Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Shale er - reint mekanisk - ein mykje betre tank enn Alistair, men kven du har med deg kjem jo til sjuande og sist an på kven du har lyst til å småprate med medan du er på eventyr (sjølv om det er litt bortkasta å ha både Shale og Alistair med stamstundes). Shale er òg fin som tank om du skal vere ond/sosialdarwinist - han bryr seg ikkje.

 

Litt rart at du berre har Zevran som rogue. Du tok med deg Sten, men ikkje Leliana? :p

 

Har jeg gått glipp av noen? Var hun på samme sted som Sten? I så fall har jeg et problem...eller, hun har hvertfall det. :hmm: Jeg pleier å snakke med alle og utforske alle konverasjonstreene, så litt overrasket over at jeg kan ha gått glipp av en rekrutt.

 

Jeg vil hvertfall ikke ha både Shale og Alistair i samme lag. Shale er en tank av natur og jeg har bygd Alistair som tank. Personlighetsmessig liker jeg ingen av dem; Shale er vanskelig og Alistair moralistisk. Shale er billig utstyrsmessig, men å utstyre karakterene med kule våpen og rustninger er noe av moroa. Noe å tenke på her, men nå skal jeg rullere inn Shale for å teste ham, så får jeg vurdere hvor godt jeg liker ham i aksjon.

 

Shale har alltid vært min favoritt-karakter i DA:O. Spesielt historien bak hvem Shale faktisk er.

Female Dwarf. Seriøst!

 

 

Sten har jeg aldri likt. For... kjedelig, og jeg har vanligvis hatt rolla som crazy-guy-with-big-weapon i gruppa. Enten som Arcane Warrior eller riv ruskende gærn berserker.

Speaking of which, jeg har ennå ikke klart å få i gang en romanske med Zevran. Kunne sikkert klart det om jeg prøvde men... Ugh... Får frysninger. :tease:

 

Zevran legger seg etter meg hele tiden, synes det er vanskeligere å unngå et forhold enn å få et med den løstøsa. Vet ikke om det er fordi jeg er Dalish eller om han gjør det med alle. Han har uansett de beste onelinerne i spillet, så å ta ham ut er uaktuelt.

 

Jeg liker hvor enkel og rett på sak Sten er, men han mjæler også litt for mye om plikt og moral til at jeg vurderer han som fast medlem.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har jeg gått glipp av noen? Var hun på samme sted som Sten? I så fall har jeg et problem...eller, hun har hvertfall det. :hmm: Jeg pleier å snakke med alle og utforske alle konverasjonstreene, så litt overrasket over at jeg kan ha gått glipp av en rekrutt.

Leliana er i pubben hvor du møter på en sinna kar som sier at du er Gray Warden, i Lothering. At du har gått glipp av hun og hele sekvensen der er faktisk overraskende. Ikke vært innom pubben i det hele tatt mao?

Zevran legger seg etter meg hele tiden, synes det er vanskeligere å unngå et forhold enn å få et med den løstøsa. Vet ikke om det er fordi jeg er Dalish eller om han gjør det med alle. Han har uansett de beste onelinerne i spillet, så å ta ham ut er uaktuelt.

Zevran er kjapp på å komme med seksuelle undertoner ja. Men merkelig nok klarer jeg ikke å like han. Han blir bare for falsk syns jeg.

Jeg liker hvor enkel og rett på sak Sten er, men han mjæler også litt for mye om plikt og moral til at jeg vurderer han som fast medlem.

Hans mest brukte replikk er vel noe ala No.

 

Hah, to så vidt forskjellige tema og en tegneserie som setter dem sammen. Nice find Cloude!

Du kjenner vel til Penny Arcade?!

Lenke til kommentar

Jeg må ha oversett puben i Lothering, og jeg regner med at det ikke er noe særlig stemning der nå. Jaja, så lenge jeg har Zevran trenger jeg ikke henne...på noen måte.

