Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er i sånne tilfeller en del av meg tenker "det må da være jævla mye lettere for alle involverte å avlive den". Hipp hurra, fremfor å la naturen gå sin gang svir vi heller av ressurser på å lage en halv-robot av et dyr det er lettere - og sannsynligvis billigere - å få tak i et helt friskt eksemplar av. Men de har vi jo ikke tuklet så alt for mye med, så de er kanskje ikke så spennende,

Lenke til kommentar

Men den er lykkelig og fungerer som en helt normal delfin! Den fungerte og som en helt normal delfin før den fikk protesen, den bare fikk ikke trent ryggmusklene sine skikkelig. Det er som folk som sier det er lettere å avlive hunder som mangler bein e.l.

 

Hvorfor? Når de kan ha helt normale liv, og være lykkelige og berike andre sitt liv? Hvorfor skal vi IKKE utnytte medisinke fremskritt til å hjelpe dem? Er den typen fremskritt forbeholdt mennesker? Eller skal vi avlive mennesker som mister lemmer òg?

 

Den er forsåvidt ikke halvt robot heller. Det var halefinnene dens som røk, ikke hele halen. Det er en protese som gjør at den har finner. Det er dens egne muskler som blir brukt, det er dens egen hale som blir brukt BORTSETT fra de finnene. Og de tok den inn fordi den hadde den infeksjonen. Den overlevde helt på egenhånd, og levde en god stund uten de protesene. Jeg ser ikke problemet.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar

Selvfølgelig skal vi ikke avlive mennesker som mister lemmer, og til en viss grad heller ikke dyr - poenget mitt er at man i mine øyne i enkelte tilfeller går alt for langt i å redde dyr (og til en viss grad mennesker, for eksempel for tidlig fødte eller multihandikapede barn) eller hjemløse dyr som ikke har noe sted å bo. først bruker man ressurser på å holde dem i live, og så bruker man ressurser på å oppbevare dem i påvente av nye eiere som kanskje aldri kommer. I mine øyne virker det bedre for alle å heller flytte de ressursene over til dyr som alt er i live så de får det bedre og heller la dyrene som alt er både eier- og helseløse få slippe.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig, det er takk og lov ikke min jobb å avgjøre sånt. Jeg syns bare diskusjonen er veldig interessant. Grunnlaget for å holde delfinen i live er for å få penger for den og ikke for å gi den et liv? Er ikke det om mulig enda mer egoistisk enn å avlive den?

 

Og hvor stor er sorgen for et dyr om det blir avlivet? At eierne føler tapet på kroppen er en selvfølge, men jeg tror ikke hunder, katter, delfiner eller kuer for den del opplever døden på noen måte, og i enda mindre grad enn et menneske fordi de ikke har noe forhold til den. Og da snakker jeg ikke om selve prosessen for å ta et liv, som er en annen diskusjon.

Lenke til kommentar

Tydlig at moderatorene i Diskusjon.no sin "Spill"-del ikke er alt for mye. Alt jeg leser er:

"Du er fanboy" og "Konsoll X er bedre enn konsoll Y".

 

Fremtiden til forumet ser dyster ut...

 

 

Jeg grugleder meg til å ta fatt på oppgaven å redde den delen av det forumet - om oppgaven kommer.

 

Er det noe jeg ikke gleder meg til så er det det. Noen som vet noe mer om denne sammenslåingen? <_<

Hver gang jeg er innom spill-delen på Diskusjon er det som om hjernen min blir til graut.

 

Nope.

 

Dette forumet er jo praktisk talt dødt i mine øyne da. :\

 

Har lagt merke til dette jeg også, det har blitt et fall i aktiviteten på forumet - selv om jeg i hvert fall innbiller meg at det er blitt en økning av brukere som kommenterer artiklene til Gamer.no. Virker som om det oppe i systemet er stemning for å hale ut tiden såpass mye at Innlegg.no dør av seg selv. Kjip og feig måte å gjøre det på.

Lenke til kommentar

Det kan være folk som bare titter innom og det kan være brukere som ikke gidder logge inn, med mindre de finner et emne de må poste i, eller må svare noen.

 

Dette forumet er ganske øde, så jeg hadde likt å se mer aktivitet, men om det blir av den typen "Du er fanboy" og "Konsoll X er bedre enn konsoll Y" og lignende, så blir jeg litt oppgitt.

