleide å si: datamaskiner er egentlig dumme som brød. Lenke til kommentar
Backstabber Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 (endret) (a) Føle noe (som i emotion) (b) Sanse noe (som i å bruke sansene) © Tenke logisk (d) Forstå tekst/språk Nei. Endret 24. november 2011 av Backstabber Lenke til kommentar
Error Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Greia er at jeg skal skrive et essay på 1200 ord om maskiner kan vite noe (knowledge). Definisjonen som har bredest aksept er at "in order to know that a given proposition is true, one must not only believe the relevant true proposition, but one must also have justification for doing so." Det de fleste godtar som "ways of justification" er language, perception, reason og emotion. Siden en maskin ikke kan gjøre noe av de fire overstående tingene, kan den ikke "justify" noe, og den kan da per definisjon ikke vite noe. Hvordan jeg skal bruke 1200 ord for å komme frem til det lurer jeg litt på. Obs, beklager for mye bruk av engelske ord, men skriver på engelsk og er stress å finne gode norske ord Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Meneh. Nå som sugejobben er ferdig. Eller iallefall beskrevet, kan noen belyse meg om hvordan man sier ifra om at man kanskje kunne tenkt å prøve seg som veileder? Lenke til kommentar
Backstabber Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 (endret) Du kan legge til litt jibberish om at datamaskiner ikke kan generere sin egen kode basert på hva den opplever, og den koden ikke kan være tilfeldig. Obligatorisk on topic sang. EDIT: Bevissthet er jo ikke kartlagt hos mennesker en gang. Langt steg å gå om man tror man skal kunne skape det selv nå. Endret 24. november 2011 av Backstabber Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Kan faen ikkje tru at eg gjekk glipp av yaoi action fordi eg var shoppehjelp. Eg krever ein do-over. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 (a) Føle noe (som i emotion) Nei. For å ha følelser, må man ha en Biologisk strukturert kropp. Følelser er kjemikalier som strømmer gjennom kroppens organ, og gjør at hjernen reagerer på forskjellige måter. Dette finnes ikke hos datamaskiner. (b) Sanse noe (som i å bruke sansene) Datamaskiner kan legge merke til ting, og reagere på det. Men dette er programert, og ikke noe de "instinktivt" gjør. © Tenke logisk Tenke? Nei. Det finnes ikke en "Artificial Intelligence". Alt er bygget opp av koder og snutter og lignende. Dagens "AI", er på langt nær god nok til å kunne kalles en AI. (d) Forstå tekst/språk Forstå, som i å lese et dikt og kunne tyde meningen bak det? Nei. Forstå, som i å se hva som står der, og kunne skrive det på nytt eller oversette det? Null problem. Var det noe mer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå