Bruker-33331 Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Kjøper du heimbrent? Kan ikke ta sjanser, ender vel snart i fengsel. Venter på rettsak, og derfor er politiet ekstra kåt på å ta meg Jeg er 2.0. Fixed. I lol'd Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Bestefaren min tenker i samme tankegang når han kjøper vin. "Skal vi se, hvor god er denne vinen da? Over 20%? Da må den være god". Det er jo en klok generasjon, vet du. Vet hva de leter etter, skal gies respekt for sånt Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Eg håpar du bryr deg meir om folka du jobbar med enn det min gjer. Nå jobber jeg mest i forhold til EØS/utenlandske trygdemyndigheter og det er sjelden noen er avhengige av meg for å få pengeutbetalinger. Dagpengesaker har jeg ingenting med. Det er også å viktig å skille mellom NAV og sosialen. Dagpenger er noe man har opparbeidet seg rettigheter til, det er ikke sosialhjelp. Enten så har man rett til dagpenger eller så har man ikke det, så det skulle være ganske klare saker. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Er jo ikke så vanvittig stor forskjell på utbetalingene mellom dagpenger og sosialhjelp, er det vel? Tenker på gjennomsnittet. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Utbetalingen av dagpenger kommer an på hvor mye du har tjent. Det er folk som får mer i dagpenger enn det andre får for å jobbe fullt. Sosial stønad er en minimumsstønad som beregnes så tett opp til livets nødvendigheter som mulig, og det forutsetter at du ikke sitter på store verdier eller har penger i banken. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Eller attføringspenger, dvs 9000 i måneden kontra 4k - 6k Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Nokon burde fortelle NAV Bergen det. Dei er kjend for å stikke kjappar i hjula dine om du er under 25 og har rett på dagpengar. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Joda, men de betaler jo strømmen din, husleia og penger til mat/lommepenger. Er som regel ganske greit utbetalt har jeg inntrykk av. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Joda, men de betaler jo strømmen din, husleia og penger til mat/lommepenger. Er som regel ganske greit utbetalt har jeg inntrykk av. Prøv å tjen 4000 - 6000 kontra 16000 - 28000 La oss si om du sier det samme, da. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Vel, saksbehandlerne skal bare eksekvere regelverket. Det er ikke deres jobb å mene noe som helst om en person under 25 har krav på dagpenger, hvis det faktisk er opparbeidet rettigheter. Men nå er det heller ikke sånn at NAV lokalt kan velge og vrake i gode saksbehandlere, det er det altfor mange lokalkontorer til, og det sitter mye rart rundt omkring. Hvis man ikke får noe man har krav på kan det være greit å få en advokat innen trygderett til å se på saken. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 (endret) Drikke til man besvimer og har vondt i nyrene og leveren i morgen? Hell yea. Endret 19. september 2011 av Bundy Lenke til kommentar
Error Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 http://open.spotify.com/track/4rwpZEcnalkuhPyGkEdhu0 Tåpelig, repeterende og litt harry, men likevel fascinerende og fengende. Yay Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Prøv å tjen 4000 - 6000 kontra 16000 - 28000 La oss si om du sier det samme, da. Er selvsagt stor forskjell. Men du klarer deg helt greit på slik støtte, det vel egentlig poenget mitt. At det er noe en foretrekker fremfor en jobb, nei, det er det ikke Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Om du klarer deg kommer veldig ann på hvor du bor da, jeg hadde ikke klart meg med under 6000 i mnd i Tromsø. Bare boutgifter gikk 4500-5000 kr, så skal resten dekke mat og andre utgifter for en mnd? Da skal du leve sparsomt. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Selvsagt, men husleie og strøm dekkes jo helt ut, i tillegg får du noe lommepenger. Lenke til kommentar
Error Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 (endret) http://www.dagbladet.no/tegneserie/zofiesverdenarkiv/tmp/70049af5546ff26cd4ef53683981595d.gif Endret 19. september 2011 av Error Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Noe av poenget med alle trygdeytelser er at de skal oppleves som mindre fristende enn vanlig lønn, samtidig som nødvendighetene blir dekt. Forventningene til trygdeordningene i Norge er høye, for det er ikke mange - hvis noen - trygdesystemer i Europa som er like generøse. Men så er også skatter og avgifter i særklasse, så det skulle egentlig bare mangle. Dessverre er ikke noe av dette spesielt fremtidsrettet. Samtidig som man behøver høye skatter og avgifter for å betale for alle som ikke jobber (flere enn de som jobber), bidrar dette i tur til at det blir mindre vekst og dermed et vanskeligere arbeidsmarked, som igjen fører til at man må ha enda mer penger til trygdeytelser. Det er en ond spiral hvis åpenbare konsekvenser blir holdt tilbake av den enormt lønnsomme olje- og gassindustrien, som sosialistene paradoksalt nok motarbeider. Dette er ikke et lett land å bli klok på. 2 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 http://www.dagbladet.no/tegneserie/zofiesverdenarkiv/tmp/70049af5546ff26cd4ef53683981595d.gif http://open.spotify.com/track/4rwpZEcnalkuhPyGkEdhu0 Tåpelig, repeterende og litt harry, men likevel fascinerende og fengende. Yay Jeg ser dine forsøk på å bringe tråden tilbake til det normale. Og jeg liker det. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Om du klarer deg kommer veldig ann på hvor du bor da, jeg hadde ikke klart meg med under 6000 i mnd i Tromsø. Bare boutgifter gikk 4500-5000 kr, så skal resten dekke mat og andre utgifter for en mnd? Da skal du leve sparsomt. Boutgifter og sosial stønad er 2 forskjellige ting. Og du får husleie dekket, uten at det har effekt på hvadu får i livsopphold. Var livsopphold vi snakket om nå Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 (endret) http://www.dagbladet.no/tegneserie/zofiesverdenarkiv/tmp/70049af5546ff26cd4ef53683981595d.gif http://open.spotify.com/track/4rwpZEcnalkuhPyGkEdhu0 Tåpelig, repeterende og litt harry, men likevel fascinerende og fengende. Yay Jeg ser dine forsøk på å bringe tråden tilbake til det normale. Og jeg liker det. Du mener tilbake til random innlegg om hva man har gjort i dag, og generelt enmer ingen gidder å diskutere? @Bundy: Ok. Endret 19. september 2011 av Rider_of_Reason Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå