Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aa komme igang med Xenoblade er det kanskje det jeg ser mest frem til akkurat naa. Det virkelig ingenting som slaar stemningen og den gode avhengigheten jeg faar av et JRPG i toppklassen, dessverre kan det bli litt lenge mellom hver gang. Det siste som virkelig hadde meg var FFXIII og det er en stund siden.

 

Det store spoersmaalet blir; japanske eller engelske stemmer. Tror jeg maa hoere litt av begge paa Youtube og se hvilke som er mest behagelige paa oeret. En dub med britiske akksenter er forsaavidt interessant i seg selv.

Lenke til kommentar

Jeg begynte på nytt, men ble litt motløs av at jeg må gjøre alle oppdrag på nytt. Kult å kunne one-shotte en god del av monstrene i begynnelsen, men tenker som så at nå er jeg så lei at jeg sparer det til en annen dag.

 

Nå har jeg begynt på Monkey Island 2 og har kommet ganske langt allerede. :wee:

Liker at jeg virkelig setter meg ned med spill igjen, siden det har vært lite av det forrige året og en god del av dette året.

Lenke til kommentar
Hva synes folk?

 

Personlig synes jeg det er rimelig merkelig, men igjen så burde folk få lov til å gjøre det de vil. Spørsmålet er vel om disse jentene vet hva de gjør og hvordan det former dem.

 

Det overrasker meg ikke at dette faar konservative og seksuelt anspente nordmenn til aa svette under topplua, men aa bruke barnemodeller til aa reklamere for mote for - ja - barn, er ikke noe nytt verken i vesten eller asia. At dette foerer til en viss seksualisering er uunngaaelig, da klaerne gjerne skal etterligne voksnes og barn selv ikke er aseksuelle skapninger (noe som faller mange tungt for brystet) men oensker i likhet med voksne aa fremstaa som attraktive for det motsatte kjoenn. At det skulle sitte en og annen gammel pedo og dra seg til det faar saa vaere.

 

Foroevrig er det interessant fra et historisk perspektiv. Dette med at barndommen er skilt ut i en egen fase med en egen klesstil er noe som har oppstaatt de senere par aarhundrer, og det er mulig vi ser en tilbakegang til tiden da barn var kledd som smaa voksne. Jeg ser en tydelig forskjell fra da jeg var liten og jentene gikk i rosa pologensere med Minnie Mus paa, til naa hvor jentene ser ut til aa ha en langt mer voksen og dermed mer seksualisert stil.

Lenke til kommentar

Babyolje er ikke så vanskelig å smøre på seg nei

 

Ellers er jeg enig med deg. Kommer ikke noe godt ut av å ha barnemodeller

 

Edit: Å si at det bare er konservative nordmenn som synes det kan være noe litt galt i å kle opp jenter som små tøser er vel å dra den litt langt (see what I did thar?)

Endret av Error
Lenke til kommentar

Barn blir ofte kledd med voksen-aktige klær nå til dags. Det i seg selv er jo ikke ille, og barn liker jo ofte å velge helt egne klær selv, men å oppfordre dem til å bry seg om utseende (og dermed seksualitet) og kle seg utfordrende (ref. Brüno) og å ha et fokus på unge modeller i media etc blir feil (selv om barn har en seksualitet).

 

Likevel har jo alltid disney-prinsesser vært kledd til en viss grad utfordrende...

 

 

Forøvrig har Adventure Time oppløftende visdomsord.

post-116336-0-77704400-1319473982_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Bitches be crazy. 5 kr og en gratis tur til psykologen om du så den komme :)

 

Minner meg litt om en tegneseriebok jeg har; Black Hole. Vel, boka var riktignok ikke såpass grotesk.

http://www.google.com/search?tbm=isch&q=black+hole+comic&biw=1289&bih=707

 

edit: for å være ærlig så likte jeg den musikkvideoen. Vet ikke helt hva det sier om meg.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...