Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Sidious: etter folk å dømme her inne er det like greit å ha det på konsoll. Ser ut som at "alle" har problemer med grafikken.

 

I DON'T. Og konsollfolk kan ikke endre FoV og skru av mousesmoothing og låse opp frameraten og og ... Oh wait, der jo for deres skyld at det tøvet er bygget inn i PC-versjonen til å begynne med. 8D

 

Trololololol! Er langt mer opptatt av spillbarhet enn grafikk, og å spille på konsoll er derfor noe jeg foretrekker langt fremfor øyegodteri. Syns forøvrig grafikken er praktfull på kjeksboxen også, det eneste problemet jeg har er den harde, blanke halv-"sterile" overflaten Unreal-motoren gir.

Lenke til kommentar

Hei folkens =) har jeg tenkt en del, og funnet ut at jeg generelt sett er lykkelig, for første gang på gudene må vite hvor mange år. Og det er virkelig en herlig følelse. Mange negative faktorer har forsvunnet fra livet mitt det siste året, og det viser veldig godt på alt egentlig. Både humør, kropp og sjel. Til og med 30kg har forsvunnet fra kroppen min, og livet er bra. Vet ikke hvorfor, men jeg følte plutselig for å dele det med noen... ^^

Lenke til kommentar

Hei folkens =) har jeg tenkt en del, og funnet ut at jeg generelt sett er lykkelig, for første gang på gudene må vite hvor mange år. Og det er virkelig en herlig følelse. Mange negative faktorer har forsvunnet fra livet mitt det siste året, og det viser veldig godt på alt egentlig. Både humør, kropp og sjel. Til og med 30kg har forsvunnet fra kroppen min, og livet er bra. Vet ikke hvorfor, men jeg følte plutselig for å dele det med noen... ^^

Det gjør meg oppriktig glad å høre det Ehtram! :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei folkens =) har jeg tenkt en del, og funnet ut at jeg generelt sett er lykkelig, for første gang på gudene må vite hvor mange år. Og det er virkelig en herlig følelse. Mange negative faktorer har forsvunnet fra livet mitt det siste året, og det viser veldig godt på alt egentlig. Både humør, kropp og sjel. Til og med 30kg har forsvunnet fra kroppen min, og livet er bra. Vet ikke hvorfor, men jeg følte plutselig for å dele det med noen... ^^

 

Hehe, så bra å høre :D

 

30kg vekttap er jo også utrolig! Bare pass på å ikke dra det for langt :p

Lenke til kommentar

Hei folkens =) har jeg tenkt en del, og funnet ut at jeg generelt sett er lykkelig, for første gang på gudene må vite hvor mange år. Og det er virkelig en herlig følelse. Mange negative faktorer har forsvunnet fra livet mitt det siste året, og det viser veldig godt på alt egentlig. Både humør, kropp og sjel. Til og med 30kg har forsvunnet fra kroppen min, og livet er bra. Vet ikke hvorfor, men jeg følte plutselig for å dele det med noen... ^^

 

:thumbup:

 

 

 

Lenke til kommentar

Hei folkens =) har jeg tenkt en del, og funnet ut at jeg generelt sett er lykkelig, for første gang på gudene må vite hvor mange år. Og det er virkelig en herlig følelse. Mange negative faktorer har forsvunnet fra livet mitt det siste året, og det viser veldig godt på alt egentlig. Både humør, kropp og sjel. Til og med 30kg har forsvunnet fra kroppen min, og livet er bra. Vet ikke hvorfor, men jeg følte plutselig for å dele det med noen... ^^

 

 

Bra! Er ikke noe som er så deilig som det :)

Lenke til kommentar
opptatt av spillbarhet ... å spille på konsoll er derfor noe jeg foretrekker

 

Mus/tastatur sørger jo for at også spillbarheten er overlegen på PC. Økt FoV betyr bare at man ikke spiller i nærsyntmodusen spill nå til dags legger seg på, til ære for de som sitter med en 4:3 SD-TV. Folk som spiller på widescreen-skjermer og i HD-oppløsning på konsoll hadde nok også vært mer komfortable med en FoV som var 20 grader høyere - men det får de jo aldri testet.

 

Ehtram: Lykke er bra! Gogo!

Lenke til kommentar

Jo da, men for meg er spillbarhet mer enn bare rein kontroller. Altså, jeg foretrekker faktisk å spille med kontroller, det er så mye enklere å ha alle knappene "på fingrene" enn å ha dem spredt utover et tastatur (litt avhengig av spillet selvfølgelig, ikke alle er like jævlige som PC-versjonen av Darksiders). Dessuten, og dette er det viktigste, så er det mye lettere å spille på konsoll. Slenge seg i senga, sette seg som man vil i stolen. Koser meg mye mer når jeg spiller på konsoll rett og slett, langt mer enn jeg får noe ut av FoV og blendende grafikk.

