Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis jeg sier opp en stilling hos et arbeidssted, og det sies at oppsigelsesperioden er på 14 dager, det betyr at jeg fortsatt må jobbe der i 14 dager amirite?

 

Allerede lei av å servere baguetter til fulle idioter?

 

Vel, nei..

Jeg er allerede lei av å være på et sted der jeg har fått opplæring på halvparten av det jeg visstnok burde kunne, å alltid møte en eller annen klage eller "oppfordring" fra folka som kommer på morgenen om ting jeg ikke hadde peiling på måtte gjøres, SAMT å servere baguetter/pølser/hamburgere/ til fulle/utakknemlige/sure/gretne folk som fortsatt tror at de bak kassa er ubetydelige drittfolk som egentlig gir f... og bare er ute etter å plage de.

 

:p

 

Altså, jeg har jobbet som kundebehandler/selger/whatever ved en del anledninger tidligere, og jeg tar egentlig avstand fra å kritisere tidligere/nåværende arbeidsplass, men dette stedet her tar virkelig kaka.

Slik som fyren som insisterte på at han (ja bare han, ikke han og noen venner) skulle ha fire hundre-grams hamburgere.

Da jeg foreslo å heller gi en tre hundre-grams og èn hundre-grams slik at vi kunne få anledningen til å servere flere burgere til de typ 80-90 fulle ungdommene som var der den natten (eneste nattåpne matserverings-stedet i gangavstand fra sentrum, wehey!) ble han fornærmet og mente dette bare var et drittsted.

 

Og nei, han var IKKE full.

 

Samt det å få høre folk snakke bak ryggen din mens du lager burgere om hvor forferdelig slappe disse ungdommene er og hvor f... de gir, samt at de nevner at de burde ringe sjefen og klage.

Tanken på at jeg er ny og jobber ræva av meg for å kunne tilfredsstille selv den mest krevende kunde (jeg er en av de som i løpet av en tre dagers periode med den samme kunden og klagen så vidt antydet at jeg begynte å bli irritert av denne situasjonen) kunne aldri falle de inn.

 

Makan til utakknemlig jobb :tease:

 

 

 

P.S:

Det hele toppet seg da jeg kom på jobb og spydde inne på dass rett før jeg skulle begynne skiftet mitt, da jeg ringte sjefen ble han irritert, og etter en stund med å prøve å finne noen til å ta over for meg (ja jeg vet det er vanskelig klokka 22:00, men det endrer ikke det faktum at en av disse personene vi prøvde å få tak i hadde slått av telefonen fordi han skjønte at han kanskje måtte jobbe hvis sjefen fikk tak i han, dette er samme personen jeg snakket med på telefon to minutter før jeg ringte sjefen).

Og siden det ikke var aktuelt for sjefen å komme på jobb (siden han aldri nevnte muligheten for at han kunne komme og ta over), så ble jeg løpende på dass frem og tilbake gjennom en 8.5 timers jobbdag uten innlagt matpause samt med ting å gjøre, mens jeg hadde kommentaren: "Nei men da får du bare låse dørene eller noe sånt og sitte og spy i en bøtte bak kassa da! for vi har ikke noe slikt at vi bare kan låse og dra fra stedet!" i bakhodet.

 

Jeg skjønner at det ikke er lett og jeg kan godt akseptere å måtte være på jobb siden jeg ikke tenkte på å si fra tidligere (trodde uggenheten og svimmelheten var pga nervøsitet før oppkjøringen samme dag, som jeg heller ikke fikk noen til å ta vakta mi før selv om jeg spurte sjefen dagen jeg ble ansatt om dette kunne ordnes), men jeg mener fortsatt at han iallefall kunne ordlagt seg annerledes.

 

Men men, han hadde iallefall forståelse for at ikke alt kunne bli gjort, woopdidoo! :w00t:

 

 

P.S 2:

I kveld og i morgen kveld skal jeg derfor på "test" hos den lokale restauranten for å se om jeg kan bli fast ansatt servitør 5 dager i uka fra 14:00 til 23:00 (tror jeg, eller så var det 22:00), med innlagt matpause (med et gratis måltid, og all drikken er gratis) og sjef pluss ansatte som har et veldig veldig godt rykte på seg i denne grøfta ved Hamar*.

Håper på å klare dette slik at jeg slipper å måtte jobbe hvor jeg jobber så veldig mye lengre, jeg overvurderte nok (og undervurderte jobben) meg selv og hvor mye jeg var i stand til å tolerere/takle.

 

Ah well.

 

 

Edit:

*sitat, Ole Paus.

 

 

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Akkurat som Are Kalvø mao.

 

Bare annerledes.

Personleg tykkjer eg Are Kalvø kan vere frykteleg morosam, men ein gong i blant så er han berre ikkje det. Antar det gjeld alle komikare, då.

 

Det hender han ikke er morsom, men som regel ler jeg godt av Kalvø. Han har også skrevet noen gode bøker oppigjennom.

 

Jeg foretrekker humor som er litt skarp i kantene, som tør å teste grensene for det aksepterte og skape kontrovers. Kalvø blir for meg altfor trygg og bestemorvennlig til å være interessant.

 

Jeg setter pris på litt spark jeg også, men jeg har ikke noe behov for kontrovers bare for kontroversens skyld, noe jeg har inntrykk av at det ofte er. Kalvø er ofte frempå med spark, og jeg føler jeg har hørt alt for lite på Hallo i uken.

 

@Snurreleif: Jøss, er du fra Elverum? Har familie der, av typen jeg aldri prater med but still. Og bor ikke så alt for langt unna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...