 

Zevran er kjapp på å komme med seksuelle undertoner ja. Men merkelig nok klarer jeg ikke å like han. Han blir bare for falsk syns jeg.

 

Jeg tolker ham som en parodi på en søreuropeer. Sånn sett treffer Zevran spikern på hodet. ;)

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Jeg må ha oversett puben i Lothering, og jeg regner med at det ikke er noe særlig stemning der nå. Jaja, så lenge jeg har Zevran trenger jeg ikke henne...på noen måte.

Leliana er veldig veldig veldig "good girl". Tenker alltid på gud og skal alltid være snill. Sukk... :p

Jeg tolker ham som en parodi på en søreuropeer. Sånn sett treffer Zevran spikern på hodet. ;)

Mulig, mulig. Kjenner dårlig til søreuropeere, så for meg blir det litt bom.

 

Men skit au, vi har alle forskjellig smak. Sålenge ingen sier hva jeg skal spille, så velger jeg å nyte det. :)

Lenke til kommentar

Jeg sov i omtrent hele går. Skal spille Xenoblade senere.

 

Moahaha, da fikk jeg tatt litt innpå. Ferdig med Nopon Village og skal til en sjø nå.

 

Og ja, soundtracket er fantastisk bra.

Skal til den sjøen jeg også. Har gjort en del sideoppdrag i Nopon Village og gikk ikke videre før jeg hadde gjort alle jeg kom over. Musikken der er så fin.

Lenke til kommentar

@Slimda: Selvfølgelig. Ingen stor leser, men jeg syns fortsatt det var moro at det var en stripe som dekker begge tema. Selv om det selvfølgelig er kjent at det for enkelte var litt mye seksuelle undertoner i Dragon Age.

 

Jeg tror det er en naturlig del av at spill modnes som medium og man begynner å skildre like mange aspekter av virkeligheten som filmer og bøker. Det er helt nødvendig hvis spill skal bli tatt seriøst som et likeverdig medium, selv om utførelsen kan være corny.

 

Jeg vil heller si at problemet er det motsatte; historiene og karakterene som gjengis i spill er ofte urealistisk aseksuelle. Mennesker har til enhver tid i historien og i alle samfunn pult mer enn de har slåss, men det skulle man nesten ikke tro hvis man ser på hvordan menneskelige samfunn blir fremstilt i media.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil heller si at problemet er det motsatte; historiene og karakterene som gjengis i spill er ofte urealistisk aseksuelle.

 

I DA:O trur eg ikkje nokon har reagert på overseksualiseringen som Altf4 nemnte. I DA2 går det for langt i andre retningen - alle er så frenetisk opptatte av å komme i buksa på Hawke at det heile stundom kjennest som ein litt rar datingsimulator... Men det er i grunn ein del av eit større problem med at karakterane i DA2 er lite interessante, og altfor inspirerte av Mass Effect 2 (eit kobbel pappfigurar som er "unike" og "awesome").

Lenke til kommentar

Du har vel aldri sagt noe bastant her i tråden har du det Gormers? Jeg har jo kanskje lurt litt med tanke på hva du har skrevet tidligere men liksom ikke turt å spørre :p

Jeje, hyggelig kar i allefall.

 

Jeg tenker at homofili er - eller burde være - så hverdagslig nå at det ikke lenger er nødvendig å gjøre noe større poeng ut av at noen ikke er heterofile. Vi vet at en gitt prosent av menneskheten er og alltid vil være homofil så jeg synes ikke det er mer oppsiktsvekkende å møte en homofil enn en rødhåret. Faktisk tør jeg gjette på at det er langt flere homofile enn rødhårede. Den eneste grunnen til at det kan være kontroversielt i utgangspunktet er irrasjonelle tabuer og forbud, som vi med fordel kan la gå i glemmeboka så fort som mulig.

