Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Unforgiven blir nærmest den rake motsetning til Leones filmer. Den er så avromantiserende at det nesten kan kalles en sosialrealistisk western. Det er forsåvidt interessant på sin måte, men jeg synes ikke det er like underholdende, og jeg tenker at det er en type film man helst burde se etter å ha sett mange western og ønsker et skråblikk på sjangeren. Det var i det minste fra det ståstedet filmen ble regissert av Eastwood.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ikke jobbe innen media uansett :p Skal gå høyskole osv. Høyskolene ser ikke lengre etter folk med 3 år allmenn. De fleste har mer bruk for folk med 2 år relevant programfag og påbygging. IB er jo best om du skal gå på universitet innenfor allmennfaglige ting. Er ikke noe problem å ta videre utdanning uansett hva man tar for tiden.

Lenke til kommentar

http://www.ibo.org/diploma/

 

Er en skole linje hvor all undervisning foregår på engelsk, og hvor oppgavene/stilene vi skriver blir sendt inn til IBO for retting.

Det betyr at jeg blir dømt på lik linje med tyskere, franskmenn, indere etc. Siden norsk skole er ræv og lærer elevene nesten ingentnig, er det veldig krevende å få gode karakterer.

 

Men, på en annen side gir det meg en gigantisk fordel når jeg skal søke til universitet (i utlandet). Det er en allmen aksept for at norske karakterer ikke er verdt en skit, så nordmenn som går på vanlig skole får nesten aldri plasser på kjente universiteter

Endret av Error
Lenke til kommentar

IB coordinator (har ansvaret for alt med IB på skolen, litt som rektor) her på skolen har jeg nok ikke klart å kapre.

 

Hun er skummel som fy. 50+ år (snart 60 vil jeg tro) gammel dame fra England, og som har det værste temperamentet på denne siden av ekvator. Hun klikker i vinkel, før hun roer seg ned og begynner å smile og være hyggelig engelsk person, men du merker likevel at hun er småpsykopatisk under overflaten.

 

Meen, hun får ting gjort, og hun gjør det kjapt, så er vel sånne personer man vil ha i en stilling som det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...