Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte det for 2 dager siden når det bare var på 25% salg :(

 

Men, kjøpte DLC'ene på 50%. Helt latterlig at de tre DLC'ene koster mer tilsammen enn hovedspillet

 

Kjøper også Skyrim i dag på steam, via en amerikansk fyr jeg kjenner. Dollar istedenfor euro er najs

 

Hehe, bummer! Jeg venter med DLC til jeg faktisk har spilt spillet, noe sier meg at det rekker å bli tilbud flere ganger før den tid. Burde jeg ha spilt Fallout 3 før jeg spiller Fallout: New Vegas?

 

Ja, det er jo ca. 2 kroner å spare per krone nå, så det er jo slettes ikke dårlig!

 

@Gormers: Og det er grunnen til at jeg gleder meg til spillet kommer med move-støte til PS 3 her til lands.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynte på Fallout 3 på normal i de dager det kom ut, men jeg gikk dritt lei av å hele tiden bomme på 90% citical hits og møte folk som var bedre enn meg og jeg gikk rundt som en utsulta stakkar uten ammo eller helseitems. Og når jeg så omsider kom meg ut av den forbanna kloakken møte jeg et insekt eller noe jeg rett og slett ikke kunne drepe.

 

Et insekt. Jeg ble stoppet av et insekt.

Lenke til kommentar

Neh. Kjem an på kva slags karakter du vil spele. I Fallout 3 ville eg tilrådd Small Guns, Sneak og Lockpick som tag skills for alle nybyrjare. I New Vegas er non combat-skills mykje viktigare, så ein kan f.eks. bytte ut lockpick med science eller Sneak med Speech. I NV er òg Big/Small Guns verte til "Guns", så det er ein veldig allsidig kampevne.

Lenke til kommentar

Begynte på Fallout 3 på normal i de dager det kom ut, men jeg gikk dritt lei av å hele tiden bomme på 90% citical hits og møte folk som var bedre enn meg og jeg gikk rundt som en utsulta stakkar uten ammo eller helseitems. Og når jeg så omsider kom meg ut av den forbanna kloakken møte jeg et insekt eller noe jeg rett og slett ikke kunne drepe.

 

Et insekt. Jeg ble stoppet av et insekt.

Wouldn't hurt a fly eyh?

Lenke til kommentar

Jeg synes Very Hard på Fallout 3 er alt for lett. Tror nok det bare er du som er dårlig :whistle:

 

De første levlene kan riktignok være litt tunge, men hvis du har riktig specs og vet når du skal bruke VATS og ikke, så går det seg til.

 

Vats er nemlig veldig dårlig til mid/long range skyting (i alle fall de første 10-15 levlene), men ofte veldig bra "close up". Hvis du møter fiender med et godt våpen kan det også være lurt å skyte det ut av hendene på dem. Da blir plutselig faren mye mindre.

 

Men spill fallout. Kan ikke forstå ta du av alle ikke liker det. Postapokalyptisk og hele greia.

Lenke til kommentar

@Zealuu: Ok. Jeg kommer sikkert til å spørre igjen, det er nok en stund til jeg begynner. Spillet har fått festet seg som "liker ikke2 i minnet mitt, og den delen av hjernen som prøver å overbevise meg om at jeg ikke spilte det nok klarer bare ikke vinne.

 

@Error: Nettopp, og jeg har heller ikke noe i mot et godt rollespill. Alt sier at jeg skal like Fallout, men som jeg skrev til Zealuu: Jeg klarer bare ikke overbevise meg selv om at jeg burde gjøre det.

Lenke til kommentar

Jeg likte det heller ikke første gangen jeg spilte det (på xbox vel og merke) men andre gangen jeg prøvde gikk det rett inn.

 

Bare fyr det opp nå med en gang og lag en ny dude

 

Ta kun 3 poeng i charisma, 9 poeng i intelligence og resten rundt 5. Så velger du small guns, sneak og lockpick (akkurat det Zealuu foreslå faktisk) som TAG-skills og så er du good to go.

 

Edit: Fikk forresten double-kill med ett hagleskugg i BC2 i dag.

post-152514-0-75747900-1312829845_thumb.jpg

Endret av Error
Lenke til kommentar

Ein *må* ikkje bruke Charisma som dump stat (og ein må ikkje ha ein dump stat heller). Trur Gifted er med som Trait i NV, alltid lurt å velgje den (+1 på alle stats, litt mindre på alle skills - mens skills får du mykje av med høg Int). Om du liker VATS, og tenkjer å gå Guns/Sneak/Lockpick er det greitt med 7+ i Agility òg.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Meh, charisma trenger du ikke. Bare putt poeng i speech så kommer du deg forbi det meste

 

Å ha høy int er latterlig deilig siden du får så mange skillpoints. Hvis du i tillegg henter Intelligence Bobhead helt i starten (en opplevelse i seg selv) så er det bare å gunne på med 10 int gjennom hele spillet.

 

edit: Jeg får vite om jeg kommer inn på IB linja på Berg VGS i morgen eller i overimorgen (tror jeg) :wow: Er supernervøs

Endret av Error
Lenke til kommentar

Når jeg har spilt Fallout har jeg alltid brukt strength som dump. Har aldri funnet noen veldig bruk for det. Pleier ikke sette den på 3 though. Setter på 4. Får PC tilbake i morgen (familiebesøk og de har okkupert rommet mitt) og skal fyre opp F3 igjen :wee:

 

Spørsmål til Error: Hvordan spilte du? Altså hva gjorde du først i spillet? Rett på MQ eller levela du på sidequests?

Lenke til kommentar

Er level 30 nå og har vel kommet halvveis inn i main quest. Har alle skills i 100, så godt som alle de beste våpnene, har funnet sikkert 60 Nuka Cola quantums, har gjort alle DLC'ene ferdig (unntatt broken steel) og har oppdaget haugevis av steder i spillet :p

 

Edit: Jeg blir helt gal av å ha lav strenght. Å bare kunne bære littegrann er helt forferdelig.

 

Edit2: Gjorde ferdig Operation: Anchorage i går eller for 2 dager siden. Chinese stealth armor er virkelig helt broken. Hvis jeg bruker et silenced våpen kan jeg bare skyte og skyte på fiendene til de faller om, uten å bli oppdaget. Anbefaler nesten å ikke bruke den, siden det ødelegger balansen i spillet helt

Endret av Error
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...