Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Backstabber: Jeg så på noen spille det der i går. Hun spilte noe lignende animesanger og det var skikkelig tøft å se på.

Mulig jeg høres ut som en dør til dør jehovas vitne nå, men men. Det er sikkelig tøft også :D En kompis sa jeg måtte prøve. Og nå har jeg nesten 200 timer ingame på nesten 3 månder...

Lenke til kommentar

Noen som var på Desucon i helgen? Jeg har vært der i to år på rad men hver gang har det vært så utrolig slapp organisering, lange køer og lite plass at jeg droppet det i år. Samtidig er det bra at man endelig har animekonvensjoner i Norge med litt størrelse. Jeg kan huske den gangen animemiljøet i Oslo var så lite at man kunne kjenne alle. Desucon er vært proppet hver gang og det er et godt tegn, selv om det blir mindre behagelig å være der.

Lenke til kommentar

Noen som var på Desucon i helgen? Jeg har vært der i to år på rad men hver gang har det vært så utrolig slapp organisering, lange køer og lite plass at jeg droppet det i år. Samtidig er det bra at man endelig har animekonvensjoner i Norge med litt størrelse. Jeg kan huske den gangen animemiljøet i Oslo var så lite at man kunne kjenne alle. Desucon er vært proppet hver gang og det er et godt tegn, selv om det blir mindre behagelig å være der.

Har sett noen bilder derfra, hadde vært gøy å være der som "observatør" en gang. Er mange stilige kostymer og folk har virkelig lagt sjela si i det. Så ei som var kledd ut som Chell fra Portal 2. Hun kunne godt ha fått jobbet med mitt portalverktøy.

Weaboo-styr er ikke for meg

Edit: Det gjelder ikke bare for Desudesukawaii-con men også osu

Du kunne jo kledd deg ut som en båt?

Her er forøvrig mashup'en jeg prata om i går:

http://www.youtube.com/watch?v=zwRrIiKUzMY

DJ Hero er så forbanna mye kulere enn Guitar Hero.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Jeg har hatt lyst til å dra dit, men har ikke hatt noen å gå med. På Japaniforumet har jeg sett flere som har jobbet med kostymer og flere av de ser skikkelig bra ut. Ikke at du må ha på kostyme, men det er jo sikkert litt moro. I fjor var det jo en sånn svær scene og konkurranser. Det har virkelig blitt mye større enn det var, så jeg kan tenke meg at det blir ganske trangt om plassen. Helt sikkert ubehagelig om ikke alle der er like flinke til å ta vare på sin personlige hygiene også.

Weaboo-styr er ikke for meg

Edit: Det gjelder ikke bare for Desudesukawaii-con men også osu

Er ikke alle som er weaboo's der, men du vil alltid se personer der som er sånn passe hypre og oppfører seg på en sånn måte at du helst vil falle igjennom et hull i bakken.

Lenke til kommentar

Kostymene er hovedattraksjnoen for meg, jeg pleier sjelden å kjøpe noe eller bli med på arrangementer. Det er noe med at når man har interesser ikke så mange andre har er det ekstra deilig å for en gangs skyld være på en plass med en overvekt av likesinnede og se at folk til og med har kledd seg ut som karakterer fra anime og spill man liker. For en stakket stund er det mine interesserer som setter normen.

Når det er sagt så jeg har aldri skjønt hvorfor mange animefans skal oppføre seg så fjasete. Da jeg begynte å interessere meg for anime bodde jeg langt utpå landet og det var kun et lite knippe andre mennesker som interesserte seg for det samme, men vi var bare vanlige ungdommer som tilfeldigvis synes anime, japanske spill og relaterte ting var kult, vi hadde ingen egen sjargong eller klesstil og vi fløy hvertfall ikke rundt som tullinger. Jeg ble litt desillusjonert da jeg kom i kontakt med animemiljøet i Oslo (via Animeaften på Blindern) og så hvor mange fjollete mennesker det er i dette miljøet, men jeg har slått meg til ro med at de får ha sin måte å være animefans på så lenge jeg får ha min.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...