 

Jeg stiller også spørsmålstegn ved relevansen av å operere med kategoriene hetero, homo og bi i det hele tatt. Fra et vitenskapelig ståsted er det nyttig med termer for å klassifisere forskjellige psyker, men med mindre man forsker på seksualitet mener jeg det er bortkastet å bruke tid og energi på å vurdere hvilken høyst teoretisk bås man selv eller andre hører hjemme i. Er man tiltrukket av en person så er det ingen grunn til å tenke på noe annet enn hvordan man skal få den personen i senga; det virker meningsløst å henge seg opp i personens kjønn og hva det måtte bety for om man skal kalle seg det ene eller andre. Selv er jeg tiltrukket av jenter i 99% av tilfellene og blir ofte tolket som heterofil, men så er det en og annen av samme kjønn som tiltrekker meg og vips så skal folk på død og liv kalle meg bifil, og så er jeg stemplet som en person som er like tiltrukket av begge kjønn og dermed blir mannlige venner plutselig pinlig berørt og ukomfortable til tross for at vi alle tafset på kvinnelige strippere kvelden i forveien. Irriterende.

Veit ikke hva jeg er. Jeg er tiltrukket alt med puls :/

 

EDIT: Har aldri prøvd meg med en gutt, da. Men vedder på jeg hadde greid det også. :ermm:

Endret av Bundy
Lenke til kommentar
I DA:O trur eg ikkje nokon har reagert på overseksualiseringen som Altf4 nemnte. I DA2 går det for langt i andre retningen - alle er så frenetisk opptatte av å komme i buksa på Hawke at det heile stundom kjennest som ein litt rar datingsimulator...

 

Nja, jeg synes det er lettere å leve seg inn i et spill når det har mange likhetstrekk med min hverdag. :cool:

Lenke til kommentar

@Slimda: Selvfølgelig. Ingen stor leser, men jeg syns fortsatt det var moro at det var en stripe som dekker begge tema. Selv om det selvfølgelig er kjent at det for enkelte var litt mye seksuelle undertoner i Dragon Age.

 

Jeg tror det er en naturlig del av at spill modnes som medium og man begynner å skildre like mange aspekter av virkeligheten som filmer og bøker. Det er helt nødvendig hvis spill skal bli tatt seriøst som et likeverdig medium, selv om utførelsen kan være corny.

 

Jeg vil heller si at problemet er det motsatte; historiene og karakterene som gjengis i spill er ofte urealistisk aseksuelle. Mennesker har til enhver tid i historien og i alle samfunn pult mer enn de har slåss, men det skulle man nesten ikke tro hvis man ser på hvordan menneskelige samfunn blir fremstilt i media.

 

Det har du rett i. Men det bunner vel også ut i at det er svært få spill hvor det egentlig passer seg sånn. At man puler betyr jo ikke at det nødvendigvis passer inn i historien, jeg ser ikke hvordan det skal gå an å lime inn i for eksempel Metal Gear Solid.

 

Jeg vil heller si at problemet er det motsatte; historiene og karakterene som gjengis i spill er ofte urealistisk aseksuelle.

 

I DA:O trur eg ikkje nokon har reagert på overseksualiseringen som Altf4 nemnte. I DA2 går det for langt i andre retningen - alle er så frenetisk opptatte av å komme i buksa på Hawke at det heile stundom kjennest som ein litt rar datingsimulator... Men det er i grunn ein del av eit større problem med at karakterane i DA2 er lite interessante, og altfor inspirerte av Mass Effect 2 (eit kobbel pappfigurar som er "unike" og "awesome").

 

Det er nok DA 2 jeg tenker på, og ikke det første. Husker ikke hvem det var som skrev artikkelen eller hvor jeg leste den (muligens var det Yahtzee), men poenget var i hvert fall at det var påfallende mange som plutselig ville ligge med deg.

 

@Bundy: For all del, jeg setter stor pris på Gormers!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...