Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Det er en av grunnene til at jeg spør. Har kjempelyst til å fullføre denne trilogien ved å gå igjennom STALKER SoC først og så ta de to andre spillene som jeg faktisk ikke har fått spilt enda.

Må bare bli ferdig med så sinnsykt mange spill først, aldri hatt så mange prosjekter gående på en gang på det jeg kan huske. Duke Nukem Forever, DJ Hero (skal straks begynne på 2), Half-Minute Hero og LittleBigPlanet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At jeg ikke har spilt Batman: Arkham Asylum før nå er på grensen til en kriminell handling. Har akkurat kommet inn i botanical garden, så vet ikke hvor langt jeg har kommet i spillet enda. Men jeg kan si at spillet er helt fantastisk. Om Arkham City blir like bra eller kanskje bedre kan det fort bli årets spill.

Lenke til kommentar

Arkham Asylum er gode greier, ja. Jeg elsker å pirke på feil og dårlige designvalg i spill men jeg har ennå ikke funnet noe nevneverdig i AA. Jeg liker også hvordan spillet bruker den gamle, detaljerte DC-stilen og ikke den nye og mer minimalistiske. Sannsynligvis det beste Batman-spillet som er laget, med mindre man er full av nostalgi for det første Batman til NES, som hadde veldig god musikk. Ellers er det vært dårlig på den fronten.

Akkurat begynt på Final Fantasy V selv. Dette er mitt tredje og forhåpentligvis siste forsøk på å få rundet femmeren. Tidligere har jeg gitt opp delvis fordi jeg ikke skjønte job-systemet og delvis fordi jeg fikk juling (disse to henger naturligvis sammen), men nå har jeg forstått hvordan man helst skal bruke det og da er dette spillet faktisk ganske avhengighetsdannende. Jeg er egentlig litt overrasket over hvor godt jeg liker det nå i motsetning til før, men det har kanskje noe med at jeg var altfor umoden (rundt ti år siden forrige forsøk) og kom rett fra FFVII, IV og VI, som er mye mer begynnervennlige.

Målet er å få dratt gjennom 1-3 og, så jeg har rundet hele hovedserien.

Lenke til kommentar

AA er mitt første møte med et Batman-spill. Når jeg spiller pleier jeg som regel å finne ting som kan trekke litt ned på opplevelsen, men jeg har helt ærlig ikke funnet noe i AA. Det har kanskje litt "enkel" slåssing, der det som regel bare er å spamme X, men jeg liker faktisk det bedre enn å huske eviglange komboer. AA er (for meg) farlig nær perfekt.

Lenke til kommentar

Det er nevnt før, men bossene var vel det svakeste leddet med AA. Slossingen virker veldig enkel, men når du spiller på vanskeligere og tar de utfordringene, merker man at det er dypere enn man skulle tro med poengsystemet. Og ja, det er litt deilig at det er så simpelt.

Ellers er det jo veldig kult med mengden av dialog i spillet, men noe av det er litt tamt for en som ikke bryr seg så alt for mye om batman universet.

Lenke til kommentar

@Spartapus: Husker ikke hvilket spill, men tror det var FF V jeg kom et høvelig godt stykke inn i før jeg satte meg fast på en boss.

@nouse: Ja, det er faktisk tilnærmet perfekt. Litt enig i slossingen, samtidig er det det enkle som faktisk fungerer så genialt bra, og når du kombinerer det med den herlige snikingen blir det faen meg rått.

Lenke til kommentar

@Spartapus: Husker ikke hvilket spill, men tror det var FF V jeg kom et høvelig godt stykke inn i før jeg satte meg fast på en boss.

Helt sikkert. Man må eksperimentere med kombinasjoner av jobs og abilities for å ta mange av bossene, å levelgrinde har lite for seg. Jeg tror ikke det er noe annet FF der bossene kan bli så utrolig enkle bare du vet hvordan, eller så håpløst vanskelige om du bare prøver med rå makt. Å finne de rette taktikkene kan riktignok være svært tidkrevende uten guide. Garula f.eks., som jeg stod fast på, kan forvandles til en padde med Toad Song og blir da helt hjelpeløs. Men Toad Song kan man kun få ved å ha en Blue Mage med Learning-ability som lærer angrepet ved å bli truffet av det selv, og den eneste fienden som bruker Toad Song på det tidspunktet er ikke så lett å finne.

Siste boss kan forøvrig tas på 3-4 angrep uansett hvilken level du er på, men lykke til med å finne ut hvordan på egen hånd.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer Trine. 90 % avslag i pris på Steam... Ikke at det er mye å vurdere, men kommer jeg til å spille det?

@Spartapus: Hvor spiller du FFV hen? Jeg sitter og håper på en remake til en av DS'ene.

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...