Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det eneste som var galt, var den korte respawn-tiden på vaktpostene (og på konsoll, mangelen på quicksave). At oppdragene var enkle av struktur, lite spesifikke, og ikke kjempevarierte, er rett og slett et designvalg. Hele poenget med FC2 er å la deg skape dine egne, uskriptede situasjoner fulle av emergent gameplay (og gunplay). Sånn som dette gjorde STALKER: SHOC det, og til tross for at CoP er det mest blankpolerte barnet i STALKER-familien, så forsvant mye av magien samtidig som ting ble mer "tilgjengelige".

 

Nå ser det imidlertid ut til at Ubisoft går for tilgjengelighet med FC3, snarere enn å bygge på og forbedre det unike konseptet de hadde med FC2. Noe som gjør meg litt mindre interessert i FC3 enn jeg sikkert burde være.

 

Kjøper ikke helt designvalg-biten. Om det er meningen at jeg skal sprenge lastebilen på forskjellige måter bør de komme med midler for detonasjon før ødeleggelsen og ikke etter. Det hente det ble en grei opplevelse ut av det, men som oftest endte det opp med å bli enda en skytesekvens. Og jeg husker med gru de forbanna dyra som måtte på død og liv - mest død tydeligvis - løpe inn i bilen din. At det hadde et par bugs, som den som ødela hele kampanjen ved å ikke åpne en dør hvor objektet er innenfor, er heller ikke særlig positivt, selv om jeg heldigvis slapp unna det med historien i behold.

 

Det jeg derimot likte var det å ha en som kom å reddet deg av og til (husker ikke helt mekanikken for dette), å kunne stille klokka for hvilken tid på døgnet det er når du våkner, og den statusen til våpnene, selv om den var litt vel overivrig med å ødelegge våpen. Å få en Ak47 til å låse seg krever mer enn tropevarme, litt sand og noen skogsbranner.

Lenke til kommentar

Hvis du gjør som Galapegos og kjøper våpnene dine, så slipper du at de bryter sammen umiddelbart. Som en mellomting mellom den ekstreme degradation-modellen på nedfallsfrukt-våpen i FC2 og den som er på alle i STALKER. Jeg husker at jeg hadde både RPG-7 (eller hva den heter), Mortars, Granater, Molotovs og en enorm savanne å lage brannblokkader på helt fra begynnelsen, men nå er det lenge siden jeg har spilt det. Karavane-angrep-oppdragene var en av favorittatspredelsene mine. FOND MEMORIES.

Lenke til kommentar

Hvis du gjør som Galapegos og kjøper våpnene dine, så slipper du at de bryter sammen umiddelbart. Som en mellomting mellom den ekstreme degradation-modellen på nedfallsfrukt-våpen i FC2 og den som er på alle i STALKER. Jeg husker at jeg hadde både RPG-7 (eller hva den heter), Mortars, Granater, Molotovs og en enorm savanne å lage brannblokkader på helt fra begynnelsen, men nå er det lenge siden jeg har spilt det. Karavane-angrep-oppdragene var en av favorittatspredelsene mine. FOND MEMORIES.

 

Jada, kjøpte våpen i hytt og gevær jeg, det var jo en av grunnene til at jeg gadd ødelegge enda en kolonne. Lenge siden jeg har spilt det også (endte opp med å bytte inn konsollversjonen for Brütal Legend), men fikk det gratis med når jeg kjøpte ny PC. Kanskje installere det en gang... Moro med malaria også, det ga spillet et nødvendig driv fremover.

Lenke til kommentar

Vært to dager i Japan nå. Så langt svarer oppholdet til forventningene. Utforsket Shinjuku første dag, i går besøkte vi Akihabara og nasjonalmuseumet med karaoke på kvelden. Nå er det avgårde til Niigata (tre timer med tog) for å prøve onsen (varme kilder), deretter til Yogame for en lampefestival (ikke sånn du tror).

 

I og med dette er Gamer må jeg nevne at det er utrolig mye bra i de brukte spillbutikkene på Akihabara. Kan uten problemer finne originalutgaver av spill som Final Fantasy IV, Street Fighter II og Mario Kart til SNES, pluss at det er mange spill i hyllene som ikke er kommet ut i vest ennå.

 

Ellers blir det lite tid til forumprat om dagen. Skriver det jeg kan.

Lenke til kommentar

tumblr_lkfrnwrq0l1qcfoal.jpg

:!:

Snakker om Trine, se på denne gameplayvideoen fra Trine 2. Hør på den musikken og se på den grafikken. Det er jo fantastisk, eller hva?

*video*

Jeg forelska meg i Trine i all hovedsak pga. omgivelsene og musikken som lagde en helt fantastisk stemning, og det ser ut til at Trine 2 ikke vil bli noe dårligere.

Trine er verdens beste spill, ca.

Hear, hear!

 

Sitatpost ftw.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...