 

Da mener jeg altså om det nye forumet som kommer. Innlegg synger på sine siste versj, så hvis det nye forumet blir full av neper som spyr ut "Konsoll X er bedre enn konsoll Y" poster, så blir jeg oppgitt.

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar

Selvfølgelig skal vi ikke avlive mennesker som mister lemmer, og til en viss grad heller ikke dyr - poenget mitt er at man i mine øyne i enkelte tilfeller går alt for langt i å redde dyr (og til en viss grad mennesker, for eksempel for tidlig fødte eller multihandikapede barn) eller hjemløse dyr som ikke har noe sted å bo. først bruker man ressurser på å holde dem i live, og så bruker man ressurser på å oppbevare dem i påvente av nye eiere som kanskje aldri kommer. I mine øyne virker det bedre for alle å heller flytte de ressursene over til dyr som alt er i live så de får det bedre og heller la dyrene som alt er både eier- og helseløse få slippe.

Man kan tenke sånt om absolutt alt da. Du bør alltid gi en større andel av inntekten din enn det du kanskje allerede gir til veldedighet, og det er alltid en bedre sak å gi pengene til enn det du velger å støtte. Og å bestemme når man skal og når man ikke skal inngripe i naturlig utvalg...

 

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Kim_Jong-il's_titles

Endret av gormbah
Lenke til kommentar

Nei et helt nytt forum blir det ikke, det visste jeg. Diskusjon.no blir dessverre basen for alt. Spill-delen på Diskusjon er vel det man tenke som blir nytt eller fornyet. Det var det jeg mente med "nye forumet".

 

Jeg misunner ikke moderatorene den jobben, men jeg grugleder meg litt jeg også. Ser frem til enda mer aktivitet, så det kan jo bli artig.

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar

Selvfølgelig skal vi ikke avlive mennesker som mister lemmer, og til en viss grad heller ikke dyr - poenget mitt er at man i mine øyne i enkelte tilfeller går alt for langt i å redde dyr (og til en viss grad mennesker, for eksempel for tidlig fødte eller multihandikapede barn) eller hjemløse dyr som ikke har noe sted å bo. først bruker man ressurser på å holde dem i live, og så bruker man ressurser på å oppbevare dem i påvente av nye eiere som kanskje aldri kommer. I mine øyne virker det bedre for alle å heller flytte de ressursene over til dyr som alt er i live så de får det bedre og heller la dyrene som alt er både eier- og helseløse få slippe.

Man kan tenke sånt om absolutt alt da. Du bør alltid gi en større andel av inntekten din enn det du kanskje allerede gir til veldedighet, og det er alltid en bedre sak å gi pengene til enn det du veldiger å støtte. Og å bestemme når man skal og når man ikke skal inngripe i naturlig utvalg...

 

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Kim_Jong-il's_titles

 

 

Mja, ikke helt enig. De aller fleste organisasjoner fortjener støtte, og det er opp til hver enkeltes overbevisning hvilke som fortjener mest. Du kan mene det er bedre å sørge for at de hjemløse rusmisbrukerne våre får et sted å sove om natten, Eplefe kan synes det er viktigere å redde hjemløse dyr. Ingen kan komme å si at en av dere er mer moralsk rett enn den andre, fordi begge bidrar til samfunnet. Dermed blir det en diskusjon om hva hver enkelt av oss mener er rett å støtte og det munner ut i at man bare må bli enige om å være uenige - nettopp fordi vi har moralske forskjeller.

 

Nei et helt nytt forum blir det ikke, det visste jeg. Diskusjon.no blir dessverre basen for alt. Spill-delen på Diskusjon er vel det man tenke som blir nytt eller fornyet. Det var det jeg mente med "nye forumet".

 

Jeg misunner ikke moderatorene den jobben, men jeg grugleder meg litt jeg også. Ser frem til enda mer aktivitet, så det kan jo bli artig.

 

Ah ok. Skal bli moro å få flere å snakke med, men jeg frykter også at flesteparten ikke bidrar med stort. De som er aktive på Innlegg.no er som regel dedikerte nok til å faktisk komme med noe positivt, selv om det jo selvfølgelig er enkelte som ikke er så nøye på hva de skriver og hvor de skriver det. Men det er helt greit, Innlegg.no er ikke noe forum for eliten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...