Lenke til kommentar

Preferanser er jo en ærlig sak, selv om de ikke matcher mine. Nå skal det nevnes at Darksiders er helt ekstrem når det gjelder tilfeller av elendig PC-porting... Selv har jeg det på Xbox, og har dermed aldri prøvd det på PC, men jeg har fått høre at man ikke engang kan velge oppløsning selv. I mean, what. Det lover jo ikke akkurat godt for PC-utgaven i sin helhet. Bulletstorm er ikke kjempe-PC-vennlig, men iallefall ikke like ille som Darksiders. På den annen side, det er kanskje fordi UE3 i utgangspunktet er en nokså PC-vennlig affære... PCF har likevel gjort de det kan for at PC-versjonen skal være kjip, liksom.

Lenke til kommentar

Jeg bruker to skjermer, men hvordan i svarte vet dataen min hvilken side den andre skjermen står på? Til vanlig har jeg den til venstre, men i natt lånte jeg en av en fyr og satte den til høyre.. Hvordan visste pcen min at jeg måtte ta musa til høyre da for å kommer over dit? Har aldri måttet endre noe på skjerminstillinger.

Lenke til kommentar

Jo da, men for meg er spillbarhet mer enn bare rein kontroller. Altså, jeg foretrekker faktisk å spille med kontroller, det er så mye enklere å ha alle knappene "på fingrene" enn å ha dem spredt utover et tastatur (litt avhengig av spillet selvfølgelig, ikke alle er like jævlige som PC-versjonen av Darksiders). Dessuten, og dette er det viktigste, så er det mye lettere å spille på konsoll. Slenge seg i senga, sette seg som man vil i stolen. Koser meg mye mer når jeg spiller på konsoll rett og slett, langt mer enn jeg får noe ut av FoV og blendende grafikk.

 

Er enig med deg der, konsoll er enklere, samt at det er ålreit å ligge på sofaen å spille. Men jeg synes nesten alltid spillet er bedre på pc, selvom man må sitte litt vondere :) Hadde jeg fokusert på konsoll hadde jeg sikkert likt konsoll bedre, men jeg er og blir en pcgutt.

 

I et FPS spill er spillbarhet hvor lett spillet er å spille, og det er jo mye lettere å bruke mus/tastatur enn stikke(hvis man skal spille bra). I et rpg har man ofte mange hurtigtaster og spillbarheten blir bedre av å ha flere knapper.

Endret av Mammakamel v2.0
Lenke til kommentar

Preferanser er jo en ærlig sak, selv om de ikke matcher mine. Nå skal det nevnes at Darksiders er helt ekstrem når det gjelder tilfeller av elendig PC-porting... Selv har jeg det på Xbox, og har dermed aldri prøvd det på PC, men jeg har fått høre at man ikke engang kan velge oppløsning selv. I mean, what. Det lover jo ikke akkurat godt for PC-utgaven i sin helhet. Bulletstorm er ikke kjempe-PC-vennlig, men iallefall ikke like ille som Darksiders. På den annen side, det er kanskje fordi UE3 i utgangspunktet er en nokså PC-vennlig affære... PCF har likevel gjort de det kan for at PC-versjonen skal være kjip, liksom.

 

For all del, jeg nevnte Darksiders fordi jeg vet den er dårlig. Borderlands var det spillet som fikk meg til å helle mer mot konsoll igjen, hvor det å spille med andre krevde en innsats uten sidestykke. Koste meg med det på PC, men nå som jeg har konsollveersjonen også foretrekker jeg den.

En annen ting er art jeg er veldig lite glad i er å knote med installasjoner (hurra for Steam!) og jo mindre jeg må gjøre pre-spilling jo bedre. Å slenge inn en disk i en konsoll og fyre løs passer meg utmerket.

 

@Camelo: Om man spiller enspillerspill som Bulletstorm og Borderlands er treffsikkerheten mer eller mindre irrelevant. Greit nok, jeg har enda til gode å faktisk sikte meg inn på balla til en fiende med sniper'n i Bulletstorm (ja, det er en skillshot), men jeg har enda ikke sett et spill hvor jeg tenker "dette burde virkelig vært spilt med mus og tastatur". Men igjen - jeg har jo spilt mye TF 2 på PC og jeg kunne ikke tenke meg å legge så mye tid i et konkurranserettet FPS på konsoll.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Jeg bruker to skjermer, men hvordan i svarte vet dataen min hvilken side den andre skjermen står på? Til vanlig har jeg den til venstre, men i natt lånte jeg en av en fyr og satte den til høyre.. Hvordan visste pcen min at jeg måtte ta musa til høyre da for å kommer over dit? Har aldri måttet endre noe på skjerminstillinger.

*obligatorisk terminator/battlestar galactica vits*

 

Hjemme fra jobb nå, aaaahhhh...

Fint at det går så bra med deg Ehtram :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...