Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan jeg free-roame i Batman når jeg har rundet det, for å finne ting?

Jepp.

@Spartakitty: Da var det kanskje ikke det allikevel, for kan ikke huske å ha stått fast noe særlig tidligere. Og så flaks at jeg har truffet på alt har jeg neppe hatt :p

Lenke til kommentar

De aller fleste er koselige, som f.eks My Neighbor Totoro. Andre er kanskje litt mer dramatiske, men som ender bra til slutt. Grave of the Fireflies er trist fra ende til slutt.

Anbefaler å lese "Starting Point" av Hayao Miyazaki. *peker på signaturfelt* Det er en samling artikler, skisser og utkast til filmer av Miyazaki fra 80-tallet og opp til midten av 90-tallet. Man kan bl.a. lese hvordan Miyazaki så for seg at storfilmer som Mononoke og Totoro skulle bli mens de ennå var i planleggingsfasen. Han skriver f.eks. at Porco Rosso ble laget for middelaldrende menn som reiser mye med fly og har fått hjernen redusert til tofu av oksygenmangel (dette er ganske ordrett).

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Filmene fra Studio Ghibli er gull. Gleder meg til den nye filmen. :love:

Biggest quote of truth ever!

Da skjønner jeg hvorfor det spillet ser så pent ut, for de filmene ser virkelig pene ut, og også ganske koselige.

Hvis du ikke har sett noen av filmene fra Studio Ghibli, anbefaler jeg deg virkelig å se dem. De er mesterverker. Tror du (også ^^) vil elske dem. :love:

Edit: Mener jeg så en tv-serie om lånere for lenge, lenge siden, og en av dem het Arrietty.

Endret av Rider_of_Reason
Lenke til kommentar

Liste over Ghibli-filmer

Det er høy kvalitet på alle, men jeg vil anbefale å begynne med de mer kjente, rett og slett fordi de er mer storslagne og tilgjengelige.

Jupp jupp.

Hvilken versjon av FFV spiller du?

GBA denne gangen. Har prøvd meg på SNES og PS1 før, men jeg liker nok denne versjonen best fordi den har en bedre oversettelse, ingen ladetider, ekstra jobs, dungeons og bosser, og små detaljer som at alle karakterene har profilbilder i Amano-stil ved siden av snakkeboblene sine. Det er ikke så bra lydkvalitet som på PS1-versjonen (åpenbart), men det er det eneste.

Lenke til kommentar

Driver mdere med denne Ghibli-onanien nå igjen?

Transformers 3 i 3D i kveld!

Jeg så eneren og synes den var kvalmende overfladisk og laget uten kjærlighet til Transformers. Den prøvde altfor hardt å gjøre Transformers til noe hipt og kult for ungdommer som aldri har brydd seg før ved å kjøre på med spesialeffekter, døll hollywood-humor og verdens mest forutsigbare romanse. Til tross for at jeg elsket Transformers som barn følte jeg at jeg ikke var i målgruppen til denne filmen i det hele tatt. Nei, jeg sverger fremdeles til animasjonsfilmen fra 1986 og har ingen planer om å se verken 2 eller 3.

Lenke til kommentar

Betyr ikke "awesome" at det er kjempebra da?

Mulig. Men det jeg tenker på var at den underholdt meg godt, uten at jeg syntes den var noe spesielt bra.

Driver mdere med denne Ghibli-onanien nå igjen? Transformers 3 i 3D i kveld!
Jeg så eneren og synes den var kvalmende overfladisk og laget uten kjærlighet til Transformers. Den prøvde altfor hardt å gjøre Transformers til noe hipt og kult for ungdommer som aldri har brydd seg før ved å kjøre på med spesialeffekter, døll hollywood-humor og verdens mest forutsigbare romanse. Til tross for at jeg elsket Transformers som barn følte jeg at jeg ikke var i målgruppen til denne filmen i det hele tatt. Nei, jeg sverger fremdeles til animasjonsfilmen fra 1986 og har ingen planer om å se verken 2 eller 3.

Selv er jeg veldig glad for at de gjorde slik de gjorde det. Du sier de prøvde for hardt å gjøre Transformers til noe hipt og kult. Det klarte de jo også, men som du sier så var ikke målgruppen til "den gamle" fansen, men heller til de som ikke var kjent med det.

Endret av Craxmerax
Lenke til kommentar

Kan jeg free-roame i Batman når jeg har rundet det, for å finne ting?

Jepp.

Flotters! Vet det er en del jeg har gått glipp av. Det gjelder spesielt der det er sånne "skilt" med bilde av en edderkopp på. Aner ikke hva jeg skal gjøre for å åpne dem. Har tenkt at jeg sikkert får et nytt hjelpemiddel senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...