Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du er singel skjønner jeg? :p

 

Er vært singel siden jeg var 19 og det lengste forholdet mitt varte noen måneder. Jeg blir bare utslitt av å være rundt andre mennesker i lengden. Hvis de i tillegg har en masse meninger om hva jeg skal og ikke skal blir det helt uutholdelig. Jeg kunne tenkt meg et åpent forhold der man ikke bor sammen eller må være sammen på daglig basis, og det er lov å treffe andre.

 

@Spartakitteh: Ser poenget ditt, men jeg vil i tilfellet vente til jeg får familie og barn. Å se hvor mange som ikke har tid til barna sine er til å bli deppa av.

 

Samtidig koster det å ha barn og hvis du jobber en dag mindre i uka går det hardt utover hva du kan betale for dem, som igjen kan føre til barna blir stigmatisert som "fattige" i høyst relativ forstand. Jeg føler at barn og familie fort kan bli en felle som gjør at man pga. lån og utgifter blir tvunget til å jobbe mer enn man liker og blir sittende i en jobb der man ikke trives.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke se for meg at jeg noen gang blir oppegående nok til å ha en 100 % stilling. Derfor ville jeg likt og tjene godt, slik at jeg faktisk kan jobbe mindre, uten at jeg føler at jeg ikke kan leve livet og kose meg. Samtidig som jeg slipper å måtte snu på hver eneste krone.

Det er kjedelig ikke å gjøre noe også, men en mellomting hadde vært fint.

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar

Egentlig ikke, nei. Det føles godt ut å jobbe, og få en belønning av det etter en arbeidsmåned.

Så du ville ikke vunnet i lotto? Sånne som deg gjør at mister troen på menneskeheten.

Såklart jeg vil vinne i lotto, men det betyr ikke at jeg slutter i jobben min.

 

Og du mister troen på menneskeheten fordi jeg elsker å være på jobb? Du er en merkelig skrue.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke se for meg at jeg noen gang blir oppegående nok til å ha en 100 % stilling. Derfor ville jeg likt og tjene godt, slik at jeg faktisk kan jobbe mindre, uten at jeg føler at jeg ikke kan leve livet og kose meg. Samtidig som jeg slipper å måtte snu på hver eneste krone.

Det er kjedelig ikke å gjøre noe også, men en mellomting hadde vært fint.

Det er bare en ting å gjøre med det, skap deg en idé som ingen har tenkt på før, som du kan tjene noe på, start så egen bedrift og markedsføre denne ideen. Sats på å bli latterlig rik, mange eksempler på dette der ute. ;)

Endret av Aalton
Lenke til kommentar

Man blir utrolig apatisk av å ikke ha noe gå til eller gjøre, samtidig som man har lite penger og ikke har råd til å gjøre noe gøy med all fritiden. Jeg har hatt noen arbeidsledige perioder på noen måneder av gangen, etterhvert la jeg meg klokka 4-5 om morgenen og stod opp utpå formiddagen hver dag. Men, jeg har ennå ikke forsøkt å være arbeidsledig med penger.

Lenke til kommentar

Man blir utrolig apatisk av å ikke ha noe gå til eller gjøre, samtidig som man har lite penger og ikke har råd til å gjøre noe gøy med all fritiden. Jeg har hatt noen arbeidsledige perioder på noen måneder av gangen, etterhvert la jeg meg klokka 4-5 om morgenen og stod opp utpå formiddagen hver dag. Men, jeg har ennå ikke forsøkt å være arbeidsledig med penger.

Trust me, it's the same.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slenger med meg Bundy her.

Hadde nok penger til å klare meg den perioden jeg var arbeidsledig en god stund, levde da på dagpenger.

Makan til kjedelig livstilstand skal man lete lenge etter..

 

Ikke har man penger til å reise, og selv om man kan kjøpe og se hva slags filmer/spille hvilke spill man vil når man vil, så blir det utrolig kjedelig etter en stund.

 

Vi er jo dog helt klart ved et generasjons-skifte innen arbeidsmoral, da folk flest vil jobbe minst mulig og få mest ut av det, mens man før i tiden så på jobb som en fantastisk mulighet til å gjøre noe som "betyr" noe..

 

Jeg kunne aldri ha tenkt meg et liv uten en evt. fremtidig familie/samboer, fordi for meg er nettopp det frihet og selve definisjonen på lykke, å kunne dele glede med andre og skape nærhet og vennskap innad i familien og med øvrige venner.

 

Å gjøre hva man vil, når man vil og hvor man vil er sikkert helt greit i starten av 20årene og til man er godt over 30 eller noe sånt, men jeg tror ikke det er en tilfeldighet at folk flest faller tilbake til det livet som har "faste rammer".

 

Noen ganger kan sosiale "fengsel" være det som gjør oss til mennesker, men så klart, alle er forskjellige.

Selv har jeg mange dager i uken perioder hvor jeg ikke takler menneskeheten og ser ingenting positivt i det at vi eksisterer, men å ha noen man vet bryr seg om deg, og å kunne oppleve sann uselvisk kjærlighet og nestekjærlighet, gjør at disse periodene er overkommelige, selv om man bare har èn, eller mindre enn èn, god dag i løpet av èn uke.

Lenke til kommentar

Vel, hvis man har så lite dagpenger at man ikke har råd til å reise så blir det ikke helt det scenarioet som jeg tenker på. Jeg lekte heller med ideen om å være arbeidsledig samtidig som man har penger til å gjøre alt man har lyst til. Jeg tror ikke jeg hadde hatt noe problem med det, mitt problem er heller at jeg har så mange interesser at jeg ikke får tid til å drive med alle, hovedsakelig pga. jobb. Jeg har sett meg tvunget til å skrinlegge flere hobbyer de siste årene fordi jeg rett og slett ikke har tid, og selv de jeg holder på med fremdeles krever at jeg nedprioriterer ting som husarbeid og sosial omgang.

 

Vi er jo dog helt klart ved et generasjons-skifte innen arbeidsmoral, da folk flest vil jobbe minst mulig og få mest ut av det, mens man før i tiden så på jobb som en fantastisk mulighet til å gjøre noe som "betyr" noe..

 

Å gjøre minst mulig for mest mulig resultat er det eneste som gir mening. Ideen om hardt arbeid som en verdi i seg selv er en stakkarslig filosofi for slitere som må finne en måte å akseptere sitt lodd i livet. Før gjaldt dette de aller fleste og det henger igjen i folkesjelen ennå. Ironisk nok er de som tjener mest på denne filosofien de som ikke deler den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...