Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så inni gamperæva grisetrøtt!

 

@Bundy: Sammenlignet med GTA IV har ikke Saint's Row 2 den beste produksjonen, men sammenlignet med samme spill er SR 2 et utrolig mye mer underholdende og langvarig spill.

 

Zealuu er uenig, men han spilte PC-versjonen og den sier THQ selv at er ræva. Så hans stemme teller ikke. Det blir som å lese vintester utført av en svært forkjøla mann.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Her sitter latsekkene og kakler som vanlig mens andre jobber hardt for å holde MS Norge på rett kjøl. Tsk tsk. :cool:

 

Dragon Age: Origins tar lenger tid enn jeg forventet; Denerim byr på mye mer enn de andre stedene. Allikevel gidder jeg ikke vente lenger med Xenoblade, som jeg begynner med i helgen samme f.

 

November er også måneden for julegaveshopping for min del. Hva man skal kjøpe til folk er en like stor hodepine hver gang.

Lenke til kommentar

Her har dere en fin ribbeoppskrift, denne har jeg delvis funnet frem til selv:

 

Tynnribbe (ikke frossen) ca 800gram pr herrehue, 500 pr kjerringhue

Hvitløksfedd

Vanlig løk

Rød chili evt chilikrydder, men helst rød chili.

 

 

Kjøp ribba 2 døgn før du skal spise den, gni den inn med grovt pepper og havsalt. Putt i en form med gladpack over og ha den i kjøla frem til spisetid.

 

Når dagen er kommet, ta et dypt stekebrett og fyll oppi 3-4dl vann. Ha hakket løk og hakket chili oppi. Om du ønsker en mild sak fjerner du korna fra chilien.

 

Hvitløken presser du med noe flatt så den "sprekker" så slenger du den oppi vannet. Du har selvfølgelig skrellet den først.

 

 

Legg ribba med svoren ned oppi stekebrettet.

 

Stekes i 1 time uten folie, foile er for pissenoobs.

 

Ta ut ribba, snu den også kjører du den i ca en time til.

 

Når du har hatt den i rundt 50 minutter begynner du å kikke på ribba, kjøttet er snart ferdig stekt og vi skal lage svor!

 

Når den har stekt i en time har du antageligvis ikke svor ennå, da vrir du enten opp tempen til 225 eller setter på grill på 200 grader(om ovnen har den funksjonen). Nå sitter du ved ovnen for nå går det FORT å svi den. Ribba er ferdig når svoren har "poppet" og er gyllenbrun/mørkebrun og når den er crispy.

 

Den er ferdig, la den hvile litt, glovarm ribbe er ikke så godt.

 

Overrask familien eller venner ved å lage denne, det slår an :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...