Rider of Reason Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Ikke i det hele tatt, jeg liker nord-Norge xP Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Se på avataren min. Ser han søt ut? NEI! ( ) Lenke til kommentar
Error Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 RoR ser veldig annerledes ut enn jeg hadde forventet. Relativt lite typisk weaboo med andre ord. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Så det mener du? ^_^ Not sure what to make of that comment. Lenke til kommentar
Error Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Tja, du får vel dømme selv. Når jeg ser for meg en weaboo-person så grøsser jeg litt, men kan vel tenke meg at asiatiske jenter er mer på den stilen. Nå er ikke asiatiske jenter noe i forhold til meg, men siden de er så mange flere enn meg blir bedømming av hva som er best noe vanskeligere. Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 RoR ignorerer meg på Face. Så da sier jeg god natt. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Beklager så først nå at du sendte melding. >_< @Error: Vet ikke om jeg skjønner nå heller. Er jeg en weaboo, og hva er en weaboo forresten? Og hva er dette med asiatiske jenter? o.O Lenke til kommentar
Error Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 (endret) http://www.urbandictionary.com/define.php?term=weaboo Les det tredje avsnittet i den første definisjonen. Weaboo er mye mer catchy enn "anime enthusiast", så derfor blander jeg gjerne. En weaboo tenker jeg meg som dette: Som sier "kawaii kawaii" i ett sett. Grøss Nå er du mer en anime enthusiast enn en weaboo, men jeg forestilte meg at du var litt som det der. Du er tydeligvis ikke som det, i det hele tatt Angående asiatiske jenter er dette tankerekken: Asiatiske jenter liker japanske boyband (tror jeg) Asiatiske jenter liker gutter som ser ut som de i japanske boyband Vestlige weaboos prøver å se ut som gutter fra japanske boyband Det å være weaboo = være attraktiv for asiatiske jenter Videre tenkte jeg at hvis man er weaboo som jenta på bildet over er ikke det "akseptert" i den vestlige verden, men det er en fordel i den østlige verden. Skjønner du? Endret 13. juli 2011 av Error Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Awwwww, kawaii desu~~~~ Hahahaha xD Skjønner litt mer hva du mener nå. Generalisering på høyt nivå altså. ^_^ Spesielt med bruken av "Asiatiske jenter". Halve verdens befolkning er etnisk asiatere. Det du tenker på er den moderne japanske kulturen, og nærmere bestemt ungdomskulturen. Japan har alltig vært et veldig homogent samfunn hvor det å stikke seg ut i mengden har blitt sett ned på, ungdom liker som kjent å være rebeller, og har derfor gått for det helt motsatte i Japan, å stikke seg ut mest mulig, dette har da vidreutviklet seg til den subkulturen med otakus og alt det der. Otakus varierer også veldig, fra de som kjører cosplay og hele pakka, til de som bare er fan av anime, spill, musikk og generelt moderne kultur fra Japan. Dette stemmer like mye i Japan som I vestlige land med otaku klultur. Å si at det er mer akseptert/fordel i den østlige verden (hovedsakelig Japan du sikter til da) blir heller ikke helt riktig. Det er ikke egentlig så mye mer "Akseptert" i den forstand, der enn her. Det er bare mer utbredt der. Det er ikke mer en fordel der som her, Japanske og andre asiatiske jenter er like forskjellige som jenter her. Hvis det skal være en fordel så tenker du på for å tiltrekke jenter fra otaku-kulturen (vet ikke om det er det du tenker, men hele Japan er ikke otakus), og da er den fordelen like stor her i Norge, det er bare utvalget som er mindre fordi subkulturen ikke er like utbredt her. Og for å avslutte med det jeg startet med. Alle asiatiske jenter liker ikke Japanske boyband og med det da gutter med guttejente-utseende (*). Faktisk er det veldig populært med vestilge artister i Østen. Spesielt vet jeg at Taylor Swift er ekstremt populær i Japan og andre østlige land. Kanskje mer enn her i vesten. Ett mer personlig eksempel er kjæresten min og hennes venninner. Ingen av dem er fan av Japanske boyband (hun er faktisk stor Taylor Swift og Avril Lavigne fan ><). Og det er kun kjæresten min og en venninne som er anime interessert. Og til slutt må jeg nesten spørre, var det fordi jeg har asiatisk kjæreste og (etter din deduksjon) de liker weaboos fra Japanske boyband, at du trodde jeg så ut som en weaboo? (* Side note: Mener å ha hørt at forsking viser at kvinner ofte er tiltrukket av gutteaktige menn når de er ute på byen og flørter, men når det nærmer seg deres produktive periode endrer smaken seg og de tiltrekkes av mer maskuline menn. Dette er da ment å være fordi de instinktivt vil ha noen som kan ta vare på dem og eventuelt avkom i "parringstiden" (maskuline menn). Sansynligheten taler også for at de vil velge nettop maskuline (evt. trygge, stabile) menn som en langvarig partner) Sånn, wall of text finished. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Får ikke sove Men får testet ut ipaden fra sengen og se hvordan den er å skrive med her på forumet, og den funker som en drøm. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 God og uttømmende beskrivelse av RoR der som stemmer med det jeg selv opplevde i Japan. Blant en befolkning på over 120 millioner som plutselig har oppdaget indvidualisme blir det uunngåelig mange subkulturer. Anime er blitt populært i vesten så den subkulturen er fulgt med, men det er bare én av mange og man kan kanskje si det så enkelt som at man i Japan tar hobbyene et steg lenger, noe som antageligvis er en motreaksjon på presset ellers i samfunnet. Som sier "kawaii kawaii" i ett sett. Grøss De sier ikke det etter at de får noe i munnen. Jeg er overbevist om at jenters generelle hang til å si tullete ting egentlig er en skjult oppfordring. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Hva er det egentlig Sparta insinuerer i de siste linjene? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Hva er det egentlig Sparta insinuerer i de siste linjene? Syns det var rimelig åpenbart. Og jeg er hjertens enig, så lenge man slipper å lage fly-lyder for å slippe til. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Hva er det egentlig Sparta insinuerer i de siste linjene? At du skal kjøpe en BigMac til henne. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Jeg våknet i dag med litt stuffy øyne, og tenkte "men det må jo bety at..." og ganske riktig, det er fint vær. Allergier er nyttig for noe. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 (endret) Hva er det egentlig Sparta insinuerer i de siste linjene? At du skal kjøpe en BigMac til henne. Jaså, kaller du den det? Syns det var rimelig åpenbart. Og jeg er hjertens enig, så lenge man slipper å lage fly-lyder for å slippe til. Lol what? Jeg våknet i dag med litt stuffy øyne, og tenkte "men det må jo bety at..." og ganske riktig, det er fint vær. Allergier er nyttig for noe. Frister å be deg våkne med stuffy øyne frem til desember, men i og med at det ikke hjelper meg noe om sola skinner i Bergen kan det være det samme. Jeg er veldig stemt for et forumtreff i sommer! Hvem er med? Endret 13. juli 2011 av AltF4 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Syns det var rimelig åpenbart. Og jeg er hjertens enig, så lenge man slipper å lage fly-lyder for å slippe til. Lol what? Grovis Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Haha å herre. Er noe dritt med så små kjærester da. Må legge seg så tidlig. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Det er da ingen bakdel... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå