Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tilbrakt nok en kveld på Skedsmotun behandlingssenter. For de som ikke kjenner til stedet er det en smertelindrende klinikk for mennesker som skal dø av kreft og har kort forventet levetid. I gjennomsnitt dør folk etter en uke der og men farmoren min har snart holdt ut en måned. Det er et utrolig sært sted å være over såpass lang tid, for man blir hele tiden kjent med nye mennesker som så dør etter noen få dager, deretter kommer det nye og tar plassen deres og sirkelen gjentar seg sånn ca. en gang i uka. Det er også svært forskjellig hvordan folk dør; noen slites gradvis ned over lang tid, andre er i kjempeform én dag og så døde den neste.

 

Farmoren min ser ut til å ha angst for å være alene, så etterhvert som hun er blitt dårligere har vi begynt å rullere på å være hos henne slik at det er hvertfall én fra familien der hele døgnet. Det skulle selvfølgelig bare mangle, men det betyr også at hverdagen hovedsakelig består av å jobbe til 4-5 og så se på folk dø frem til leggetid. Ikke spesielt oppløftende, men sannsynligvis noe man kommer styrket ut av.

Trist å høre om farmoren din. :( Det høres ikke ut som et fint sted egentlig. Vi har pasienter her og jeg har blitt relativt kjent med flere opp igjennom årene. Jeg har ikke sett at noen har dødd, eller funnet noen av de døde, men det er litt spesielt allikevel. Husker godt en episode for svært mange år siden. Søsteren, kusinen min og jeg satt på bestemors terasse og rett ved siden av er steintrappen inn til huset. En av de eldre damene skulle gå ned den trappen (det er vel en 5 trappetrinn elns). Hun snublet sannsynligvis og falt rett ned på steinhellene med pannen først. Hun døde noe dager etterpå. Jeg kan fortsatt høre det "dunket" da hun datt... :no: En kan aldri være helt forberedt på døden, selvom en på en måte kan kjenne seg bedre rustet og kjent med prosessen du må igjennom når en av dine kjære har gått bort. Jeg har ikke mistet noen personer som stod meg veldig nær enda og jeg gruer meg veldig til det skjer.

 

Men over til noe hyggelig. Jeg skal på kino. Har ikke vært på kino på flere år. Skal se Super 8 tror jeg.

Lenke til kommentar

Ikke sant, det er da det er morsomt. Litt avkastning vil du jo også få; 20 år og kanskje du har tjent deg til millionær på Valve? :wee: Men jeg tror det ville vært gøy å tenke på at man eier bittelitt av selskapet når man spiller spillene deres, vil gi deg en god-følelse tror jeg!

 

Argh, Valve er et privat selskap, så aksjer er utelukket!

 

Hva har Oslo å by på da? O.0

Eller når jeg tenker meg om, hva har Elverum å by på? :p

 

Fordelen med Oslo er at det er langt lettere å komme seg dit for de fleste. Inklusive meg!

Lenke til kommentar

Oslo er og blir norges beste by.

Dog også en av de styggeste sånn alt i alt.

 

Siste dagen av svenneprøven min var i dag og jeg er faens så usikke rpå om jeg står eller ikke. Strykprosetnen er visst på godt over 60%

 

Jeg føler meg rimelig sikker på at du postet noe om at man "skulle være rimelig idiot om man stryker på den siden man har jobbet med det så lenge" her i SO 1 for en stund tilbake, men jeg gir opp å leite etter det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...