Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Jeg vil våge å gå så langt som å si at du tar grundig feil her, og viser bare at du ikke kjenner politikken deres

 

Politikken deira er til sjuande og sist irrelevant, når det som held partiet saman er eit sett dogmatiske regler med eit menneske- og kvinnefiendtleg innhald, tufta på fantasifoster. KrF utan K-en er eit heilt kurant parti.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må ha eit politisk alternativ for dei kvinne- og fridomsfiendtlege òg.

 

 

Jeg vil våge å gå så langt som å si at du tar grundig feil her, og viser bare at du ikke kjenner politikken deres, og at du også rammes av sneversyn når det kommer til enkelte ting. Krf står for valgfrihet og solidaritet i sine politiske saker.

 

Nå er jeg ikke fornøyd med politikken og slagkraften til noen politiske partier, men synes slike spydige uttallelser som ikke har noe grunnlag i politikken kan legges på hylla. Det gjelder også den ubegrunnede kritikken av Frp. Dette er ikke en Partilederdebatt, vi kan koste på oss å være saklige.

 

Takk!

 

 

Hei! Ikke vær så politisk korrekt a'. Sånt kan vi ikke ha noe av her i gården

 

Edit: Altså, bare se på hvem som stemmer FRP liksom http://www.dagbladet.no/2011/09/13/nyheter/politikk/valg_2011/valg11/innenriks/18113474/

Endret av Error
Lenke til kommentar

This picture is shopped, I can tell from some of the pixels and from having seen quite a few shops in my life.

 

Edit:

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/paven/artikkel.php?artid=10098853

 

I en perfekt verden burde paven fått en smekk på fingeren og mest sannsynlig hadde han abdisert. Litt trist at det aldri kommer til å skje

Endret av Error
Lenke til kommentar

Jeg vil våge å gå så langt som å si at du tar grundig feil her, og viser bare at du ikke kjenner politikken deres

 

Politikken deira er til sjuande og sist irrelevant, når det som held partiet saman er eit sett dogmatiske regler med eit menneske- og kvinnefiendtleg innhald, tufta på fantasifoster. KrF utan K-en er eit heilt kurant parti.

Det er ikke mye K igjen i KrF. Omtrent bare bokstaven i navnet. Samme som Den Norske Kirke. Kunne nesten omdøpes til Det Norske Samfunnshus.

 

Edit: Paven er en nisse.

Endret av Rider_of_Reason
Lenke til kommentar

Som kvinne ynskjer eg berre å påpeke at eg ikkje vil at nokon skal bestemme om eg får lov å ta abort eller ei, anna enn MEG og partnaren min. Ei heller skal dei få bestemme at eg skal vere heime med borna mine, ikkje ein gong skal dei "foreslå høfleg" at det er det beste med å dytte pengar på meg. Ikkje skal dei få seksualmoralisere over stripping og sex og SEKSUELL GLEDE, og ikkje skal dei få prøve å dytte på meg nokon dogmar som burte vore utdøydd for lengje sida.

 

Jfr. KrF/Raudt/SV. Sakleg nok?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Billig øl og humorprogrammer på tv. Sett bort ifra mangel på fotballpub i nærheten, er Southampton en grei by å bo i. Selv om vi i de første dagene bor på hotell.

 

Mangel på fotrballpub er en bonus for svarte svingende. Godt å høre at du har det bra!

 

Hei! Ikke vær så politisk korrekt a'. Sånt kan vi ikke ha noe av her i gården

 

Edit: Altså, bare se på hvem som stemmer FRP liksom http://www.dagbladet.no/2011/09/13/nyheter/politikk/valg_2011/valg11/innenriks/18113474/

 

Deilige milfer?

 

Det der er ikke en deilig MILF. Hu der er på det beste en M.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Mye bedre, takk! :)

 

Personlige preferanser og idealer er det som er grobrunn for politikk, nettopp fordi den er så forskjellig.

 

Personlig synes jeg abortgrensen burde senkes til 18 uker, og når det gjelder å være hjeme med barna så hadde jeg gladelig gjort det da jeg synes voksne tilbringer for lite tid med barna sine i denne prestisjestryrte verden.

 

De to siste punktene er irrelveante for meg.

