Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Å herregud hvor blodharry slutten på Two Worlds 2 er. Jeg gråter nesten av hvor pinlig rulletekst-musikken er.

Hvor lang tid brukte du på spillet, sånn ca?

Rundt 10 timer. Egentlig alt for lite, men da jeg fant ut at det ikke var noen form for free-roam drepte det engasjementet mitt. Jeg orker ikke loke rundt i 4-5 soner i 10 timer til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjeve hornhinner betyr at du sjeler på det øyet. Jeg er usikker på styrken min, men venstreøyet mitt ligger på rundt -2,5 og høyreøyet på ca -2. Venstreøyet mitt har skjeve hornhinner både på X og Y-aksen. Med andre ord sjeler jeg både opp og ned og venstre og høyre på samme øyet.

Dere kan kjøpe briller til en hundrelapp på Nille eller Statoil (har rett nok ikke prismer som hjelper på skjelingen), mens folk som meg betaler 2500 kronasjer for ett brilleglass. Dere har ingen ting å syte for :p

Nei, astigmatisme er ikkje skjeling. Dette frå ein med skjeive hornhinner og -6,0/-5,75 i styrke. Madammen er òg optiker ;)

Astigmatisme er en optisk feil i øyet som gir et uskarpt, slørete syn. Dette skyldes brytningsfeil i Cornea (hornhinnen) eller i øyets linse. Ved feil i hornhinnen er denne slik at den ikke lenger har en rund sfærisk form, men har en mer elliptisk form, som kan minne om et egg, noe som reduserer hornhinnens evne til korrekt å fokusere lys.

2500 for brilleglas er ikkje uvanleg. Linsene eg bruker er ikkje spesielt billige heller...

Hugsar ikkje kven som spurte om SpecSavers, men dei er OK, heilt til du vil ha andre typar glas (anti-refleks, aldri kjøp briller utan), høgare brytningsindeks (tynnare glas) etc. Då kan det plutselig bli veldig dyrt å gå der. Sjekk pris hos fleire før du bestemmer deg. Be om brilleseddel der du tar synstesten og ta den med så veit dei kva styrke etc du treng.

Og ja, eg er ein dag for sein i diskusjonen :p

Ja det der gav mer mening angående skjeve hornhinner.

Lenke til kommentar

@Einride: Det kan godt hende jeg husker feil. Var i hvert fall slik jeg oppfattet det når jeg var hos optiker, men det er jo noen år siden nå.

Faen ta da, mobilen nekter å logge på YouTube for video-opplastning.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...