Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ish.. Politikk..

 

Har helt gitt opp alt som har med politikk å gjøre etter å ha vært medlem i to forskjellige umgdomspartier, det er rett og slett alt for mange useriøse "politiker-spirer" og folk generelt som driter i alt som ikke har med deres umiddelbare gevinst å gjøre.

 

 

Edit:

*Ser på bildet av to Hells-Angels "topper" på Dagbladet.no*

*Kjenner igjen den ene fra da jeg jobbet på bensinstajson*

*Sjele-glad jeg fant den pølsen fyren ville ha*

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Kan godt være du har rett i det, Eplefe, kjenner ikke til den studien. :) Men det er i bunn og grunn en smakssak, og etter min mening like mye for foreldrenes del som ungenes. Jeg er veldig glad i å være sammen med barn, og er enig med det Slimda sier. Jeg synes barn bør være hjemme frem til rundt 3 år, etter det kan man prøve med barnehage. Uansett mener jeg valgmuligheten bør være der, og akkurat det er det jeg er mest enig med KrF i, bedre at du har muligheten til å velge enn at du ved å fjerne kontantstøtten tvinger foreldre til å sette ungen sin i barnehage, som det dessuten fremdeles er for få av.

 

Edit: Ved å bruke meg selv som eksempel så er jeg ikke enig i at de lærer å snakke fortere, jeg gikk bare noen måneder i barnehage (var ca 5 år) og jeg hatet å være der. Men jeg kunne både snakke og lese da jeg var rundt 3 og halvt år.

Nei, nei, nei. Om ein vil vere heime med borna sine - greit det, men du skal ikkje forvente at staten skal lønne deg fordi du ynskjer å vere heime med borna dine! Eg valgte å ikkje vorte helikopterpilot, ei utdanning som vanlegvis kostar staten rundt 900k. Kan eg då kreve pengane? NEI. Om du vil vere heime med borna dine, så får du klare deg med perm/dagpengar/sosialstønad/andre trygdeytingar og det ein eventuell partner tjener.

 

Å gje nokon pengar fordi dei velgjer vekk noko? Som eksempelet mitt tilseier så er det fullstendeg latterleg. Eg er kjempeglad for at dei endeleg er på rett kurs når det kjem til å vere kvitt den tøyseordninga. Det er inkje som tydar på at bornehage er dårleg for born (sjølv om eg personleg neppe kjem til å ha borna mine 100% i bornehage frå åpning til stenging kvar dag), og difor er det inkje grunn til å lønne folk for at dei velgjer det vekk.

Å lese dette var en oppløftende avslutning på kvelden - takk! Måtte det være flere kvinner med like fornuftige meninger og - aller viktigst - like stor evne til å formidle dem.

 

God natt.

Tusen takk! :wee:
Lenke til kommentar

Jeg finner desverre ingen link til låten, men Cold Morning In Minusinsk av bandet Isolation Years er noe jeg virkelig forbinder med høst og vinter. Og det er også en av de tøffeste låtene jeg noen gang har hørt.

 

Kanskje det er mulig å høre noen sekunder herfra. Jeg vet ikke da jeg ikke har høytalere på pc-en for tiden. http://www.amazon.com/Inland-Traveller-Isolation-Years/dp/B0000DIZU5/ref=sr_1_2?s=music&ie=UTF8&qid=1316008296&sr=1-2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...