Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lördagen gaar mot slutten. I morgen kveld skal jeg hjem, men jeg liker meg godt her og det kan hende det blir en tur til i löpet av aaret.

 

Paa den annen side saa ser jeg frem til aa komme i gang med Dynasty Warriors 7 igjen. Muligens det beste i serien saa langt hvis du spoer meg.

 

:omg: Herre for noen stygge tanker dere har. :scared:

Dere må gå og vaske hjernene deres med såpe tror jeg.

 

Enig. Jeg tar avstand fra all den sjokkerende umoralen som legges for dagen her.

Lenke til kommentar

Nei. Alle Dynasty Warriors-spill forteller historien om Romance of the Three Kingdoms, en borgerkrigsperiode i Kina paa slutten av Han-dynastiets tid, fra begynnelse til slutt. Syveren er nok bra aa starte med, for i stedet for aa fortelle historien fra hver enkelt krigers perspektiv, som i fem og seks, saa fölger man i stedet en fraksjon etter eget valg (Shu, Wei, Wu eller Jin) og kontrollerer den krigeren som passer best til hvert slag historisk sett. Paa den maaten er det lettere aa komme inn i historien selv om man aldri har hoert om DW eller Romance of the Three Kingdoms för.

 

Selve gameplayet er en kombinasjon av et arkade-aktig beat'em up der du slaar deg gjennom hundrevis, tusenvis av fiendetropper, og et historisk strategispill der du maa velge hvor paa slagmarken du skal paavirke kampen og oppfylle maal som aa ta en festning, redde en offiser, ödelegge en demning etc.

 

Sjekk ut introen og noe gameplay paa Youtube, saa faar du en ide. Det er en smakssak, men jeg elsker den hylende 80-tallsmetallen i disse spillene.

Lenke til kommentar
Har sjekket ut litt og liker godt den 1 mot ørten slåssingen. Får se litt mer, men skader ikke å prøve.

 

Da gjör du meg glad for det er ganske tynt med DW-fans aa snakke med i Norge.

 

Hvis du vil komme i rett stemning kan du se filmen "Red Cliff" av John Woo, ideelt sett den uklippede versjonen, som handler om et av slagene fra Romance the Three Kingdoms/Dynasty Warriors.

 

For min del gikk det saa langt at jeg faktisk leste hele originalverket Romance of the Three Kingdoms paa en hyttetur. Det er en historisk roman fra 1300-tallets Kina paa rundt 3000 sider, men det gikk overraskende fort unna. Kinas svar paa Snorres kongesagaer, vil jeg si.

Lenke til kommentar

Godt mulig det er den sterkt forkortede kino-utgaven. Fortsatt en god film, men fullversjonen er mye bedre, da den tar seg god tid og stresser ikke avgaarde med handlingen, saa du faar god tid til aa bli kjent med karakterene og settingen. Det blir kanskje en smakssak, men jeg foretrekker heller at en film er litt lengre og har et bedagelig tempo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...