Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Historien er rett og slett L.A. Noire's akilleshæl, selv om mange av sakene er spennende så blir det som poengtert tidligere alt for urelatert og derfor kanskje en smule pretensiøst?

Eller at spillet iallefall prøver å være smartere enn det faktisk er?

Historie og fortelling er alfa og omega i et slikt spill, derfor er det synd at noe av det svakeste i spillet er nettopp plottet, selv om mange av sakene er engasjerende isolert sett.

Jeg likte mange av sakene veldig godt, men ja - det store bildet blir malt med for få farger i et for tynt lag. Ellers sleit jeg med navn til tider, og følte av og til at jeg satt der og burde vite hvem enkelte var uten at jeg hadde peiling. En annen ting var at jeg gikk glipp av den aller første avisen, og det ble litt rart å plutselig henge seg på litt inne i den historien - selv om jeg først antok at det var snakk om avishistorier som var relatert til saken og ikke til Phelps. Når det ble klart at det var de samme få personene som gikk igjen i alle ble jeg litt mer betenkt, men da var på en måte skaden alt skjedd.

On that note, jeg synes egentlig Homicide-delen (Black Dahlia-arcen) var mer spennende enn "hovedhistorien" som Cole først rotet seg bort i med Vice/Arson. Både jeg (og sikkert Cole) følte at sakene ble løst på en altfor hendig måte, gang etter gang ... Også videre. Spenning! Det var jo kanskje ikke helt planen fra Team Bondi sin side at det skulle bli sånn. :p

Ja, helt enig - det var her spillet virkelig glimtet til. Kjente også at jeg ble irritert for at jeg ikke visste godt nok til DB fra før, i og med at det stadig kom opp. Uansett var det deilig å vite at rett man ikke ble buret inne, at det var noe mer som boblet under overflaten...

Spør deg om noe i spoiler jeg:

Var det sånn at BD-morderen i virkeligheten altså var morderen i spillet når du omsider skyter ham? Eller var det bare en copycat? Jeg tolket det dit hen at det var snakk om en mann som kopierte og lagde sin egen lille seriemorder-greie ut av det og ikke at det skulle være morderen fra virkeligheten.

Ble nettopp ferdig med gjenferd av Jo Nesbø, nå er den våte drømmen min at de lager et L.A. Noire-spill med Harry Hole i hovedrollen. En slags lett kombinert historie med noen av sakene hans, gjerne med Marekors som hovedbakteppe for å binde det meste sammen.

Lenke til kommentar

Eplefe har seriemordere som hobby, så det er kanskje bedre å spørre henne, men jeg har forstått det slik som dette:

Det eneste virkelige Black Dahlia-mordet var Elizabeth Short, som skjer før Phelps' tid. Det kan henge sammen med noen "Cleveland Torso Killings", men de behandles ikke i LA Noire.

Noen av de andre mordsakene man spiller gjennom i homicide er basert på virkelig mord i LA, men da noen år tidligere (mens Cole enda var i krigen), som het The Lipstick Killings - mange, særlig i LAPD, mente Black Dahlia og Lipstick-greiene var relaterte. Den teorien døde imidlertid da de faktisk tok The Lipstick Killer, eller William Heirens, som han het. At det var samme mann som stod bak både Elizabeth Short og Lipstick-ofrene, og at han hadde slekt som var såpass høyt på strå at det måtte dysses ned er Team Bondi sin take på det, for å gjøre det litt mer spennende.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Jeg tror Mafia (1) er det spillet som er best egnet for å irritere meg. På en side er det morsomt, og historien er bra, men samtidig er oppdragene så EKSTREMT klønete lagt opp og ubalanserte. Noen ganger er det en bris å komme seg gjennom et oppdrag, mens andre ganger er det nesten helt umulig.

Spesielt irriterende er det når jeg må drive å ha en komplett tilbakestående mongo av en låsesmed med meg på et snikemission, som dør av ett jævla pumpehagleskudd. Når han dør er det mission over. I tillegg er snikemissionet lagt opp til at du må vente på patruljerende vakter osv, så det tar lang tid, og det er langt mellom lagringspunktene.

Made in Czhech Republic kommer virkelig frem noen ganger

Lenke til kommentar

Eplefe har seriemordere som hobby, så det er kanskje bedre å spørre henne, men jeg har forstått det slik som dette:

Det eneste virkelige Black Dahlia-mordet var Elizabeth Short, som skjer før Phelps' tid. Det kan henge sammen med noen "Cleveland Torso Killings", men de behandles ikke i LA Noire.

Noen av de andre mordsakene man spiller gjennom i homicide er basert på virkelig mord i LA, men da noen år tidligere (mens Cole enda var i krigen), som het The Lipstick Killings - mange, særlig i LAPD, mente Black Dahlia og Lipstick-greiene var relaterte. Den teorien døde imidlertid da de faktisk tok The Lipstick Killer, eller William Heirens, som han het. At det var samme mann som stod bak både Elizabeth Short og Lipstick-ofrene, og at han hadde slekt som var såpass høyt på strå at det måtte dysses ned er Team Bondi sin take på det, for å gjøre det litt mer spennende.

Ah, takk.

Vært i Eidsvoll sentrum og Årnes og sett på flommen jeg nå. Ganske spennende, selv om det var langt høyere vann sist det var slik flom (94?). Da satt jeg på "bankplassen" i Sundet (Eidsvoll sentrum) og så på at vannstanden steg. I Årnes sto kiosken ved moloen halvveis under vann.

Lenke til kommentar

Har aldri sett det med 3d-splitscreen jeg. Det å se på motstanders skjerm i bilspill synes jeg egentlig er litt greit. Jeg startet bak ham noen ganger, og da kunne jeg se hvordan starten på banen var. Det var jo også omvendt. Jeg smalt skikkelig en gang helt i starten, så da fikk han se hvor han måtte bremse. Men når det gjelder skytespill som Halo er det litt kjipt å se på mostanders skjerm. Der synes jeg det er gøyere når du plutselig møter på en, i stedet for at du vet hvor de andre befinner seg. Er også ofte jeg har jaget en fyr, men så har han sett på min skjerm at jeg er like bak, og derfor snur seg og dreper meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...