Lakus Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 (endret) Lad opp. Jeg har kjøpt nytt skjermkort, harddisk og tastatur. Kom frem til at å kjøpe ny PC bare er tull så holdt meg til under 2000kr Edit: Fikk ny lommebok i dag. Wee. Endret 15. juli 2011 av Lakus Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Det er fredag og det betyr fest og mo...telefonvakt på jobben med masse frustrerte folk som ikke klarer å fremstille saken sin på en sammenhengende måte, og som jeg dermed må bruke et kvarter på å finne ut av at er blitt feiloversatt, og så blir de enda sintere til neste stakkar tar telefonen. Hva skal du kjøpe for lønna da Lakus? Signaturen din irriterer meg grønn faktisk... Regner med at den er tatt ut av kontekst. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Lad opp. Jeg har kjøpt nytt skjermkort, harddisk og tastatur. Kom frem til at å kjøpe ny PC bare er tull så holdt meg til under 2000kr Jeg kjøpte meg CPU, HK, en SSD og HD i går.. Min maskin gikk føyken denne uka, men slapp unna med 5000 selv, så er ikke så ille å kjøpe nytt i dag egentlig.. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Kjøpte meg ny PC for to år siden, og den er top notch i dag, selv om jeg kanskje vurderer nytt grafikkort. Ga 16k bare for tårnet med innhold, så det skulle vel strengt tatt mangle. Litt gøy å se alle prate om i7-prosessorer nå når jeg har hatt det i to år denne sommeren. Var jo av akkurat den grunnen jeg kjøpte en så dyr PC, jeg eier ikke ferdighetene til å byte hardware utover grafikkort og da er det like greit å kjøpe noe som holder i noen år. Men det er klart, det skal gå en rimelig god stund for at det skal lønne seg rent økonomisk når gode PC'er faktisk ikke trenger koste all verden. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 (endret) Kjøpte meg ny PC for to år siden, og den er top notch i dag, selv om jeg kanskje vurderer nytt grafikkort. Ga 16k bare for tårnet med innhold, så det skulle vel strengt tatt mangle. Litt gøy å se alle prate om i7-prosessorer nå når jeg har hatt det i to år denne sommeren. Var jo av akkurat den grunnen jeg kjøpte en så dyr PC, jeg eier ikke ferdighetene til å byte hardware utover grafikkort og da er det like greit å kjøpe noe som holder i noen år. Men det er klart, det skal gå en rimelig god stund for at det skal lønne seg rent økonomisk når gode PC'er faktisk ikke trenger koste all verden. Er vel snakk om i7 socket1155 nå for tiden. Du har vel socket 1366. Er ikke så mye snakk om 1366 lengere, og den bli jo erstattet av 2011 når det kommer. Endret 15. juli 2011 av Mr. A Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Jeg har brukt en del tid på å sette sammen en liste over delene til en kraftig spill-PC som jeg planlegger å kjøpe, dessverre har jeg utsatt det så lenge nå at jeg tror de delene jeg satte opp begynner å bli utdaterte. :!: Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Ja, de er nok det. Du gjør lurt i å vente litt til da det er nye teknologier på vei (Intel 2011/amd bulldozer og nye generasjoner skjermkort med høyere ytelse for pris) Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Er vel snakk om i7 socket1155 nå for tiden. Du har vel socket 136. Er ikke så mye snakk om 1366 lengere, og den bli jo erstattet av 2011 når det kommer. Hei hei hei, ikke noe regn på paraden min takk! Hvordan finner jeg ut hva slags socket jeg har? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 (endret) Er vel snakk om i7 socket1155 nå for tiden. Du har vel socket 136. Er ikke så mye snakk om 1366 lengere, og den bli jo erstattet av 2011 når det kommer. Hei hei hei, ikke noe regn på paraden min takk! Hvordan finner jeg ut hva slags socket jeg har? *regne regne regne* Om du handlet i nettbutikk så burde det stå på kvitteringen. Er faktisk ikke sikker på hvordan du finner socket uten å ta prosessoren ut av maskinen. Edit: Regner med du bruker Windows 7. Da kan du prøve å høyreklikke på min datamaskin og klikke egenskaper. Der skal cpu navn stå. Om det står feks 920 eller 950 er det socket 1366. Om det står 2600k eller lignende er det socket 1155. Edit2: Kan nevne at 1366 ikke er noe dårligere en 1155, heller tvert imot. 1366 er high end socket'en til Inten mens 1155 og 1156 er økonomi modellene. Endret 15. juli 2011 av Mr. A Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Jeg lo godt når jeg leste denne artikkelen :!: Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 920 @2,67 GHz Da har du en socket 1366, faktisk akkurat samme som jeg har Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Jeg bestilte i5 2500 jeg da, virker da svært bra. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 i5 2500 frister ekstremt mye. Det som gjør at den frister så mye er at det ikke nødvendigvis trenger å koste så mye for en PC som kjører alt avmine typer spill 100%. For ikke å snakke om at den prosessoren der er ekstremt overklokkbar, og det med fine temperaturer. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Jeg bestilte i5 2500 jeg da, virker da svært bra. Ja, den skal være mere en god nok for de fleste. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 High five! Prosessor five! Regular geek slappingparty over here! Jeg lurer på hvor lang tid det tar før TF 2 mister de fleste av sine F2P-spillere. Ikke at jeg vil a de skal bli borte, det er gøy med masse friskt blod på serverne jeg frekventerer. 56 backstabs og 3 deaths på to runder nå, og det er ikke fordi jeg er forbanna god (litt over gjennomsnitlig Spy, mest fordi jeg kjenner brettene inn og ut og kan de aller felste gjemmesteder og tankesett for hver klasse), det er fordi folk står stille uten å ense omgivelsene rundt seg. Snipere kan se meg backstabbe en heavy allikevel fortsetter de å scope på vogna det ikke står folk ved. Husker stundene jeg var sånn selv. Men jeg hadde det enklere, for da var det bare ett våpen til hver, færre brett og alt var generelt litt enklere å sette seg inn i. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 For ikke å snakke om at den prosessoren der er ekstremt overklokkbar, og det med fine temperaturer. Nå har ikke jeg vurdert noen form for overklokking da Skal sitte i en stue-pc så krever ikke allverden og sist jeg overklokket noe gikk det rett til (unnskyld språket..) helvete Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Kunne godt tenke meg å lefle med overklokking selv, men faktum er at jeg ikke aner hva det i det hele tatt går ut på utover å tweake hardware til å jobbe bedre. Frister litt med vannkjøling også, just for the bling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå