Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Twitter har vært veldig nyttig i dag, ikke bare fordi informasjonsstrømmen fra NRK/TV2/BBC var litt sen (og amerikanske medier var helt på trynet, BBC var overraskende gode), men også fordi mobilnettet var over kapasitet både i Oslo sentrum i tiden etter eksplosjonen, og på Utøya senere - i tillegg til at de på Utøya prøvde å gjemme seg, så telefonprating var ikke så lurt.

Lenke til kommentar

Bomben er en ting. Den var laget for å skremme og skape forvirring. Blir kvalm av det som skjedde på Utøya, ren massakre av aktiv ungdom. Håper virkelig dette ikke blir brukt som argumentasjon når det gjelder feks. innvandring og overvåking etc.

Ikke rasistisk ment, men hvorfor skal vi ikke limitere innvandringen? Vi slipper jo inn mest innvandrere, de kommer jo hit fordi de blir nekta i alle land, også må sosialen drive å fø på dem. Jeg har ingenting i mot innvandrere som jobber! Men de som kommer bare for å snylte på staten er noe annet.

Lenke til kommentar

Hvem som gjorde det og hva grunnen var er jeg egentlig fullstendig likegyldig til. Har ikke noe å si. Handlingen taler for seg selv.

 

Merker faktisk at jeg begynner å bli litt lei denne saken allerede.

 

Det jeg mente var at det faktisk er en betydelig forskjell på terror og en diger idiot.

 

Slapper mer av nå, men fortsatt ganske shaky når jeg tenker på hvordan det må ha vært på Utøya. Stakkars folk.

Lenke til kommentar

Bomben er en ting. Den var laget for å skremme og skape forvirring. Blir kvalm av det som skjedde på Utøya, ren massakre av aktiv ungdom. Håper virkelig dette ikke blir brukt som argumentasjon når det gjelder feks. innvandring og overvåking etc.

Ikke rasistisk ment, men hvorfor skal vi ikke limitere innvandringen? Vi slipper jo inn mest innvandrere, de kommer jo hit fordi de blir nekta i alle land, også må sosialen drive å fø på dem. Jeg har ingenting i mot innvandrere som jobber! Men de som kommer bare for å snylte på staten er noe annet.

Du kan synes hva du vil, men han mente bare at DETTE ikke bør brukes som argumentasjon for limitering av innvanring, uansett hvilken opprinnelse gjerningsmannen skulle ha. Egentlig er det ikke tid for politisk snakk nå uansett.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Bomben er en ting. Den var laget for å skremme og skape forvirring. Blir kvalm av det som skjedde på Utøya, ren massakre av aktiv ungdom. Håper virkelig dette ikke blir brukt som argumentasjon når det gjelder feks. innvandring og overvåking etc.

Ikke rasistisk ment, men hvorfor skal vi ikke limitere innvandringen? Vi slipper jo inn mest innvandrere, de kommer jo hit fordi de blir nekta i alle land, også må sosialen drive å fø på dem. Jeg har ingenting i mot innvandrere som jobber! Men de som kommer bare for å snylte på staten er noe annet.

Gidder ikke kommentere. 1+ til Gormers.

 

EDIT: Tror Utøya blir og bli helt jævlig når det får lett skikkelig. Fy faen for en dag. Ble nesten lettet over at det ikke var islamske ekstremister. Liker ikke at det fokuseres så mye på hvem som står bak så tidlig i etterforskingen.

 

EDIT2: Når det gjelder mediedekning av saken bør det nevnes at dagbladet.no som eneste avis fjernet alle nyheter som ikke hadde med hendelsene å gjøre. Det mener jeg absolutt er på sin plass. Blir kvalm når jeg leser om massemord på vg.no, og kan scrolle litt lengre ned og lese som slaskete kjendisfester og puppenytt. Dagbladet har også være meget tidlig ute med nytt blant de norske mediene.

Endret av Backstabber
Lenke til kommentar

Sånn "on the bright side" så var fyren bak Oslo-angrepene mest sannsynlig psykopatisk, og det virker ikke som han representerer noen spesiell organisasjon.

 

Hvis en nynazistisk gruppe hadde vært bak kunne det skjedd igjen og igjen, men han her kommer jo aldri ut av varetekt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...