Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fy faen det var kaldt i dag. 18 minus er faen meg nok. Det verste er at jeg presterte å bomme på å sette opp vinduet i går kveld, og i steden for den lille gløppa jeg pleier å ha sto det nesten på vidt gap. Fikk ingen steder å gjemme meg under dyna :(

Lenke til kommentar

Fy faen det var kaldt i dag. 18 minus er faen meg nok. Det verste er at jeg presterte å bomme på å sette opp vinduet i går kveld, og i steden for den lille gløppa jeg pleier å ha sto det nesten på vidt gap. Fikk ingen steder å gjemme meg under dyna :(

Jeg føler med deg. Jeg feiret jul i Asker for noen år tilbake med familien min på moren min sin side og delte da rom med søskenbarnet mitt som absolutt skulle ha vinduet på vidt gap hver natt for å få det så kaldt som mulig på rommet (jævla raring), og dette da det var minst (maks?) -10 ute. Jeg våknet hver morgen av kulde og skjelving, ikke av å være uthvilt.

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

Litt avhengig av hvor soverommet er plassert i huset/leiligheten går det - mesteparten av året - helt fint å få temperaturen ned i eller under 15-16 grader bare med å skru ned ovnen, eventuelt også med litt sjokklufting før man tar kvelden. Skal være kaldere i rommet når man sover enn ellers, after all.

Lenke til kommentar

Jeg har en 60 kvm sokkelleilighet som for øyeblikket varmes opp av en enslig 2000 watts oljeovn (utrolig nok så er det nok, omså det er -15 grader ute i en uke) som står i stuen og den står på 50% effekt stort sett hele tiden under vinteren. PCn min står for øvrig også på stort sett hele tiden, så jeg får vel en rundt 200 watts varmeeffekt av den og.

Ellers har jeg ventiler rundt omkring som står delvis åpen for lufting, men det hender jeg åpner alle stuevinduene på vidt gap i rundt 10 minutter for full luftutskifting, også om vinteren.

Lenke til kommentar

Jeg bruker alltid å ha en liten glippe i vinduet mitt, det går an å sette det i en spesiell stilling for at det ikke skal blåse opp. Var den stillingen jeg bomma på i natt. Er man fler i samme rom er man avhenig av å ha mer lufting skal man overleve.

Lenke til kommentar

Jeg har et ganske lite rom for øyeblikket og når døren er åpen har jeg alltid god luft. Til vanlig har jeg vinduet på det innerste hakket, men i det siste har det faktisk vært litt for kaldt selv med den lille åpningen.

Edit: Jeg er en smule irritert nå. Visste ikke at Crysis 2 demoen bare for de med gullmedlemsskap. Hadde gledet meg til å prøve det nå. Bulletstorm også :cry:

Endret av Craxdm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...