Inaktiv bruker 3 Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Polarbrød uten noe på høres da veldig kjedelig ut. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Helt tørre er ikke det beste nei. Håper virkelig ikke de ringer etter meg på jobben i morgen. Da får jeg en trøtt dag - det var ikke meningen at klokka skulle bli så mye! Ja, også god natt da dere Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 http://cupidtino.com/ datingside for mac fanboys og fangirls. also Tysk erotikkmodell kjøpte katt i Kolvereid Dere leste det her først. Lenke til kommentar
nubbiz Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 (endret) Hun hørtes ut som ei real bur-ugle. Biggi Bardot. Uansett, nå er det eksamen snart, og jeg begynner å kjenne nervene. Endret 13. desember 2010 av nubbiz Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Haha. På vei til jobb jeg nå. Lenke til kommentar
nubbiz Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 25% av eksamenen svarte jeg ikke på. Kanskje jeg burde ha lest. Uansett, JULEFERIE! Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Det finner du ut. Høres godt ut! Jeg skal jobbe som bare pokker. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Jeg fik høre i dag at lønningen som kommer på onsdag er på 14000 kroner. Da har jeg 8000 kroner igjen for meg selv etter at alle regninger og julegaver er betalt ned Kom forøvrig en halvtime for sent hjem i dag til å hente de nye hodetelefonene mine. Sadface. Lenke til kommentar
Doderlein Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Noen som har en ide til hvordan jeg kan "dra ut" en muntlig fremføring om virkemidler i tegneserier? Den skal være på 3-5 min. Jeg har sittet lenge og prøvd å få det til, men det strekker seg bare ikke til 3 min. Lenke til kommentar
Error Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 (endret) 3-5 minutter? Det er jo ingenting. Rekker jo ikke en gang å komme forbi problemstillingen før den tid er gått. Men, disposisjon kan bli som det her: Introduksjon - "Jeg skal snakke om blah blah" Problemsitlling - "Problemstillingen min er å redgjøre for noen av de vanligste virkemidlene som blir brukt i tegneserier, og se hvilken effekt disse har for stripene" Virkemiddel 1 - Overdrivelser er et mye brukt virkemiddel. Trekk frem f.eks. Nemi og Pondus. Overdrivelser i både personlighet og utseende er ofte brukt. Hvilken effekt har dette? Virkemiddel 2 - Kontraster (f.eks.). Trekk frem noen tegneserier som bruker kontraster. Da kontraster i farger og kontraster i personligheter. Hvilken effekt har dette? Konklusjon - "Overdrivelser og kontraster er mye brukt i tegneseirer. Dette påvirker stripene på denne og denne måten" Da burde du allerede være oppe i minst 5 minutter. Ellers fant samfunnsfaglæreren ut i dag at vi ikke hadde hatt en stil som egentlig sto på læreplanen. Derfor må vi innen torsdag ha funnet en problemstilling til en tekst, og så skal vi skrive den på skolen. Dette er jo greit nok, men vi får ikke bruke internett når vi skriver. What?? Samfunnsfag er liksom smått basert på fakta, sitater, meninger og andre kilder, og når vi ikke får bruke internett blir det jo helt lame å skrive en stil. Mongo oppgave Endret 13. desember 2010 av Error Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Om du har skrevet om en kjent person, skriv litt om han/hun eventuelt har skrevet vanlige bøker, om de har brukt forskjellige virkemidler i forskjellige utgivelser for å formidle forskjellige følelser. Herifra kan du gå over til å snakke om forskjellige tegnemetoder som blir brukt i forskjellige sammenhenger. Dette forteller du som en slags "Tore Normansen tegnet i sine tidligere år kun sort/hvitt - *kjennetegn og hensikter ved å bruke sort hvitt tegning*. Men han tegnet ikke alltid i sort/hvitt. Noen år senere ga han ut en samling med animeblader som solgte ok. *fortell om anime*" Ikke prøv å "fyll ut" det du allerede har. Det fungerer sjeldent og om du får det til blir det som regel tynt. Prøv heller å se på hva du har og jobb det inn i en rytme. Utgangspunktet ditt (i mitt eksempel tegneren selv) er veldig bra og bruke som en slags rød tråd. I mitt eksempel ville jeg latt tegnerens historie bli en slags transport mellom de forskjellige stoppene med informasjon. Det hjelper som regel også å ha noen andre og snakke om (tegneren), da det er lettere å snakke om andre enn det er å snakke om seg selv eller sitt eget verk. Som regel finner også publikum det interessant å høre om hvordan andre har gjort det enn o bli fortalt om tegneserier. Nå vet jeg selvfølgelig ikke hva du har skrevet, så jeg skal ikke si at stoffet ditt ikke er interessant, men denne metoden har hjulpet meg gjennom mang en fremføring. Lenke til kommentar
Doderlein Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Beklager, jeg forklarte litt dårlig. Vi fikk 3 striper som vi skal fortelle om virkemidler fra, vi skal ikke fortelle om virkemidler generelt, men de som er i stripene. Idiotisk det læreren ga dere. Skrive om samfunnsfag uten internett. Det går ikke. Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Helt vanlig å ikke kunne bruke internett på en stil. Vi får aldri lov til det samme hva slags oppgave det er. Betyr ikke nødvendigvis at vi ikke gjøre det thou Lenke til kommentar
Doderlein Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Virkelig? Vi har alltid tilgang til internett om vi skriver stil, uansett hvilket fag det er. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Hvilke tre striper er det? Lenke til kommentar
Doderlein Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Jeg finner ikke stripene på nettet, men jeg kan ta bilde av dem. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Jeg husker jeg skulle skrive en oppgave om Tahiti (jeg tror det var Tahiti iallefall), men jeg fikk ikke lov til å bruke noe annet enn skolens leksikon. Med andre ord fikk jeg ikke lov til å sjekke nåtidens mest populære feriesteder på Tahiti, jeg fikk ikke sett hvordan den politiske situasjonen å an der om dagen og jeg fikk generelt ikke lov til å faktisk gjøre noe research. Flott for de som trakk lappen med "USA" ut av hatten, men håpløst for oss andre med mindre kjente land og byer. Halve klassen (det vil si de som fikk England, Frankrike, USA osv) fikk toppkarakterer for sine foredrag om landenes tilstand, og halvparten av oss fikk såvidt ståkarakterer fordi "de andre fikk til så vanvittig mye mer enn dere med samme kildegrunnlag". Vi kunne jo ikke noe om disse landene og ble effektivt nektet å lære om dem. Da ble det jo bare til faktaopprams av landareal og innbyggertallet i 1995. Noe som selvfølgelig ikke er nok for en fremførelse i 2. klasse på videregående. Er det mulig? Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Jeg finner ikke stripene på nettet, men jeg kan ta bilde av dem. Hva heter seriene i hvert fall? Forfatteren bruker gjerne samme knepene i alle sine striper. Lenke til kommentar
Doderlein Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 (endret) http://www.bildeopplastning.net/view/797 http://www.bildeopplastning.net/view/798 http://www.bildeopplastning.net/view/799 Jeg beklager for ræva kvalitet og store bilder. EDIT: Zofies Verden, Pondus og Garfield (?) Endret 13. desember 2010 av Doderlein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå