Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo de samma gjestene fler ganger i uka som står der så jævlig sjølgode og smørblide mens de synger sanger de har øvd som faen på den siste uka for å gjøre seg enda litt bedre på TV.

 

Nytt på Nytt er satire, som i grunn baserer seg på tanken "du tar feil/oppfører deg latterlig (jeg har rett), derfor føler jeg for å gjøre narr av deg". Det er ikke sjeldent at jeg synes Knut Nærum (& Co.) virker selvgod(e).

 

For ikke å snakke om at de sannsynligvis øver på de manusbaserte nyhetene og vitsene sine "som faen" den uken de har mellom programmene.

 

Er det så mye bedre enn andre programmer der ute? Alt i alt grunner det vel ut i smak?

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Velkommen til TV

 

Selvfølgelig. Men jeg kommer ikke på noen norskproduserte programmer som så entydig bygger rundt egoet til hver artist som mest sannsynligvis er der på grunn av en miks for behov for egenreklame og mangel på andre artister å ta med. De har så vidt jeg vet heller ikke utviklet programmet i noen stor grad siden starten, det er fortsatt samma gamle tralten.

 

Det er jo de samma gjestene fler ganger i uka som står der så jævlig sjølgode og smørblide mens de synger sanger de har øvd som faen på den siste uka for å gjøre seg enda litt bedre på TV.

 

Nytt på Nytt er satire, som i grunn baserer seg på tanken "du tar feil/oppfører deg latterlig (jeg har rett), derfor føler jeg for å gjøre narr av deg". Det er ikke sjeldent at jeg synes Knut Nærum (& Co.) virker selvgod(e).

 

For ikke å snakke om at de sannsynligvis øver på de manusbaserte nyhetene og vitsene sine "som faen" den uken de har mellom programmene.

 

Er det så mye bedre enn andre programmer der ute? Alt i alt grunner det vel ut i smak?

 

Jeg har ikke sagt at Nytt på Nytt er noe bedre, men jeg veit du veit at jeg mener Nytt på Nytt er konge. Men ja, du har rett i noe av det du sier og jeg tenker stadig oftere at Nytt på Nytt var bedre før. Det kan være de var skarpere, hadde mer spennende gjester eller hadde en litt sterkere evne til å være genuint morsomme. Og selv om det er mest innøvde vitser de leverer fra seg er det fortsatt vitser som er skrevet for det programmet og den nyhetssaken, og så lenge jeg blir underholdt er det mindre viktig for meg om det tas på sparket eller er innøvd for noen dager siden. Nytt på Nytt har heller ikke dette preget av å være gjennomsyret av egenreklame som Beat for Beat har, da førstnevnte program har gjester som er populære mer i kraft av hva de driver med enn i kraft av sitt navn og ansikt. Når Jo Røislien som først og fremst er programleder for Siffer (og musiker og et lass med andre avanserte ting) er på Nytt på Nytt smaker det bedre for meg enn når Rein Alexander er på Beat for Beat for å gjøre det "eneste" han kan for n'te gangen.

 

Jeg vil ikke sidestille det til fire artister som vet hva de skal/kan synge og er der kun for å vise seg frem.

Lenke til kommentar

Siffer er forresten et veldig flott program.

 

Har sett det ligger ute på nett-TV, skal se på det fremover når jeg har lagt meg!

 

Ikke for å skippe tema, men har noen en iPhone 32GB som de vil bli kvitt? Min 3GS er slitt og (nesten) ubrukelig så er på jakt etter en 3GS eller nyere uten binding til en overkommelig pris. Apple skal ha i overkant mye for 8GB-versjonene av sine eldre modeller synes jeg.

 

Egentlig ikke et svar, men er det bare jeg som lurer på om ikke iOS 5 lastet ned et langt bedre batteri? Telefonen min bruker nesten ikke strøm plutselig.

Lenke til kommentar

Ach, ich bin im Berlin - igjen. Kanskje ikke noe sjakktrekk av meg aa dra hit rett etter Amsterdam, men alternativet er aa vaere i Norge saa...det kunne vaert verre. Bruker feriedagene mine saa godt jeg kan for aa vaere i Norge saa lite som mulig. Hvorfor liker jeg ikke aa vaere i Norge? Jeg foeler at enkeltmennesket har verken valgfrihet eller tillit til egen doemmekraft i Norge, mens her kan jeg gaa inn paa en nettcafé (som den jeg er paa naa) og kjoepe en helflaske vodka (eller hva det maette vaere) til en billig penge, uten at myndighetene anser det som sin sak. Ikke at jeg har noe oenske om aa nippe til en helflaske vodka mens jeg surfer, men jeg vil ha valget.

 

Samtidig er reise litt stress og neste gang jeg tar ferie blir det nok kun for aa isolere meg hjemme med spill, film og boeker. Det spiller det tross alt ingen rolle hvor man gjoer.

 

Diablo 3 tror jeg glatt at jeg hopper over gitt. Dark Souls derimot, det må jeg innrømme at frister. På en sadistisk, se-på-meg-jeg runnet-Dark-Souls måte. Blir fort den hardeste i gata da.

 

Dark Souls er fantastisk og ja, det er riktig som du sier. Jeg dro damer som bare det da ryktet spredde seg om at jeg hadde rundet Demon's Souls. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...