Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spiller med engelske stemmer. Blir litt slitsomt i kamp når de maser sånn ja, også er det alltid det samme de sier hver gang.

Jeg tenkte jeg skulle skifte over til engelske for å høre hvordan de var, men forsto det slik at jeg ikke kunne bytte midt i spillet. At jeg bare kunne bytte hvis jeg begynte spillet på nytt.

 

Hva er poenget med å ha to chattetråder egentlig? Forumkaféen funker jo bra.

Hvis du leser førsteposten i denne tråden, skjønner du hvorfor vi har to slike tråder. :tease:

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar

Det er jo litt dumt hvis en må starte på nytt for å skifte språk.

Sjekket nå og du kan bytte språk mens du er i spillet. Hvis du går på hovedskjermen og bytter språk der vil det ikke tre i kraft før du begynner nytt spill.

 

De engelske stemmene var ikke like masete under kamp, men de japanske stemmene er allikevel best, så jeg fortsetter med de.

 

Ble vitne til Xenoblades beste comic relief scene nå. :lol:

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar

Jeg har inntrykket av at de fleste multiplattformere er dårligere på PS 3 enn 360.

 

Det går begge veier, men det er så og si aldri sånn at versjonene er likeverdige. Jeg forsøkte å sette meg litt inn i hvorfor, for min enkle logikk var som så at fordi PS3 er en sterkere konsoll burde alle multiplattformere være bedre på den, noe som helt åpenbart ikke er tilfelle.

 

Årsaken, såvidt jeg har forstått, er at nesten alle spill som utgir seg for å være multiplattform egentlig ikke er det. Spillene blir først utviklet til én av konsollene og så portet til de andre, og portene presterer alltid dårligere enn originalene av den enkle grunn at de ikke er tilpasset plattformen. Skal man snakke om fullblods multiplattformspill så kreves det at spillet programmeres fra bunnen opp for hver plattform, slik som f.eks. Mass Effect 2, og først da vil konsollenes styrke avgjøre hvilken versjon som presterer best.

 

Dette er nok en god grunn til å eie alle plattformene, slik at man står fritt til å spille den optimale, primærutgaven av hvert spill og ikke blir henvist til porter.

Lenke til kommentar

Angående å være god eller ond i Dragon Age: Origins, så er jeg ikke overrasket over at det er vanskelig å være ond. Sålangt jeg er kommet nå, står de moralske valgene mellom å hjelpe noen eller ikke foreta seg noe overhodet, hvilket betyr at det er null å tjene på å være ond foruten å få Morrigans anerkjennelse. Jeg vil ha mest mulig quests, mest mulig kamper, items og experience, og jeg bryr meg lite om jeg må være ond eller god for å få det til, jeg velger bare det alternativet som fører til at det skjer mest mulig. Jeg skulle ønske de onde alternativene også innebar at man måtte gjøre noe mer enn å bare si "nei, jeg gidder ikke hjelpe deg". Men, dette blir kanskje mer balansert ut etterhvert.

Lenke til kommentar

Ja, at det går begge veier er klart, men mitt inntrykk er altså at det er 360 som kommer best ut av det. Men det trenger jo ikke være riktig.

 

Ja, det er nok en fordel, men for meg er det andre ting som egentlig er viktigere. Jeg kjøper for eksempel aldri spill som kommer til både PS 3 og 360 til Ps 3, de kjøper jeg alltid til 360. Ikke at jeg egentlig vet helt hvorfor, det finnes jo mange eksempler på (Batmann AA er det beste, med The Joker som spillbar karakter) at PS 3 kanskje er best. Men som noen alt vet, jeg hater virkelig kontrollen til den konsollen, dessuten syns jeg det er greiest å ha et stort bibliotek til én konsoll, og 360 var den første konsollen av denne generasjonen jeg kjøpte.

Lenke til kommentar

Det kan være riktig på den måten at det er flere spill som er laget med 360 som primærkonsoll og portet til PS3, enn omvendt. Her kan man delvis ane MS sin innflytelse og delvis at 360 - visstnok - er lettere å programmere til. Men det er nok av eksempler på spill som er bedre på PS3 enn 360 så man burde ikke automatisk kjøpe multiplattformspill til 360 uten å sjekke sammenligninger på nett først.

Lenke til kommentar

Hehe. Jeg er ikke frelst, men med tanke på hvor mye jeg spiller nå i forhold til da jeg prøvde det på PC og at det er til halv pris i dag så er det ikke umulig at jeg plukker det opp.

 

Greit å ha noe litt tanketomt å fylle tiden med til tider, og Atom Zombie Smasher er ikke lenger tilfredsstillende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...