Lenke til kommentar

Å vere heime med borna sine er noko som er utruleg oppskrytt. Eg trur på kvalitetstid framfor kvantitetstid, og det kan sjå ut som at vitenskapen er samd med meg. Klokko er halv tolv og eg orkar ikkje google, men dei gjorde eitt studie på det og oppdaga at born med ein forelder heime ikkje tente helsemessig på det i det heile ifht. til dei som hadde foreldre i heiltidsarbeid. Derimot dei med foreldre som arbeida litt mindre enn heiltid (eg tippar ein plass mellom 50-80%) og dermed utnytta tida dei hadde med borna etter bornehage/skule mykje betre, hadde ein klar helsemessig fordel framfor dei to andre gruppane. Berre det aleine er eit godt argument for å ikkje vere heimeverande forelder, imo. Ein vil jo det beste for borna sine, ikkje sant?

Lenke til kommentar

Definer "bleieskiftalder"? Eg slutta med bleie då eg var seksten månader, og var heilt tørr (i.e. ikkje bleie om natta ein gong) då eg var 20 månader.

 

Edit: Men nei, ikkje eigentleg. Born som går i bornehage frå ung alder (i.e. eitt år-ish) får betre sosiale emner, relaterer betre til andre born, lerar seg å prate fortare, er mindre avhengige av foreldre generelt sett osv.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar

Nevn en god ting ved et FRP styre, som ikke går på hvor dårlig andre partier er. Sliter selv med å finne noe.

Positive ting med Frp-styre?

Privatisering slippes mer inn i offentlige Norge. (Full barnehagedekning takket være privatisering. Hvorfor ikke mer av noe som fungerer?)

Mer kontroll på innvandringen, for å motkjempe ghettodannelser i Oslo og andre byer. (kanskje litt sent...)

Mindre skatter og avgifter for hvermannsen. Mer lønn rett i lomma vår.

 

Trenger du flere eksempler?

Jobber selv i butikk og kunne aldri tenke meg at de tjenstene som bygger opp velferdsstaten skal fungere på samme måte. Økt konkuranse betyr at det må spares der det kan, og da vil tilbudet bli dårligere for den vanlige mannen i gata.

Kvoteflyktningene er lovpålagt, polakkene er lovpålagt av EØS og svenskene blir man heller ikke kvitt. Gettoene har mer med kontroll på integrering.

Rike blir rikere, hvermansen blir rikere, fattige og staten blir fattigere.

 

Abort bør kunne tas til et par uker før fødsel. Når jeg ser inn i det flakkende blikket til et nyfødt barn tenker jeg ikke at dette er et individ som bør presses på noen som ikke vill ha det.

Mener perm funker bra som den gjør nå.

Lenke til kommentar

Kan godt være du har rett i det, Eplefe, kjenner ikke til den studien. :) Men det er i bunn og grunn en smakssak, og etter min mening like mye for foreldrenes del som ungenes. Jeg er veldig glad i å være sammen med barn, og er enig med det Slimda sier. Jeg synes barn bør være hjemme frem til rundt 3 år, etter det kan man prøve med barnehage. Uansett mener jeg valgmuligheten bør være der, og akkurat det er det jeg er mest enig med KrF i, bedre at du har muligheten til å velge enn at du ved å fjerne kontantstøtten tvinger foreldre til å sette ungen sin i barnehage, som det dessuten fremdeles er for få av.

 

Edit: Ved å bruke meg selv som eksempel så er jeg ikke enig i at de lærer å snakke fortere, jeg gikk bare noen måneder i barnehage (var ca 5 år) og jeg hatet å være der. Men jeg kunne både snakke og lese da jeg var rundt 3 og halvt år.

Endret av Rider_of_Reason
Lenke til kommentar

Som kvinne ynskjer eg berre å påpeke at eg ikkje vil at nokon skal bestemme om eg får lov å ta abort eller ei, anna enn MEG og partnaren min. Ei heller skal dei få bestemme at eg skal vere heime med borna mine, ikkje ein gong skal dei "foreslå høfleg" at det er det beste med å dytte pengar på meg. Ikkje skal dei få seksualmoralisere over stripping og sex og SEKSUELL GLEDE, og ikkje skal dei få prøve å dytte på meg nokon dogmar som burte vore utdøydd for lengje sida.

 

Jfr. KrF/Raudt/SV. Sakleg nok?

 

Å lese dette var en oppløftende avslutning på kvelden - takk! Måtte det være flere kvinner med like fornuftige meninger og - aller viktigst - like stor evne til å formidle dem.

 

God natt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...