Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, ja. Hun var mildt sagt overrasket, for hun hadde faktisk ikke fått beskjed om noe møte heller. Hun var forøvrig nedom NAV senere og snakket med de, der de faktisk la seg langflate og beklaget hele greia. Litt morsomt å se hvor mye de klarer å rote til på et lite brev. Det kan også nevnes at det ikke akkurat var skrevet i noen særlig høffelig tone, det var mer som trusselbrev å regne.

Endret av PheIix
Lenke til kommentar

Toppet seg for søsteren min som fikk brev her i oktober. Der står det altså at hun kan komme til å miste retten til dagpenger pga at hun ikke møtte opp til møtet den 27.11.2011. Hun kan derimot møte på et nytt møte den 10.11.2011 for å avklare det de skulle på det møtet hun ikke møtte til. Men, kan hun ikke møte på dette møtet må hun melde fra senest 14.02.2007... Nav slutter aldri å imponere... Jeg er så glad for at jeg ikke sliter med Nav lengre, det er mer arbeid det, enn å faktisk jobbe...

Ironi er vanskelig over internett ja ^^

Hva, NAV gjør det vanskelig for folk? Det var nytt.

Lenke til kommentar

Det skjer mye rart i NAV fordi svært mange NAV-ansatte jobber på spreng med ting de ikke har greie på. Det har igjen med de økonomiske rammevilkårene å gjøre, for når bemanningen ikke står i forhold til de pålagte oppgavene har man rett og slett ikke tid til opplæring av de nyansatte; man blir slengt inn i saksbehandlingen etter få dager og lærer faget ved å prøve og feile. Hvis man tok seg tid til opplæring ville det blitt gjort langt mindre saksbehandling, dvs. enda lenger ventetider på alt og enda flere klager/telefoner. Så, hva skal man gjøre? :hmm:

Lenke til kommentar

Problemet er å behandle svært mange folk som mennesker på svært kort tid. Uten standardiserte prosedyrer er det helt umulig å favne brukermassen og det fører uunngåelig til en følelse av å bli behandlet som et produkt på et rullebånd. Sistnevnte er forøvrig også hensikten til ledelsen, som har forelsket seg i effektiviseringsmodellen kjent som LEAN, som opprinnelig ble utviklet for å effektivisere Toyotas bilproduksjon (med stor suksess). Den er ikke spesielt overførbar til offentlig saksbehandling, men der er vi uenige.

Lenke til kommentar

@Errora Black: Ah, I see. Nei, mobilforumet er marerittaktig.

@Eplefe: Hvit mocca med mint hørtes mest av alt bare kvalmt ut. Men jeg liker at vi får en barrista i gjengen, da har vi i hvert fall god kaffe på neste forumtreff ;p

Nei, nå skal jeg gå meg en tur. Litt deppa, litt trøtt, litt behov for å kose meg ute med musikk.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Glad jeg slipper og styre med NAV.

@Spartapus: Hvordan går det med Xenoblade?

Jeg anbefaler ikke NAV for å si det sånn! Min erfaring er at det er best å prøve og være så lite avhengig av offentlige tjenester som mulig, for det er et sant styr hver gang man skal ha noe derfra. Jeg hadde problemer med Lånekassen en gang i tiden, som mente - etter mye om og men - at jeg hadde rett til stipend da jeg tok bachelor-graden men ikke da jeg tok master-graden, til tross for at min økonomi og bosituasjon var akkurat den samme. Det tok også nesten et år med brevveksling fra jeg begynte å søke om stipend til jeg fikk den første utbetalingen, så uten støtte fra familien måtte jeg tatt et friår og jobbet i stedet, men jeg kunne egentlig ikke gjort det heller for unntaket mitt fra militærtjeneste forutsatte at jeg studerte og ikke var i jobb! Snakker om suppe...

Xenoblade går fint. Jeg nærmer meg slutten av Ether Mine, er rundt level 25-26, og har brukt mye tid på å utforske alle områder fullstendig og gjøre sidequests. Fantastisk spill, eneste jeg kan klage på er at det nesten blir for mye å gjøre til tider. Føler at jeg bare må droppe mye hvis jeg skal bli ferdig med spillet i år. :!:

Lenke til kommentar

For folk som spiller Skyrim: Ikke bruk console til å skaffe fordeler whatsoever. Jeg gjorde det ettersom jeg var mage og ville heller kjøre warrior... Jeg gjorde altså alt for mye og skaffet meg altfor mye. Til slutt hadde jeg drept halve Skyrim med de ekstremt kraftige våpnene jeg hadde.

Trenger en pause for å få tilbake lysten nå. Begynner nok på ny character.

Lenke til kommentar

@Spartapus: En fin ting med sideoppdrag er at du får EXP, slik at du ikke nødvendigvis må ty til grinding. Jeg er sånn at når jeg først har tatt imot oppdraget, så må jeg fullføre det. Greier nesten aldri hoppe over det. Xenoblade har timesvis med ting å gjøre utenom hovedhistorien, så skal du bli ferdig med det i år, så antar jeg at du må droppe en del ja.

Jeg spiller Skyrim på PS3. :wee: Tok en test av pc'n og den kan kjøre Skyrim, men vet ikke helt om det hadde blitt noen suksess. Resultatet var akkurat over minstekravet for å kjøre det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...