Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

De strør jo om seg med gamle filmtitler på de der gold filmreel-greiene, men de kan ikke ha sett så mange av dem. :p Ble veldig tydelig hvordan ting hang sammen veldig tidlig, selv om spillet ikke fortalte det før helt på slutten... Lurer på om det kanskje hadde vært bedre om jeg ikke leste alle avisene - men om de ikke var så lett tilgjengelige ville vel noen klaget på at 2/3 av plottet bare kom ut av ingenting. Det virker litt som om historiefortellingen krangler med spillet, da særlig tilgjengelighetsdilla alle har.

Var også litt sært hvordan Homicide-delen av spillet utgjorde en lukket, egentlig urelatert historie. Også.synes jeg Phelps har utrolig dårlig smak - konen hans er penere enn Lichtmann (!), og som en ekstra bonus, ikke junkie. Bad call, dudebro.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De strør jo om seg med gamle filmtitler på de der gold filmreel-greiene, men de kan ikke ha sett så mange av dem

Man kan vite hva som er god sex, men skal det kopieres og lånes stillinger må man vise at man har kjøtt på beinet!

Lurer på om det kanskje hadde vært bedre om jeg ikke leste alle avisene

Enig, å røpe hvem som er skurk og innvolvert i store plot før de i det hele tatt har kommet på banen ødelegger mysteriet totalt og demper dermed spenningen og følelsen at man selv har bidratt til å løse saker og finne gjerningsmenn (selv om spillet fint klarer å veilede deg og peke med stor skrift hvem det er, og til slutt velge riktig gjerningsmann for deg ergerlig nok).

konen hans er penere enn Lichtmann (!), og som en ekstra bonus, ikke junkie. Bad call, dudebro.

Han måtte jo bevise at han ikke var en korgutt lenger duuuuh lizm.

Og enda verre, HUN ER TYSK!

Haben sie angst frau Lichtmann?

Lenke til kommentar

Utrolig hvor sensitiv jeg har blitt i det siste (psykologisk, ikke fysisk sensitiv). Så nettopp Nausicaä of the valley of the wind sammen med noen venner og det var bare så vidt jeg klarte å holde tårene inne. >_<

Jeg ser din Nausicaä og høyner med Grave of the Fireflies.

Huff, ikke snakk. Den var så trist at jeg ikke klarte å gråte en gang. Tidenes desidert tristeste film. :cry:

Lenke til kommentar

Selv syns jeg ikke L.A. Noire hadde all verdens historie. Mulig jeg ikke greide å la meg fange, men jeg syns det var for mye "urelatert til det store bildet", og Phelps har liksom ikke noe grunnlag for å handle som han gjør etter min mening. Plutselig valgte han bare å dyppe snøret sitt i andre vann liksom.

Lenke til kommentar

Den blir jo bare mer og mer deprimerende for hvert sekund du ser.

Killer Tomatoes Eat France

Crossroads

I likhet med disse :p

Selv syns jeg ikke L.A. Noire hadde all verdens historie. Mulig jeg ikke greide å la meg fange, men jeg syns det var for mye "urelatert til det store bildet", og Phelps har liksom ikke noe grunnlag for å handle som han gjør etter min mening. Plutselig valgte han bare å dyppe snøret sitt i andre vann liksom.

Historien er rett og slett L.A. Noire's akilleshæl, selv om mange av sakene er spennende så blir det som poengtert tidligere alt for urelatert og derfor kanskje en smule pretensiøst?

Eller at spillet iallefall prøver å være smartere enn det faktisk er?

Historie og fortelling er alfa og omega i et slikt spill, derfor er det synd at noe av det svakeste i spillet er nettopp plottet, selv om mange av sakene er engasjerende isolert sett.

Lenke til kommentar

On that note, jeg synes egentlig Homicide-delen (Black Dahlia-arcen) var mer spennende enn "hovedhistorien" som Cole først rotet seg bort i med Vice/Arson. Både jeg (og sikkert Cole) følte at sakene ble løst på en altfor hendig måte, gang etter gang ... Også videre. Spenning! Det var jo kanskje ikke helt planen fra Team Bondi sin side at det skulle bli sånn. :p

Lenke til kommentar

@RoR din båt

Jungeltelegrafen fra Øst i vårt smekre land, til Nord virker å ha kommunikasjonssvikt i "humoravdelingen".

Eventuelt kan det være feilkobling et sted hos meg også..

On that note, jeg synes egentlig Homicide-delen (Black Dahlia-arcen) var mer spennende enn "hovedhistorien" som Cole først rotet seg bort i med Vice/Arson. Både jeg (og sikkert Cole) følte at sakene ble løst på en altfor hendig måte, gang etter gang ... Også videre. Spenning! Det var jo kanskje ikke helt planen fra Team Bondi sin side at det skulle bli sånn.

+1

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Er Black Dahlia-saken i LA Noire?

Phelps er ikke i homicide da Elizabeth Short blir drept, men ... Ja. Trenger vel ikke gå i detalj, hvis du tenker å spille det i framtiden. Men jeg burde vel nevne at det (med mindre Team Bondi vet noe ingen andre vet) er litt kreativ frihet inne i bildet når det gjelder konklusjonen.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
(med mindre Team Bondi vet noe ingen andre vet)

Det hadde vært en flott sak!

Et spill om et spill-selskap som løser en sak men ikke tør å gå til politiet, derfor lager de et spill basert på saken i håp om at en nerdete taper-purk skal kunne se hva de har sett!

BRILLIANT!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Brukt mesteparten av dagen i Akihabara og samlet originalutgaver av JRPG klassikere. Jeg er spesielt glad over aa ha funnet Final Fantasy 1 til 6 i originale utgaver til NES og SNES, og det til og med til en billig penge. Ellers har jeg rasket med resten av FF titlene, noe Fire Emblem, Suikoden og Ys, som er noen av favorittseriene mine.

Da skjønner du hva jeg mener. :) Og Studio Ghibli filmene er jo så vakre og rørende. :love:

Hadde faktisk planlagt aa besoeke Studio Ghibli museumet i Tokyo, men der maa man visst bestille i god tid i forveien, saa det blir noe til neste gang. I stedet blir det et sakesmaking arrangement i morgen.

Naa har jeg akkurat sittet og sett Star Wars episode VI paa en pub og er paa vei i seng snart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...