Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Det at FrP går tilbake er vel heller fordi dei har driti seg loddrett ut fleire gonger i media i det siste. Det har kanskje ikke noko å gjere med politikk direkte' date=' men man begynner jo å lure på kva slags folk det er i det partiet når dei står for 90% (ikkje kildebasert statistikk) av skandalar i media.[/quote']

 

Skandalene er medieskapte. Siden norske media for det meste er venstrelente, i beste fall sentrumslente, gjør de alt for å stikke kjepper i hjulene for FrP. Se f.eks. på Dagbladets forside i dag; "Kristin ofret seg" vis a vis "Siv Jensen skylder på andre". Eller hvordan man forvridde Hagens uttalelser angående Utøya til å høres ut som om han mente saken ikke burde etterforskes overhodet. Ikke at jeg vil nekte avisene å ta standpunkt - det ville vært kjedelig - men det er viktig å forstå at den politiske mediadekningen på ingen måte er nøytral. Journalistene vet godt hvilken opinionsskapende makt de har og er ikke redde for å bruke den.

 

KRF virkelig ? jaja, eneste rette er Venstre.

 

Jeg skulle ønske Norge var et land der et parti som Venstre kunne være blant de største. Dessverre er ikke nordmenn spesielt liberalt anlagt; man er altfor vant til tanken på at samfunnet reguleres gjennom forbud og avgifter. Venstre er nok det beste partiet vi har, men vi fortjener dem ikke ennå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I kommunevalg har navnet på partiet veldig lite og si. Man må nesten sette seg inn i lokale saker og meninger for å vite hva pariet står for. Er mange partier som viker veldig fra det som går for å være deres politikk. Mener at det var en kommune i Troms hvor Høyre og AP slår seg sammen og stiller kommunestyre. I min kommune hadde jeg feks. stemt Venstre selv om jeg aldri hadde gjort noe slikt i et stortingsvalg.

Lenke til kommentar

Jeg liker politikken til KrF, de er, etter min mening, de eneste som er skikket til å styre vår kommune, jeg har med veldig stor sannsynlighet fått meningene mine farget av foreldrene mine og sist men ikke minst så er jeg kristen (selv om det ikke må bety at man stemmer KrF).

 

Men hovedgrunnen er som sagt at Høyre sin kandidat er ei drittkjerring.

Endret av Craxmerax
Lenke til kommentar

Sånn apropo har jeg jobbet på en dyrebutikk hvor det var en papegøye som gjentok ordet "drittkjerring" til de kjedsommelige. Hver gang jeg leser/hører ordet så tenker jeg tilbake på den hersens papegøyen

 

Men seriøst, KRF..? :dontgetit: Hvis Jesus er maktkåt så får han værsågod komme ned hit og ta rattet selv

Endret av Error
Lenke til kommentar

Skandalene er medieskapte. Siden norske media for det meste er venstrelente, i beste fall sentrumslente, gjør de alt for å stikke kjepper i hjulene for FrP. Se f.eks. på Dagbladets forside i dag; "Kristin ofret seg" vis a vis "Siv Jensen skylder på andre". Eller hvordan man forvridde Hagens uttalelser angående Utøya til å høres ut som om han mente saken ikke burde etterforskes overhodet. Ikke at jeg vil nekte avisene å ta standpunkt - det ville vært kjedelig - men det er viktig å forstå at den politiske mediadekningen på ingen måte er nøytral. Journalistene vet godt hvilken opinionsskapende makt de har og er ikke redde for å bruke den.

 

Media er kanskje med på å hause dem opp når de skriver dem slik de gjør, men så vidt meg bekjent har alt som blir dekt faktisk skjedd. Og det skjer mye rart med folk i Frp som andre partier ser ut til å unngå, det er ikke til å komme unna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg kan framleis skrive ned ein full utlegging om kva eg meiner om hint og anna, men per symptoma til Spartapus, så ville det vore dårleg investert tid. Når folk har eit så dogmatisk syn at dei må prøve å projisere alle tenkjelege negative verdiar over på den gruppa dei har måla seg som fiendebilete (her: "Venstresida", pluss assosierte konspirasjonsfeller - andre døme er innvandrarar, muslimar, jødar, eller den like diffuse høgresida), uavhengig av kva for rot det har i røynda, så er det å diskutere med dei på rasjonelt vis omtrent like produktivt som å diskutere med holocaustnektare eller kreasjonister.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Det ble blått (Høyre) her igjen her hvor jeg bor.

Det er mange som automatisk tenker rasist når de hører FRP. Under en valgdebatt på videregående hadde alle fra de partiene som stilte opp en appell. Da fyren fra FRP skulle holde sin tok det ikke lang tid inn i talen sin at ei jente skrek: "Gå å heng deg'a jævla rasist." Media hauser opp alt, ikke bare politikk, så det er ikke noe nytt.

Lenke til kommentar

Eg kan framleis skrive ned ein full utlegging om kva eg meiner om hint og anna, men per symptoma til Spartapus, så ville det vore dårleg investert tid.

 

Jeg setter pris på at du sparer oss begge for mye bortkastet tid.

 

Det er mange som automatisk tenker rasist når de hører FRP. Under en valgdebatt på videregående hadde alle fra de partiene som stilte opp en appell. Da fyren fra FRP skulle holde sin tok det ikke lang tid inn i talen sin at ei jente skrek: "Gå å heng deg'a jævla rasist."

 

Ja, på folkelig plan er det gjerne på det nivået debatten ligger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...